آموزش

آموزش انتقال google authenticator به گوشی دیگر

نحوه انتقال اکانت در برنامه google authenticator روی گوشی جدید

استفاده از ورود دو مرحله ای یا ۲FA، یک راهکار عالی برای اطمینان از امنیت حساب Google و سایر سایت‌هایی است که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه، google authenticator است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و با تنظیم کردن آن روی جیمیل خود می‌توانید از قابلیت احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.

استفاده از این روش در واقع این امکان را فراهم می‌کند تا یک لایه محافظتی که از طریق تلفن همراه کار می‌کند به حساب کاربری شما اضافه شود. روش کار این لایه هم به این صورت است که با توجه به برنامه نویسی که دارد، از هر چند صانیه یک کد ورود دو مرحله‌ای را تولید خواهد کرد که در ورود برای سایت‌ها می‌توانید از این کدهای یک بار مصرف استفاده کنید.

در ادامه این مقاله قصد دارم به نحوه فعالسازی google authenticator پرداخته و به شما آموزش دهم که چطور این برنامه را روی گوشی و اکانت خود در گوگل فعال کنید. سپس به نحوه انتقال google authenticator به گوشی دیگر می‌پردازم که این روزها بسیاری از افراد با چگونگی انجام آن مشکل دارند.

google authenticator چیست؟

برای اینکه ببینیم google authenticator چیست با یک مثال به شما توضیح می‌دهم. به این فکر کنید که از یک رمز ثابت برای چند حساب کاربری خود مثل اینستاگرام، توییتر و تلگرام استفاده کردید. حالا از قضا وقتی وارد اکانت خود می‌شوید فردی که کنار شماست متوجه این رمز می‌شود. بنابراین به راحتی قادر است با زدن نام کاربری و کلمه عبور به اکانت شما دسترسی داشته باشد.

در نتیجه لازم است که برای افزایش امنیت اکانت خود، یک لایه امنیتی دیگری به آن اضافه کنیم که به آن «ورود دو مرحله‌ای» یا «احراز هویت دو عاملی» گفته می‌شود. حالا شاید بپرسید که این نوع لایه امنیتی ۲FA چگونه کار می‌کند؟

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور برای ورود به اکانتی وارد شود، با فعال سازی ورود دو مرحله google authenticator به محض زدن دکمه ورود، فرد قادر نخواهد بود به اکانت دسترسی داشته باشد. بلکه یک مرحله دیگری برای ورود به وی نمایش داده می‌شود که در اینجا باید یک کد ورود ۶ رقمی را وارد کند. این کد ورود توسط برنامه google authenticator یا سایر برنامه‌های مشابه تولید می‌شود که هر ۱۵ ثانیه کد جدیدی تولید می‌شود. برای تولید کدها هم نیازی به اینترنت نیست.

حالا در مرحله‌ای که این کد ورود دو مرحله‌ای درخواست می‌شود، باید برنامه google authenticator را باز کرده و کدی که در همین لحظه نمایش داده می‌شود را وارد کنید تا قادر به ورود به اکانت باشید.

این برنامه که روی یک گوشی نصب می‌شود، به اکانت جیمیل شما متصل شده و به صورت همزمان نیز نمی‌توان از آن روی چند گوشی مختلف استفاده کرد. در نتیجه تنها راه ممکن برای عبور از این مرحله هم این است که فردی که وارد اکانت می‌شود حتما باید به گوشی و کدی که در لحظه ورود تولید شده دسترسی داشته باشد.

در نتیجه امنیت حساب‌های کاربری بسیار بالاتر رفته و نگرانی بابت هک شدن اکانت خود نخواهید داشت. البته این بدان معنی نیست که از رمزهای ضعیف استفاده کنید، بلکه شما باید همواره سعی کنید از رمز عبور قوی برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و سایر اکانت‌های خود استفاده کنید.


آموزش انتقال google authenticator به گوشی دیگر

حالا مشکلی که بسیاری افراد در کار با برنامه google authenticator دارند این است که با خرید گوشی جدید، کار انتقال google authenticator به گوشی دیگر خود را انجام نداده و بدون توجه داشتن به این مسئله که این برنامه صرفا به صورت همزمان قابل استفاده روی یک گوشی متصل به اکانت جیمیل است، ان را پاک می‌کنند.

در نتیجه با نصب و افزودن این برنامه به اکانت گوگل در گوشی جدید درست کار نکرده و کدهایی که تولید می‌شود اعتبار ندارند. برای انتقال google authenticator به گوشی دیگر لازم است که ۳ مرحله را طی کنید.

گام اول: نصب google authenticator روی گوشی جدید

ابتدا باید این برنامه را روی گوشی جدید خود نصب کنید. برای این منظور روی دکمه زیر کلیک کنید تا وارد صفحه برنامه در پلی استور شده و آن را نصب کنید.

دانلود برنامه google authenticator

انتقال google authenticator به گوشی جدید

برای نصب کافی است روی دکمه Install کلیک کنید. پس از اینکه برنامه نصب شد دکمه Open را باز کرده و یا اینکه از بین برنامه‌ها وارد آن شوید. تا اینجای کار دیگر کاری با گوشی جدید نداریم و باید به سراغ گوشی قدیمی خود بروید.

گام دوم: خروجی گرفتن از اکانت در گوشی قدیمی

برنامه google authenticator را در گوشی قبلی خود باز کنید. سپس مشابه تصویر زیر روی منوی برنامه که با سه نقطه عمودی نمایش داده می‌شود کلیک کنید و در نهایت گزینه Transfer Accounts را انتخاب کنید.

آموزش انتقال google authenticator روی گوشی جدید

در این صورت وارد صفحه زیر خواهید شد که باید از اکانت‌هایی که روی گوشی قدیمی خود دارید به کمک گزینه‌ی Export Accounts یک خروجی تهیه کنید. بنابراین در این صفحه روی این منو کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

نحوه انتقال google authenticator روی گوشی جدید

در این مرحله بسته به اینکه ورود دو مرحله‌ای برای چه سایت‌ها و برنامه‌هایی فعال شده، باید اکانت‌هایی که می‌خواهید به گوشی جدید منتقل کنید را انتخاب کنید. مطمئنا هدف شما از خرید گوشی جدید، سوئیچ کردن به گوشی دیگر است. پس همه اکانت‌ها را انتخاب کنید.

آموزش انتقال google authenticator روی گوشی دیگر
ممکن است که شما یک اکانت در سایتی دارید که حالا می‌خواهید آن را بفروشید یا به فرد دیگری واگذار کنید. اگر اینطور است کافی است همان اکانت را انتخاب کنید.

با انجام این کار یک کد QR مشابه تصویر زیر تولید خواهد شد که باید با گوشی جدید خود این کد را اسکن کنید.

آموزش نحوه انتقال google authenticator روی گوشی دیگر

بنابراین گوشی قدیمی خود را تا این مرحله که کد QR مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود دم دست نگه داشته و حالا به سراغ گوشی جدید می‌رویم.

گام سوم: اسکن بارکد QR و درون ریزی روی گوشی جدید

تا اینجا ما کار خروجی گرفتن از روی گوشی قدیمی را انجام دادیم که خروجی در قالب یک کد QR تولید شد. حالا باید از قابلیت درون ریزی(Import) در گوشی جدید استفاده کنیم که باید تقریبا همان مراحل قبلی را، با این تفاوت که قرار است به منظور درون ریزی کد QR را اسکن کنیم، انجام دهیم.

پس مثل قبل برنامه را که روی گوشی جدید نصب کرده و باز کردید، از منوی برنامه روی Transfer Accounts کلیک کنید. سپس مشابه تصویر زیر این بار روی گزینه Import accounts کلیک کنید.

نحوه انتقال google authenticator روی گوشی دیگر

در این صورت در مرحله بعد به شما گفته می‌شود که برای درون ریزی و انتقال google authenticator به گوشی جدید باید از قبل مراحل خروجی را طی کرده و یک کد QR ایجاد کرده باشید. سپس با گوشی جدید این کد را اسکن کنید.

اگر همه چیز به درستی انجام گرفته حالا در این مرحله کافی است روی دکمه آبی Scan QR code کلیک کنید.

نحوه انتقال google authenticator روی گوشی دیگر

در این صورت برنامه دوربین اجرا خواهد شد. حالا کافی است گوشی قدیمی خود را برداشته و کد QR که در انتهای گام دوم در ان ایجاد کردیم را اسکن کنید.

برای اسکن این کد کافی است دوربین را روی این کد QR برده و چند لحظه صبر کنید. بعد از اینکه اسکن انجام شد، روی دکمه Done کلیک کنید.


آموزش نصب google authenticator و فعال سازی ورود دو مرحله ای

اگر هنوز از این ویژگی برای افزایش امنیت اکانت خود استفاده نمی‌کنید، برای نصب و فعال سازی google authenticator و ورود دو مرحله‌ای کافی است دو مرحله زیر را طی کنید. این مراحل شامل نصب و افزودن گوشی به حساب کاربری جیمیل است.

مرحله اول: نصب google authenticator روی گوشی

ابتدا باید این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. برای این منظور روی دکمه زیر کلیک کنید تا وارد صفحه برنامه در پلی استور شده و آن را نصب کنید.

دانلود برنامه google authenticator

نحوه نصب برنامه google authenticator روی گوشی

برای نصب کافی است روی دکمه Install کلیک کنید. پس از اینکه برنامه نصب شد دکمه Open را باز کرده و یا اینکه از بین برنامه‌ها وارد آن شوید.

مرحله دوم: فعال سازی google authenticator در اکانت گوگل

بعد از اینکه برنامه را روی گوشی خود نصب کردید، لازم است که وارد تنظیمات حساب کاربری گوگل خود شوید. برای این منظور کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.

تنظیمات امنیتی اکانت گوگل

بعد از ورود به لینک بالا ممکن است صفحه زیر به شما نمایش داده شود. در این مرحله باید روی ورود دو مرحله‌ای گوگل کلیک کنید.

افزایش امنیت اکانت گوگل با ورود دو مرحله ای

در این صورت همانطور که در تصویر می‌بینید به بخش Authenticator app تنظیمات اکانت خود هدایت خواهید شد که در اینجا باید روی دکمه‌ی SET UP کلیک کنید.

فعال کردن احراز هویت دو عاملی گوگل

در مرحله‌ی باید باید بر اساس سیستم عامل گوشی خود یکی از گزینه های اندروید یا ios را انتخاب کرده و روی دکمه NEXT کلیک کنید.

فعال سازی ورود دو مرحله ای google authenticator روی گوشی

سپس برنامه را در گوشی خود باز کرده و روی Begin Setup یا + کلیک کنید.

نحوه فعال کردن google authenticator روی گوشی

در این صورت دو راه به شما پیشنهاد می‌شود که اولی اسکن کد QR و دومی وارد کردن کد به صورت دستی است. برای اینکه سریع‌تر و دقیق‌تر این کار را انجام دهید پیشنهاد می‌کنم از روش اسکن کد استفاده کنید.

نحوه فعال سازی google authenticator

حالا باید کد QR که در اکانت گوگل و در صفحه نمایش مانیتور به شما نمایش داده می‌شود را به کمک گوشی اسکن کرده و روی دکمه NEXT کلیک کنید.

آموزش فعال سازی google authenticator

با انجام این اسکن اکانت در برنامه اضافه شده و یک کد ۶ رقمی به شما نمایش داده می‌شود. در صفحه وب نیز به صفحه زیر هدایت می‌شود که ابتدا باید این کد ۶ رقمی را در کادر Enter Code وارد کرده و سپس روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

آموزش فعال سازی google authenticator

در صورتی که کد به درستی وارد شده باشد برنامه google authenticator روی اکانت جیمیل شما فعال خواهد شد.


جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله به چگونگی نصب و آموزش انتقال google authenticator به گوشی دیگر پرداخته و به شما یاد دادم اگه اگر گوشی جدید خریداری کردید چطور می‌توانید اطلاعات این برنامه را به آن منتقل کنید. در صورتی که مشکلی برای ورود دو مرحله ای بایننس، توییتر، اینستاگرام یا هر برنامه دیگری که از ورود دو مرحله‌ای از آن استفاده می‌کنید دارید، کافی است به کمک این روش مشکلات موجود را حل کنید.

در صورتی که سوالی در خصوص استفاده از این برنامه دارید، از بخش نظرات ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنم. همچنین پیشنهاد می‌کنم که حتما در هنگام تغییر و خرید گوشی جدید، کلیه اکانت‌های خود را در برنامه منتقل کنید.

۴/۵ - (۳۰۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۷۸ دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت شما. چند روز پیش برنامه google authenticator روی گوشیم حذف شد ودیگه نمیتونم وارد اکانت کوینکسم بشم . آیا راهی برای بازی یابی googel authenticator هست و دوباره میتونم به حسابم دسترسی داشته باشم لطفا منو راهنمایی کنید خواهش میکنم اگه این پیامو دریافت کردید به من کمک کنید .

    1. سلام امین جان
      در صورتی که کد QR برای پشتیبان گیری از قبل تهیه کرده باشید می‌تونید این کار رو انجام بدین. در غیر این صورت باید با پشتیبانی سایت کوینکس در ارتباط باشید تا با احراز هویت ورود دو مرحله‌ای رو برای اکانت شما غیرفعال کنن تا بتونید وارد بشید.

      1. سلام آقای صادقی ممنون از راهنماییتون . به بخش پشتبانی در قسمت hellp cnter مراجعه و مشکلمو براشون فرستادم و بعد از یک روز کاری برام لینک ریست فرستادن و مشکلم برطرف شد.

      2. اگر بجای کدQR, کد ۱۶ رقمی رو داشته باشیم میشه با این کد ۱۶ رقمی برنامه اتنتیکیتور رو توی گوشی جدید نصب کرد؟؟
        چون من گوشی قبلیم سوخته

      3. سلام
        خسته نباشید چطور می‌شود با پشتیبانی صرافی کوینکس ارتباط برقرار کرد چون من وقتی روی قسمت پشتیبانی صرافی کوینکس می زنم ارور می دهد و وارد نمی‌شود لطفا من را رهنمایی کنید چون ۴۰ دلار از پول من را در خرید ارز bnb اضافی کسر کرده ممنون میشم راهنمایی کنید

      4. سلام گوشى قبلى من سوخته و كد تمام ولتهام روى اوتنتيكيتور توى همون گوشى سوخته موند،چكار كنم؟
        هيچ باركد و كدى هم از اوتنتيكيتورم ندارم مال ٤ سال پيش بود
        و الان براى رفتن به ولتم به اون كد نياز دارم

        1. سلام
          با توجه به اینکه هیچ کد بکاپ و پشتیبانی ندارید، باید با پشتیبانی سایت ولت در ارتباط باشید و براشون توضیح بدین که برای گوشی مشکل پیش اومده و هیچ جوره کد بکاپ و پشتیبانم ندارید.
          احتمالا ازتون مدارک هویتی و راهکارهایی رو میخوان که ثابت کنید این اکانت و کیف پول متعلق به شماست و در این صورت براتون دسترسی رو آزاد می‌کنن.

  2. با سلام
    بنده مشکلی که با این برنامه دارم این هست که کدی که ازین برنامه دریافت میکنم موقع ورود به هات بیت کار نمیکند. میخواستم ببینم این مشکل را چطوری حل کنم؟
    با عوض کردن گوشی از قدیم به جدید این مشکل حل میشود؟

    1. سلام علی جان
      نه این مشکل به این خاطره که برنامه رو به درستی راه اندازی نکردید یا اینکه برنامه حذف و نصب شده که حالا کد براتون کار نمی‌کنه. تنها راهش اینه که از قبل کد QR که برای انتقال نیاز بوده رو داشته باشید و مجددا با اون راه اندازی کنید یا اینکه از پشتیبانی سایت مورد نظر بخواین که ورود دو مرحله‌ای رو براتون غیرفعال کنن.

    2. در اکثر مواقع بایستی در داخل برنامه GOOGLE Authenticator بدین ترتیب زمان را برای کد ها همگام سازی کنید : GA/ منوی تنظیمات / اصلاح زمان برای کدها / اکنون همگام سازی شود.

      و کد ها کار میکنند همینطور در زمانیکه گوشی دیگری به حساب مان اضافه میکنیم. این گزینه ی “”همگام سازی زمان کدها”” در همه ی authenticator ها وجود دارد.

  3. سلام آقای صادقی وقت بخیر
    من میخام نرم افزار رو به گوشی دیگه منتقل کنم و مراحلی که گفتین رو میرم ولی موقعی که گزینه ارسال رو از گوشی قدیمی میزنم از من پسورد میخاد

    1. سلام. همزمان میشود که کد دو مرحله ایGoogle Suthenticator واسه یک جیمل یا برنامه. تو دوتا گوشی فعال کرد…

  4. سلام. گوشی منو دزدین و ندارم که این کارارو بکنم باید چیکار کنم تا بتونم دوباره راه اندازی کنمgoogle authentic ator ی

      1. سلام.. مراحل مورد نظر رو انجام دادم ولی زمانی که صادر کردن حساب از گوشی قدیمی رو میزنم وارد یک صفحه جدید میشه که نوشته برای صادر کردن حسابهایتان ,ابتدا هویت خود را تایید کنید و کیبورد صفحه اعداد باز میشه.. اینجا چه پسوردی باید زده بشه حتی رمز جی‌میل هم وارد کردم قبول نکرد

      2. سلام وقت بخیر میشه بازیابی اکانت با پیامک رو با جزئیات توضیح بدید. گوشی منم دزدیدن اما تو گوشی جدید که نصب کردم کد هایی که میده اشتباهه میشه توضیح بدید لطفا.

  5. سلام آقای صادقی
    بنده آنتتیکتورم را به شخصی دادم که برایم فعال کند دو روز بعد از کیف پولم سرقت شد به آنتتیکیتور مراجعه کردم در بالای صفحع در خط آبی رنکی نوشته شده اخیرا چند حساب صادر شده است در قسمت انتقال حساب ها نیز در صادر کردن حساب دو اکانت وجود دارد و کد Qr تولید شده است. حالا سوالی که برایم پیش آمده این است که از این طریق شخص مورد نظر می توانسته به کد های من دسترسی داشته باشد و این سرقت را انجام دهد. ضمن اینکه کد های فعال سازی در بدو ورود به آتنتیکیتور را هم داشته است واینکار را از طریق لب تاب خودشون و با گوشی خودشون و من انجام دادن .
    ممنون

    1. سلام رضا جان
      بله متاسفانه، با توضیحاتی که شما دادین اگر درست متوجه شده باشم، اکانت google authenticator رو انتقال دادن به گوشی خودشون و ازش استفاده کردن.
      البته برای اینکه از این موضوع اطمینان پیدا کنید، کافیه به سایت‌هایی که ورود دو مرحله‌ای اضافه شده از طریق مرورگر دیگه لاگین کنید، در صورتی که کدی که در برنامه بهتون نمایش داده شد و برای ورود استفاده کردید کار نکنه، یعنی اینکه منتقل شده به گوشی دیگه و اون شخص دسترسی رو داشته. اما اگر تونستید لاگین کنید، مشکل از جای دیگه است.

  6. آقای صادقی سلام
    ممنون که وقت میزارید و پاسخ می دهید چک کردم با لب تاب صفحه باز شد. امکان داره در همان زمان با کد روی گوشی من وارد سایت شده باشه و از سایت خارج نشده باشه، و فردا تونسته باشه کیف پول رو حک کنه

  7. سلام وقت بخیر. بنده رمز گوشیم رو فراموشکردم نمیتونم وارد گوشیم بشم و باید فلشش کنم و اطلاعاتش پاک میشه . متاسفانه نرم افزار اتنتیکیتور هم نمیتونم انتقال بدم چون دسترسی ندارم بهش و اینستای کاریم هم دو مرحله ایه و نمیتونم با گوشی دیگه وارد بشم / البته امتحان کردم وقتی به رمز دو مرحله ای رسی فیسبوک برام کدی ارسال کرد ولی وقتی میزنم وارد نمیشه. چه کنم ؟

    1. سلام، با پشتیبانی اینستاگرام در ارتباط باشید و اعلام کنید که دسترسی به برنامه google authenticator ندارید. روش‌های دیگری برای احراز هویت در اختیارتون قرار می‌گیره و ورود دو مرحله‌ای رو غیرفعال می‌کنن.
      البته از طریق وب یا سایر دستگاه‌ها اگر لاگین هستید می‌تونید کد پشتیبان برای ورود تهیه کنید.
      برای چنین مواردی بهتره که حتما کد پشتیبان داشته باشید.

  8. سلام ادمین خسته نباشید،من برنامه google Authenticator روی گوشی جدید با انجام همین مراحل انجام دادم ولی الان که با گوشی جدید میخوام وارد صرافی بشم کد دو‌مرحله ای رو که وارد میکنم میگه اشتباهه ،در صورتی که با گوشی قدیمی میرم وارد میشه ،ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام، مراحل رو همونطور که توضیح داده شده طی کنید مشکلی پیش نمیاد. تست شده.
      مجددا انتقال رو انجام بدین یا اینکه ورود دو مرحله‌ای رو در سایت صرافی غیرفعال کنید، و سپس روی گوشی جدید فعال کنید.

  9. سلام
    برای رمزارز میپرسم ، از دو تا موبایل مختلف همزمان میشه گوگل انتیکیتور برای یک سایت استفاده کرد ؟ یعنی یه اکانت مشترک داشته باشیم هر کسی با گوشی خودش بتونه ورود کنه.
    ممنونم

    1. سلام
      از یکی از دوستان پرسیدم این کار رو کرده، البته برای فعال کردن روی گوشی دوم باید به صورت دستی مقادیر secret key و… رو بزنید. چون قبلا ورود دو مرحله‌ای رو برای گوشی دیگه فعال کردید و اون سایت بهتون بارکد نمیده که روی گوشی دوم فعال کنید.

    2. بله امکان داره . شما از منوی سه خط بالای بر نامه گزینه انتقال حساب ها /صادر کردن حسابها را بزنید و مرحله را دنبال کنید: به شما qr کد میده برای همه یا یک کد که انتخاب کرده اید و با گوشی دیگر در برنامه در همان بخش انتقال حساب ها (وارد کردن حسابها ) و اسکن Qr کد گوشی اول و آنان..همه اش کمتر از ۲ دقیقه زمان میبره ، منظورم اینه که خیلی ساده انجام میشه.

  10. سلام خواهشن خواهشن خواهشن استاد جوابمو بدین من اکانت بایننسمو انتقال دادم به یه گوشی دیگه یه ایمیل جدیدم ساختم و با اون جیمیل اکانتمو دوباره ست کردم الان میتونم برم تو اکانت قبلیم ارزامم هست اما گوگل انتیکیتورمو کدشو نمیشناسه و احراز دو مرحله ای براش فعال نمیشه وقتی میخام برم مرحله ای کدو انتیکیتورو بزنم میگه کد ۱۶ رقمیو بزنید نمیدونم چیو بزنم. لطفا جواب بدین مسله مرگو زندگیه

    1. سلام هادی جان
      اگر درست متوجه شده باشم، شما باید کد secret key که موقع فعال سازی بوده رو داشته باشید تا بتونید اضافه کنید. اگر نداریدش، از تو اکانت بایننس ورود دو مرحله‌ای رو غیرفعال و مجددا راه‌اندازی کنید.
      اگر دسترسی به اکانت بایننس ندارید، با پشتیبانیش در ارتباط باشید که ازتون احراز هویت می‌خواد.

      1. ممنون بابت پاسختون. اون کدو ک بایننس میده انتیکیتور اضافه کنمو دارم میزنم اما اون کدی ک انتیکیتور میده مزنم اما میگه کد اشتباس. از طرفی با کوشی قدیمیم میرم و انتکیتورو اضافه میکنم تایید دو مرحله انجام میشه

        1. شما همزمان روی دوتا گوشی نمی‌تونید ازش استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم کلا ورود دو مرحله‌ای رو غیرفعال کنید و بعد دوباره روی گوشی جدید فعالش کنید.

  11. ممنون از پاسختون.کدو ک میدم انتیکتور وقتی ک انتیکیتور کد میده بایننس نمیشناسه ولی تو گوشی قبلی درسته و انجام میشه

  12. سلام وقت بخیر
    من گوشی قبلی رو ازم دزدیدن و میخوام google Authenticator رو روی گوشی جدید نصب کنم
    جیمل رو روی گوشی جدید فعال کردم اما کد دوعاملی برام نمیاد
    ممنون اگر راهنمایی کنید؟؟؟

    1. سلام، بله میشه.
      فقط دقت کنید که قبلش باید کلیه سایت‌هایی که ورود دو مرحله‌ای براشون فعال کردید وارد بشید و غیرفعالشون کنید. سپس دوباره روی گوشی جدید فعال کنید.

    2. سلام وقت بخیر من گوشی جدید خریدم گوشی قبلی گم کردم میخوام گوگل انیکتور با حساب قبلی نصب کنم چکار باید کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  13. باسلام وتشکر از مطالب خوبتان:بنده گوشی جدیدخریدم طبق راهنمایی شما پیش رفتم جهت انتقال گوگل انیکیتور به گوشی جدید فقط زمانی که گزینه export یا صادرکردن حسابها درگوشی قدیم را میزنم یهصفحه باز میشه که نوشته برای صادرکردن حسابهایتان ابتداهویت خودرا تاییدکنید وپایین صفحه یه کادری هست که فقط میشه عددنوشت یعنیفقط یه عددیجهت تایید هویت باید نوشت.پایین ترشم فقط یه گزینه لغوهست.حال نمیدانم این عددتاییدهویت چیست واز کجاباید بدست آورد؟

    1. سلام داریوش جان، فکر می‌کنم تو این مرحله از شما رمز عبور گوشی رو بخواد. همون رمزی که برای باز کردن قفل وارد می‌کنید. اگر حسگر اثر انگشت فعال باشه که می‌تونید از طریق اونم انجام بدین.
      اگر با رمز گوشی نشد، رمز اکانت جیمیل رو بزنید. اگر باز هم نشد، کدی که داره روی گوشی قدیمی برای اکانت جیمیل تولید میشه رو بزنید.
      ممنون میشم نتیجه رو هم اعلام کنید که با قرار دادن تو مقاله به دیگر دوستان هم کمکی بشه. چون شخصا این مورد رو تست نکردم.

  14. سلام و عرض ادب
    ادمین جان میشه هم توی لپ‌تاپم داشته باشمش و هم توی گوشیم که اگه احیانا یکیش دردسترس نبود اونیکی رو داشته باشم؟
    اگه بله به چه شکل ممکنه

    1. سلام، شخصا امتحان نکردم، اما یکی از دوستان گفت که میشه.
      باید کلید خصوصی رو داشته باشید و به صورت دستی کدش رو وارد کنید تا توی گوشی یا لپ تاپ هم بتونید فعال کنید.

  15. با سلام واقعن ممنون از کمکتون که کارم راه افتاد فقط یک سوال الان من برنامه گوگل انکیتور رو از گوشی قدیمیم که نوشته با انگلیسی که این اکانت از اینجا اکسپورت شده ولی همچنان کد شش رقمی ها رو نشون میده پاک کنم مشکلی پیش نمیاد که؟

    1. درود
      خواهش می‌کنم حسین جان، خوشحالم که کارتون راه افتاده.
      اگر با استفاده از کدهای تولید شده گوشی جدید می‌تونید به همه اکانت‌ها(دقت کنید که همه اکانت‌هایی که ورود دو مرحله‌ای دارند، از جیمیل گرفته تا شبکه‌های اجتماعی و صرافی‌ها) وارد بشید، نیازی نیست دیگه روی گوشی قدیمی داشته باشید.

      1. سلام وقت شما بخیر
        من یه سوال مهم دارم این که من صرافی کوینکس و کوکوین و هات بیت هرسه رو نصب کردم حدودا یک ماه هست وارد صرافی خارجی شدم
        برنامه گوگل اکنتکتور رو هم نصب کردم بارکد رو‌یادداشت نکردم
        الان میبینم در آینده دردسرساز میشه الان چطور بازیابی کنم
        فعلا گوشی دستم هست و همه چیز اوکی
        ولی بارکد ندارم
        خواهشاً راهنمایی کنید

  16. سلام.الان گوشی من اکیه.مشکلی ندارم ولی همش استرس اینو دارم که گوشیم اگه خراب شه چیکار کنم.واسه پیشگیری از این مشکل چیکار کنم؟میشه بک آپی چیزی گرفت.البته اگه واسه جیمیلم گوگل اتنتیکیتور فعال کنم واسه گرفتن بک آپ بعدا تو گوشی جدید هم نمیتونم دیگه وارد جیمیلم شم.سوال بعد اینکه میفرمایید جیمیل ،بجاش همون ایمیل هم میشه استفاده کرد؟

    1. درود
      پیشنهاد می‌کنم از برنامه microsoft authenticator استفاده کنید و ورودهای دو مرحله‌ای رو به اکانت مایکروسافت متصل کنید. قابلیتی داره که میتونید با فعال کردن یکاپ گیری خودکار روی اکانت مایکروسافت داشته باشید تا اگر مشکلی پیش اومد قابلیت بازگردانی داشته باشه.
      جدیدا گوگل هم چند هفته پیش یه آپدیت داد و بهش اضافه کرده فکر می‌کنم. اما تست نکردم.

  17. با سلام من گوشیم سوخت میخواستم بپرسم راهی هست بتونم حساب هامو انتقال بدم به گوشی جدیدم و متاسفانه کد QR رو هم ندارم

    1. درود
      خبر، تا زمانی که کد QR نداشته باشید امکانش نیست.
      اگر کد بکاپ از اکانت جیمیل دارید از طریق اون وارد بشید و در غیر این صورت با کدی که پیامک می‌کنه یا به ایمیل پشتیبان می‌فرسته(در صورتی که به اکانت اضافه کرده باشید) لاگین کنید.
      برای سایت‌ها(صرافی‌ها) هم باید درخواست بدین تا با احراز هویت، دسترسی به اکانت رو در اختیارتون قرار بدن و مجددا روی گوشی فعال کنید.
      برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و… هم متناسب با تنظیمات اکانت می‌تونید از کد پشتیبان یا کدی که به پیامک ارسال می‌شه اقدام کنید.

  18. سلام و درود
    سپاس از مطلب بسیار مفیدتون
    من روی گوشیم اپ اتنتیکتور رو دارم
    میخام روی لپ تاپ هم داشته باشم تا راحت تر کار کنم و برای ورد نخوام همش موبایل دم دستم باشه

    میشه لطف منید و این امکان رو هم آموزش بدید

    سپاسگزارم

  19. سلام وقت بخیر
    خواهش میکنم کمکم کنید

    من برای اکانت اینستاگرامم از authenticator
    متاسفانه گوشیم خراب شده و من دسترسی به اون نرم افزار ندارم
    و در گوشی جدیدم نمیتونم وارد اکانت اینستاگرامم بشم
    اکانتی که برای کارم بود و اگر از دستش بدم متحمل ضرری هنگفت خواهم شد

    خواهش میکنم کمکم کنید
    چطوری به اون کد دسترسی پیدا کنم
    خواهش میکنم

  20. سلام خسته نباشید
    من گوشیم رو دزدیدن و اون کدی که شما گفتید رو ندارم از طریق جیمیل میشه اینو بازیابی کرد

    1. درود، وقتتون بخیر
      از اتفاقی که براتون افتاده متاسفم.
      اگر صرفا برای ورود دو مرحله‌ای جیمیل استفاده می‌کنید، می‌تونید از روش‌های دیگه مثل دریافت کد از طریق پیامک به جیمیل دسترسی داشته باشید و مجددا ورود دو مرحله‌ای رو روی گوشی جدید راه‌اندازی کنید.
      اما سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگه مثل اینستاگرام، صرافی‌ها و… امکان بازیابی به این شیوه رو ندارن. لازمه با پشتیبانی هر سایت در ارتباط باشید تا با احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی، ورود دو مرحله‌ای روی اکانت شما رو غیرفعال کنن.
      پیشنهاد می‌کنم از برنامه مایکروسافت استفاده کنید که قابلیت ذخیره سازی کلود رو داره و اگر احیانا مشکلی مشابه این پیش بیاد، کافیه فقط وارد اکانت بشید تا کلیه سایت‌ها و برنامه‌ها مجددا داخل برنامه بیان. البته باید این گزینه رو از داخلش فعال کرد.

  21. سلام وقتتون بخیر
    من از کد گوگل برای ورود به صرافی گیت استفاده میکردم اما الان هرکاری میکنم نمیتونم وارد گیت بشم وقتی کد گوگل رو میزنم میگه کد منقضی شده! من قبلا گوشیم با یک ایمیل دیگه فعال بود اما برای ‌کلاس های دانشگاه ایمیل گوشی رو تغییر دادم ممکنه مشکل از اون باشه؟ که البته الان ایمیل رو به قبلی تغییر دادم
    به پشتیبانی گیت هم پیام دادم و مشکل رو گفتم لینکی رو فرستادن که اونم رو هم زدم اما در آخرین مرحله اش که باید برای ایمیلم کد بیاد هیچ کدی نمیاد!!
    الان میخوام برنامه گوگل رو روی گوشی دیگه با همون رمز نصب کنم آیا ممکنه اینجوری مشکل برطرف بشه واقعا گیج شدم دیگ ممنون میشم راهنمایی کنید

  22. سلام آقای صادقی
    از وقتیکه برای مردم میذارید ممنون.
    زمانیکه کیو آر ظاهر و اسکن میکنیم و done را میزنیم صفحه بسته میشه.
    مجدد که میخوایم در گوشی جدید ایمپورت کنیم همان qrرا میخواد که اگر در گوشی قدیمی مجدد مراحل اکسپورت را بزنیم qrجدید نمایش داده میشه!
    کجای کارم اشتباهه؟؟
    ممنون

    1. درود، وقتتون بخیر
      کد qr که نمایش داده شد، بعد از اسکن کردن تاییدیه نمایش داده میشه و انتقال صورت می‌گیره.
      اگر این اتفاق نمیفته در هر دو گوشی چک کنید که برنامه به آخرین نسخه آپدیت باشه و همچنین از فیلترشکن استفاده کنید.

  23. یعنی برای اسکن qr در قسمت اسپورت:گوشی جدید qrساخته شده در گوشی قدیمی را اسکن میکند و برای اینپورت گوشی قدیمی باید qrساخته شده در گوشی جدید را اسکن کند.
    درسته؟؟؟
    ممنون

    1. بله.
      شما باید با گوشی قدیمی اکسپورت(خروجی گرفتن) رو انجام بدین که QR تولید کنه. سپس با گوشی جدید گزینه ایپمورت(درون ریزی) رو انتخاب کنید و کدی که در گوشی قدیمی نمایش داده میشه رو اسکن کنید.

  24. سلام وقت شما به خیر
    من برای ورود به سایت کوکوین از رمزی که برنامه‌ی اتنتیکیتور توی گوشی قدیمیم تولید میکنه استفاده میکنم ولی خطا میده و میگه رمز درست نیست
    البته گوشی قدیمیم به سیمکارتی وصل نیست. علتش میتونه این باشه؟ چه کاری باید کنم؟

  25. سلام،ممکنه بفرمایید درصورتیکه یک خروجی بصورت اکسپورت تهیه کنم میتونم از اون به عنوان بک -اپ استفاده کنم و اگه یک روزی نیاز شد ازش استفاده کنم .ممنون

    1. درود، در نسخه قدیمی این امکان فقط برای اکانت جیمیل فراهم بود و سایت‌های دیگه بازیابی نمیشد.
      اما در آپدیت جدید ظاهرا سایت‌ها هم قابل بازیابیه. اما صرفا تعداد سایت‌هایی که موقع تهیه نسخه پشتیبان وجود داشته باشند. اگر بعدش سایت دیگه اضافه کنید بازیابی نمیشه.
      توصیه می کنم از microsoft authenticator استفاده کنید و حالت پشتیبان گیری کلود رو فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا