نقد و بررسی

بهترین سایت های خرید کتاب در ایران کدامند؟

بهترین برنامه خرید کتاب الکترونیکی و چاپی کدام است؟

با اینکه سرانه مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در ایران نسبت به جهانی در سطح بسیار پایینی قرار دارد، اما اپلیکیشن و سایت های خرید کتاب به تعداد زیادی در ایران فعالیت دارند که امکان خرید کتاب چاپی و الکترونیکی را فراهم کرده‌اند. در ادامه این پست از وبلاگ تخفیفه قصد داریم به بررسی ۱۰ تا از بهترین سایت های خرید کتاب در ایران بپردازیم که می‌توانید انواع مختلفی از کتاب‌ها را خریداری کنید.

همانطور که می‌دانید دسترسی به کتاب به شکل‌های مختلفی فراهم شده است. کتاب‌های صوتی و الکترونیکی که جدیدا به لطف دنیای تکنولوژی وارد حوزه کتاب شدند و از طرفی قیمت سرسام آور کاغذ باعث شده تا بیشتر به این گونه کتاب‌ها توجه کنیم.

نکاتی که باید در انتخاب بهترین سایت خرید کتاب بررسی کرد

مثل همیشه برای اینکه به چند انتخاب در حوزه بهترین‌ها برسیم، لازم است در زمینه انتخاب بهترین سایت برای خرید کتاب هم ابتدا ببینیم که چه معیارهایی برای قرار گیری آنها در این لیست وجود دارد. سپس بر اساس همین معیارهها به نقد و بررسی بپردازیم.

کتاب چاپی یا الکترونیکی

کتاب الکترونیکی یا کتاب چاپی؟

اولین موضوعی که باید در دسته بندی بهترین سایت خرید کتاب در نظر گرفت این است که دسترسی به چه نوع کتاب‌هایی را نیاز دارید. همانطور که می‌دانید ما در موضوع فروش کتاب چندین حالت را داریم که عبارتند از:

  • کتاب چاپی
  • کتاب الکترونیکی
  • کتاب صوتی

حال بسته به نیاز خود باید از بین لیستی که در هر یک از موارد بالا فعالیت دارند یک سایت را با اولویت بالاتر به عنوان برترین سایت خرید کتاب در نظر بگیرید. برخی از این فروشگاه‌ها دو حالت یا برخی دیگر سه حالت بالا را دارند. به عنوان نمونه فروشگاه کتاب فیدیبو که متعلق به دیجی کالا است، امکان خرید کتاب چاپی را از طریق دیجی کالا و امکان خرید کتاب‌های الکترونیکی را از طریق برنامه فیدیبو فراهم کرده است.

سهولت در خرید

سایت های خرید کتاب در دو حالت برای خرید کتاب چاپی و دانلود کتاب‌های الکترونیکی (صوتی و فایل متنی) در دسترس هستند. در نتیجه باید متناسب با نوع فعالیتی که دارند، فرایند خرید ساده‌ای را برای خریداران کتاب فراهم کرده باشند.

اینکه یک فروشگاه کتاب الکترونیکی یا صوتی که اصلا نیازی به داشتن آدرس و کد پستی کاربران ندارد بخواهد در فرایند خرید این اطلاعات را از کاربران درخواست کند اصلا منطقی نیست. یا موضوع دیگر این است که برخی سایت‌ها در گذشته اینطور بود که وقتی کتابی می‌خریدید در هر بار خرید از همان سایت یک سری اطلاعات تکراری را ممکن بود از شما بخواهد.

موضوع مهمی که سهولت در خرید کتاب را فراهم می‌کند این است که هر بار اطلاعات تکراری را از کاربر درخواست نکند. بلکه سایت باید طوری باشد که با انجام اولین خرید یا در زمان ثبت نام کاربر این اطلاعات را یک بار برای همیشه دریافت کرده و در پروفایل وی ثبت کند تا برای خریدهای بعدی صرفا کاربر آنها را انتخاب کند.

خرید اشتراک کتاب

همانطور که به خاطر دارید، وقتی در گذشته خبری از سایت ها و اپلیکیشن‌های کتاب نبود، ما برای دسترسی به کتاب از کتابخانه شهر، مدرس و دانشگاه استفاده می‌کردیم. روال کار هم طبق معمول امانت گرفتن کتاب برای مدتی بود که لازم بود اشتراک کتابخانه را برای مدت یک سال داشته باشیم.

امروزهه اپلیکیشن‌های خرید کتاب الکترونیکی هم به همین شیوه عمل می‌کنند. شما با خرید کتاب در واقع آنها را به امانت می‌گیرید. اما تفاوتی که وجود دارد، مدت امانت گرفتن است که محدودیتی ندارد.

البته برخی اپلیکیشن‌ها برای افرادی که زیاد به کتاب خواندن علاقه دارند، این امکان را فراهم کرده‌اند که با خرید اشتراک بی نهایت، به جای اینکه برای هر کتاب پول پرداخت کرده و برای مدت نامحدود به آن دسترسی داشته باشند، اشتراک زمانی را تعریف کرده‌اند.

یعنی شما یک دسترسی نامحدود به همه کتاب‌ها دارید، اما با این تفاوت که مدت زمان این اشتراک محدود است. به عنوان نمونه می‌توانید با خرید یک اشتراک ۳ ماهه، به کلیه کتاب‌های موجود در یک اپلیکیشن خرید کتاب آنلاین دسترسی داشته باشید. به محض اینکه اشتراک شما به پایان برسد، دسترسی به کتاب‌ها را نیز از دست خواهید داد.

اپلیکیشن خرید کتاب

دسترسی به اپلیکیشن

سهولت در دسترسی موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. برخی از سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم علاوه بر اینکه به صورت سایت در دسترس هستند، امکان دسترسی را از طریق نرم افزار اختصاصی خود برای سیستم عامل‌های مختلف فراهم کرده‌اند.

دسترسی از طریق اپلیکیشن نسخه اندروید، ios و ویندوز از مهم‌ترین موارد است که بیشترین استفاده را بین کاربران دارد. شاید خیلی از افراد در حالتی که بخواهند از وب استفاده کنند راحت نباشند.

برخی فروشگاه‌های کتاب نیز با همکاری شرکت‌های تولید کننده تبلت کتابخوان‌های اختصاصی خود را دارند. اگر جزو کاربرانی هستید که همیشه از یک سایت برای خرید کتاب صوتی و الکترونیکی استفاده می‌کنید، خرید کتابخوان برای شما می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما در حالتی که از چند سایت خرید کنید این گزینه زیاد جالب نیست.

چرا که با محدودیت مواجه هستید و ممکن است که کتاب مورد نظر در آن سایتی که کتابخوان خریداری کردید موجود نباشد، یا اینکه اگر موجود است، نسخه‌ای از مترجم یا گوینده دلخواه شما را ندارد.

ما ده‌ها دسته بندی در موضوع کتاب داریم که هر کدام به دسته‌های کوچکتری هم تقسیم می‌شوند. وقتی به یکی از بهترین سایت های خرید کتاب مراجعه می‌کنیم، انتظار می‌رود که از منوی سایت چه در نسخه موبایل و چه دسکتاپ، دسته بندی‌هها به صورت مشخص و زیر مجموعه درست مرتب شده باشند تا با کلیک روی موضوعاتی که نیاز به کتاب داریم بتوانیم آنها را پیدا کنیم.

علاوه بر دسته بندی بر اساس نوع کتاب، باید امکان فیلتر کردن جستجو بر اساس ناشر، نویسنده، مترجم و دیگر موارد فراهم باشد تا ما بتوانیم بهتر و ساده‌تر کتاب‌هایی که نیاز داریم بخریم را خریداری کنیم.

کتاب درسی، تخصصی یا عمومی

برخی سایت‌ها به صورت تخصصی روی فروش کتاب‌های خاصی فعالیت دارند. اگر می‌خواهید که کتاب‌های تخصصی را خرید کنید، بهتر است به جای اینکه به دنبال یافتن بهترین سایت خرید کتاب باشید، به دنبال یک فروشگاه تخصصی خرید کتاب در همان موضوع باشید.

به عنوان نمونه اگر قصد خرید کتاب درسی و کمک درسی دارید، انتخاب سایتی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد نسبت به سایتی که انواع و اقسام کتاب را می‌فروشد اولویت بالاتری دارد. دلیل این موضوع به انجایی برمی‌گردد که کاربران چنین سایتی عموما شامل هم سن و سال‌ها و افراد هم رشته شما هستند که با مطالعه بخش نظرات می‌توانید ببینید که کتاب به درد شما خواهد خورد یا نه؟

اما در سایتی که انواع کتاب را می‌فروشد دسترسی به نظرات کاربران نسبت به یک سایت تخصصی کمتر است. به علاوه اینکه ممکن است خود فرد اقدام به خرید کتاب نکرده باشد. بیشتر سایت‌های فروش کتاب درسی متعلق به آموزشگاه‌ها هستند که کاربران همین گروه را دارند.

کد تخفیف خرید کتاب

خرید کتاب با تخفیف

در نهایت آخرین چیزی که باید برای انتخاب یک سایت به عنوان بهترین سایت برای خرید کتاب در نظر بگیرید ارائه کد تخفیف به مناسبت جشنواره‌های مختلف است.

سایت‌ها و اپلیکیشن هایی که در زمینه کتاب صوتی و الکترونیکی فعالیت در این زمینه کدهای تخفیف بیشتری را با درصدهای بالاتر قرار می‌دهند؛ چرا که هزینه‌های تامین کتاب و نوع فروشی که در آنها وجود دارد به کاغذ و ارسال محصول فیزیکی وابسته نیست.

اما در فروشگاه‌هایی که قرار است کتاب چاپی خرید کنید، هزینه‌های کاغذ و ارسال محصول که گاها با تغییرات زیادی همراه بوده و با توجه به وضعیت قیمت ارز در کشور ما وجود دارد به شکل سرسام آوری در حال بیشتر شدن است.

نمی‌توان با اطمینان گفت که کدام نوع کتاب چاپی یا الکترونیکی گزینه بهتری است. اما لااقل اگر بخواهیم به طبیعت اهمیت بدهیم، استفاده از کتاب الکترونیکی در مقایسه با کتاب چاپی مطمئنا گزینه بهتری است. چرا که برای چاپ یک کتاب، باید چندین اصله درخت قطع شود.

وجود چنین چیزی باعث شده تا بیشتر افراد یه فکر استفاده از بهترین برنامه‌های کتاب الکترونیکی باشند. اینکه بگویید کتاب چاپی بهتر است یا الکترونیکی کاملا به خود شما بستگی دارد. گروهی افراد با بوی کاغذ و گرفتن کتاب در دست خواندن کتاب را دوست دارند، گروهی دیگر هم فرصت حمل کتاب و نشستن در یکجا برای خواندن آن را ندارند و دوست دارند در هر جایی که فرصتی فراهم شد از طریق گوشی، تبلت یا لپ تاپ به خواندن کتاب الکترونیکی بپردازند.


بهترین سایت های خرید کتاب در ایران با تخفیف

حالا که با معیارهای بررسی یک سایت به عنوان بهترین سایت خرید اینترنتی کتاب آشنا شدید، در ادامه به بررسی چندتا از این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم.

لیستی که در ادامه بررسی می کنیم شامل کلیه سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که امکان خرید کتاب آنلاین را در قالب کتاب چاپی، الکترونیکی و صوتی فراهم می‌کنند.

سایت خرید کتاب فیدیبو

فیدیبو

فیدیبو سایتی است که امکان دسترسی به کتاب‌های صوتی و الکترونیکی را فراهم کرده است. این سایت متعلق به مجموعه دیجی کالا است؛ بنابراین اگر نیاز به کتاب چاپی داشته باشید، می‌توانید نسخه‌های چاپی را از طریق دیجی کالا خریداری کنید. اگر در سایت دیجی کالا دقت کرده باشید، برخی کتاب‌ها که نسخه الکترونیکی انها به صورت صوتی و متنی در فیدیبو موجود است، دکمه خرید از فیدیبو را دارند تا در صورت نیاز به جای خرید کتاب چاپی، نسخه الکترونیکی آن را از فیدیبو بخرید.

این سایت از طریق اپلیکیشن موبایل اندروید و ios، اپلیکیشن ویندوز و کتابخوان فیدیبوک نیز در دسترس است. به همین ترتیب این امکان را به شما خواهد داد تا در هر جایی و با هر دستگاهی صرفا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد اکانت خود شده و به کتابخانه خود دسترسی داشته باشید.

چندین هزار کتاب از چندین هزار نویسنده، مترجم و ناشر گوناگون در این سایت وجود دارد که به کمک فیلترگذاری موضوعی و کتاب‌های خاص یک انتشارات، نویسنده، مترجم یا گوینده می‌توانید جستجو کرده و کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنید. علاوه بر این تخفیف‌های روزانه‌ای هم برای خرید کتاب در نظر گرفته شده که با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید تا سقف ۷۰ درصد تخفیف برای فیدیبو دریافت کنید.

کد تخفیف فیدیبو

سایت خرید کتاب طاقچه

طاقچه

طاقچه را می‌توان رقیبی جدی برای فیدیبو در نظر گرفت. این سایت هم امکان دسترسی از طریق اپلیکیشن موبایل و برنامه ویندوز را برای خرید کتاب در نظر گرفته است. برای آنهایی که زیاد به خواندن کتاب علاقه‌مند هستند و تقریبا همیشه مدت زمان طولانی را صرف خواندن کتاب می‌کنند، امکان خرید اشتراک بی نهایت را فراهم کرده است.

با خرید اشتراک بی نهایت طاقچه، به جای اینکه تک تک کتاب‌ها را خریداری کنید، می‌توانید تا مدت محدودی بهه همه کتاب‌های صوتی یا الکترونیکی این اپلیکیشن دسترسی داشته و آنها را مطالعه کنید.

رابط کاربری اپلیکیشن نیز تا جای ممکن بهبود یافته تا با امکاناتی مثل تغییر فونت، تغییر رنگ، تغییر اندازه فونت، انتخاب چند تم مختلف و… بتوانید با خوانایی بهتری کتاب‌ها را بخوانید. علاوه بر این امکان یادداشت برداری از کتاب‌ها نیز درون اپلیکیشن قرار داده شده است.

کد تخفیف طاقچه

سایت خرید کتاب کتابراه

کتابراه

سایت کتابراه هم یکی دیگر از سایت‌های خرید کتاب صوتی و الکترونیکی است. این سایت در ابتدا نسخه متنی کتاب‌ها را داشت که بعدها امکان خرید کتاب صوتی نیز در آن فراهم شد. در کتابراه می‌توانید هر کتابی که خریداری می‌کنید را به کتابخانه خود اضافه کرده و هر زمان که نیاز به خواندن کتاب داشتید به آنها دسترسی داشته باشید.

این سایت دارای نسخه اندروید و ios بوده و علاوه بر این امکان دسترسی به کتاب ها را در برنامه نسخه ویندوز فراهم کرده است.

این سایت به صورت روزانه چند کتاب را به صورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین‌تر با تخفیف بالا تا سقف ۸۰ درصد در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانید کتاب‌هایی که به درد شما می‌خورد را به کتابخانه افزوده و آنها را در هر زمانی که خواستید مطالعه کنید. علاوه بر این دارای سیستم امتیاز گیری است که با افزایش امتیاز می‌توانید آن را تبدیل به کد تخفیف و اعتبار کنید. برای مشاهده کدهای تخفیف این سایت می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

کد تخفیف کتابراه

سایت خرید کتاب درسی کانون بوک

کانون بوک

سایت کانون بوک همانطور که از نامش مشخص است یک سایت برای خرید کتاب درسی و کمک درسی است که متعلق به مجموعه قلم چی است. به کمک این سایت می‌توانید کتاب‌های درسی مورد نیاز را در تمامی مقاطع تحصیلی تهیه کنید.

کتاب های درسی و کمک درسی از ناشران مختلفی همچون قلم چی در این سایت وجود دارند که می‌توانید به کمک جستجوی حرفه ای که در سایت قرار دارد به آنها دسترسی داشته و کتاب چاپی را با امکان ارسال از طریق پست خریداری کنید.

کد تخفیف کانون بوک

سایت خرید کتاب صوتی نوار

اپلیکیشن نوار به صورت تخصصی در زمینه خرید کتاب صوتی فعالیت دارد. اگر صرفا قرار است که اقدام به خرید کتاب‌های صوتی کنید پیشنهاد می‌کنیم از نوار برای این کار کمک بگیرید که برای برخی کتاب‌ها امکان خرید را با گویندگی چندین نفر قرار داده است.

با مراجعه به صفحه هر کتاب می‌توانید بخش‌هایی از کتاب را به عنوان نمونه گوش داده و در صورتی که نوع گویش و صدای گوینده را مناسب دیدید، اقدام به خرید کتاب کنید.

این اپلیکیشن برای نسخه‌های اندروید و ios در دسترس است که با ثبت نام و ورود از طریق نام کاربری و رمز، در هر جایی و با هر دستگاهی می‌توانید به کتابخانه خود دسترسی داشته باشید. فرقی نمی‌کند پشت ترافیک باشید یا در حین مسافرت؛ کافی است هندزفری را در گوش خود قرار داده و از تک تک ثانیه‌هایی که امکان گوش دادن به کتاب را دارید استفاده کنید.

کد تخفیف نوار

سایت خرید کتاب گاج مارکت

گاج مارکت

سایت گاج مارکت هم همانطور که از نامش مشخص است متعلق به مجموعه گاج است که می‌توانید کتاب‌های درسی و کمک درسی را خریداری کنید. اما علاوه بر این امکان خرید کتاب‌های عمومی و دانشگاهی نیز در این سایت فراهم شده و ناشران مختلفی همچون کلاغ سپید، زنبور، نشر چشمه، نشر نی و… را شامل می‌شود.

رابط کاربری این سایت در سطح خوبی قرار دارد و به کمک فیلترگذاری که بر اساس جستجوی موضوعی و انتشارات وجود دارد، می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را در تمامی مقاطع تحصیلی خریداری کنید.

علاوه بر خرید کتاب، امکان خرید محصولات دیگر همچون لوازم التحریر، نوشت افزار و بازی و سرگرمی هم وجود دارد که همگی جنبه آموزشی داشته و برای کودکان و نوجوانان گزینه خوبی است تا آنها را به کتاب خوانی و خواندن کتاب سوق دهید.

کد تخفیف گاج مارکت

کد تخفیف بوکاپو

بوکاپو

بوکاپو اپلیکیشنی است که امکان دسترسی به کتاب‌ها را به شکل خخاص‌تری فراهم کرده است. اولین تفاوت این سایت در اینجاست که کتاب‌های موجود در آن در زمینه موفقیت، توسعه فردی و کسب و کار دسته بندی می‌شوند. دومین وجه تمایز این برنامه هم به آنجایی برمی‌گردد که شما به نسخه خلاصه شده‌ای از کتاب‌ها دسترسی دارید.

یعنی استفاده از بوکاپو به این معنی نیست که شما نسخه کامل یک کتاب را خریداری می‌کنید. بلکه خلاصه‌ای از کتاب‌ها در این برنامه قرار دارند که با خواندن ان می توانید به مفهوم کلی و نقد و بررسی یک کتاب دسترسی داشته و نیازی به خواندن محتوای کامل کتاب نداشته باشید.

این سایت نیز به مناسبات مختلفی اقدام به ارائه کد تخفیف می‌کند که با کلیک روی دکمه زیر و ورود به سایت تخفیفه، می‌توانید کدهای تخفیف این سایت را دریافت کنید.

کد تخفیف بوکاپو

سایت خرید کتاب سی بوک

سی بوک

سایت سی بوک (۳۰book) به صورت تخصصی در زمینه فروش کتاب چاپی فعالیت دارد. می‌توانید انواع کتاب را در موضوعات مختلف از این سایت خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

بیش از چندین هزار عنوان کتاب در این سایت از ناشران، نویسندگان و مترجمان مختلف وجود دارد که به کمک جستجوی پیشرفته و فیلترگذاری که در سایت وجود دارد می‌توانید هر کتابی که قصد خرید دارید را به سبد خرید اضافه کرده و آنها را خریداری کنید. علاوه بر کتاب امکان خرید محصولات نوشت افزار و بازی و سرگرمی هم وجود دارد که به کودکان کمک می‌کند به کتاب خوانی علاقه‌مند شوند.

پیشنهادات خرید کتاب نیز به صورت روزانه و در پایان هر ماه و فصل وجود دارند که کتاب‌های پر فروش و محبوب را بتوانید با تخفیف خریداری کنید. برای مشاهده تخفیف‌های این سایت می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

کد تخفیف سی بوک

سایت خرید کتاب چاپی ایران کتاب

ایران کتاب

اگر به دنبال خرید کتاب چاپی هستید، ایران کتاب یکی از بزرگترین سایت‌ها برای خرید این نوع کتاب است. لذت خواندن کتاب با عطر و بوی کاغذ تازه را می‌توانید با ایران کتاب تجربه کنید.

کتاب‌های این سایت در موضوعات مختلف درسی، غیر درسی، عمومی و تخصصی وجود دارند که می‌توانید با جستجوی پیشرفته بر اساس ناشر، نویسنده و مترجم آنها را جستجو و به سبد خرید خود اضافه کنید.

پیشنهاداتی نیز برای خرید کتاب‌ها بر اساس موضوعات مختلف وجود دارد که بتوانید بهترین کتاب‌ها را در چنین موضوععاتی که بین کاربران بیشترین خرید و محبوبیت را دارند مشاهده و با تخفیف خریداری کنید. برای داشتن تجربه ارزان قیمت نیز می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کرده و کدهای تخفیف جدید ایران کتاب را در صفحه اختصاصی این سایت در تخفیفه مشاهده و دریافت کنید.

کد تخفیف ایران کتاب

سایت خرید کتاب چاپی کتابچی

کتابچی

کتابچی هم یکی دیگر از بهترین سایت های خرید کتاب چاپی در ایران است که بیشتر تمرکز خود را روی کتاب‌های درسی و کمک درسی قرار داده است. این سایت محصولات خود را از انتشارات مختلفی تامین می کند که می‌توانید بر اساس آنها جستجو کرده و کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

علاوه بر این امکان خرید کتاب زبان خارجی و دسترسی به ابزارهای آنلاین آزمونی همچون آیلتس، تافل، گرامر و… نیز فراهم شده تا بتوانید توانایی خود را در این زمینه محک بزنید.

برای مشاهده کدهای تخفیف این سایت نیز می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر به صفحه اختصاصی کتابچی رفته و جدیدترین تخفیف‌ها را برای خرید کتاب دریافت کنید.

کد تخفیف کتابچی


جمع بندی و کلام آخر

در این پست به نقد و بررسی بهترین سایت خرید کتاب در ایران پرداختیم و با بررسی معیارهایی که برای انتخاب سایتی به عنوان بهترین گزینه برای خرید کتاب وجود دارد، به معرفی ۱۰ تا از بهترین سایت‌های خرید کتاب در ایران پرداختیم.

در صورتی که شما هم سایتی را می‌شناسید که امکان معرفی آن در این صفحه وجود دارد، می‌توانید از بخش نظرات معرفی کنید تا به این لیست اضافه کنیم. همچنین برای مشاهده سایت‌های بیشتر و استفاده از کد تخفیف خرید کتاب می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کرده و از سایت تخفیفه برای داشتن تجربه ارزان قیمت خرید کتاب کمک بگیرید.

کد تخفیف خرید کتاب

۴.۷/۵ - (۷۶ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا