نقد و بررسی

بهترین تاکسی اینترنتی برای مسافران (اسنپ یا تپسی؟)

اسنپ یا تپسی؟ کارپینو یا تاچ سی؟ کدام تاکسی آنلاین بهتر است؟

تو هر شهری که باشید یا اینکه برای انجام کاری به هر شهری سفر کرده باشید، وقتی از خودرو شخصی استفاده نکنید، مطمئنا یکی از اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی رو روی گوشی هوشمندتون نصب دارید. یا حداقل اینکه اگر هم نصب نکرده باشید دنبال این هستید که برای اولین تجربه و برای اینکه یک بار برای همیشه دنبال پاسخ این سوال هستید که بهترین تاکسی اینترنتی برای مسافران کدومه؟

اگه خاطرتون باشی زمانی که اسنپ در روزهای اول فعالیت خودشو آغاز کرد انتقادات زیادی از سمت راننده‌های تاکسی بهش وارد شده بود. به طوری که در برخی شهرها شاهد این بودیم که افراد به دفتر این تاکسی اینترنتی هجوم بردن و اتفاقاتی که نباید می‌افتاد، افتاده بود.

امروزه به لطف تکنولوژی همه کارها داره آنلاین میشه و همین خودش باعث شده تا خیلی از مشکلات ما حل بشه. به عنوان نمونه وقتی قبلا خبری از تاکسی آنلاین نبود، شما برای سفر از یک نقطه به نقطه دیگه، مجبور بودید که هوای گرم و سرد رو تحمل کنید تا ببینید بالاخره کدوم یکی از تاکسی‌ها مسیرشون به مقصد شما می‌خوره. تازه اگه خوش شانس بودید و ظرفیت تاکسی طوری بود که بتونید بهش سوار بشید. به عنوان نمونه خیلی اتفاق می‌افتاد که چون سایر مسافران آقا یا خانم بودند، شما نمی‌تونستید سوار اون تاکسی بشید.

ویژگی‌های بهترین تاکسی اینترنتی

توی ادامه این نوشته می‌خوام در ابتدا به بررسی اینکه چه ملاک‌هایی وجود داره که یک تاکسی آنلاین و اینترنتی رو به عنوان بهترین در نظر بگیریم می‌پردازم. هر کدوم از این معیارها باعث میشه تا شما هم بتونید به راحتی درخواست راننده کنید و هم اینکه سفری مطمئن، کم هزینه و سریع به مقصدتون داشته باشید.

پس اگه سوالاتی مبنی بر اینکه اسنپ بهتره یا تپسی؟ کارپینو یا تاچ سی؟ در ذهن شما هم به وجود اومده و نمی‌دونید که از کدوم تاکسی آنلاین استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعداد راننده و خودرو زیاد

گستردگی ناوگان حمل و نقل

اصلی‌ترین معیار برای انتخاب بهترین تاکسی های اینترنتی اینه که ببینیم چند مرده حلاج‌اند. خود این مسئله بخش‌های مختلفی رو شامل میشه که عبارتند از:

  • شهرهای تحت پوشش:

مسلما این نوع خدمات به صورت آنلاین هستند و به مرور زمان توسعه پیدا می‌کنند تا در شهرهای مختلف در دسترس باشند. تقریبا همه تاکسی‌های اینترنتی در ابتدای فعالیت از شهرهایی نظیر تهران و کرج شروع کردند.

به مرور این شهرها توسعه پیدا کردند و امروز شاهد فعالیت این خودروهای اینترنتی در شهرهای کوچک‌تر هم هستیم. اولین مسئله اینه که ببینید در شهری که قرار دارید آیا یک تاکسی اینترنتی فعالیت داره یا نه؟

مثلا خود من تا قبل از اینکه خودرو شخصی داشته باشم، با اینکه اصلا در شهر محل سکونتم هیچکدوم از تاکسی‌های اینترنتی فعالیت نداشتند، اما حساب کاربری داشتم و در سفری که به شهر تهران داشتم یک بار ازشون استفاده کردم.

  • تعداد ناوگان و راننده‌ها:

مهم‌ترین ویژگی که باعث میشه به جای استفاده از تاکسی‌های سطح شهر از این تاکسی‌های آنلاین استفاده کنیم سریع رسیدن به مقصد هست.

وقتی تعداد ناوگان حمل و نقل کم باشه ممکنه ما تا نیم ساعت هم منتظر باشیم تا بالاخره یکی از راننده‌ها سفرمونو قبول کنه. در این صورت چه فرقی با تاکسی معمولی داره؟

یه تاکسی اینترنتی خوب اونیه که وقتی گوشی رو در دست می‌گیرید تا درخواست راننده کنید، به محض اینکه مبدا رو روی نقشه پیدا می‌کنید حداقل چندتا تاکسی حضور داشته باشند که خیلی سریع یکی از راننده‌ها سفر شمارو قبول کنه و در عرض چند دقیقه داخل خودرو سوار بشید.

  • خودروهای استفاده شده:

مسئله بعدی نوع خودرو هست. خب تا قبل از اینکه تاکسی آنلاین در کشور ما رشد کنه و به این تعداد شرکت مختلف برسه، تنها خودروهایی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شدند پراید و پژو ۴۰۵ بود. تا حالا اتفاق افتاده براتون که ببینید یک خودروی مثل رنو تالیسمان یا مدل‌های بالاتری مثل هیوندا داخل شهر مسافر حمل کنه؟ احتمالا نه!

اما در تاکسی‌های اینترنتی بخاطر اینکه سرویس‌های مختلفی ارائه میشه شما می‌تونید حتی نوع خودرویی که باهاش سفر می‌کنید رو هم مشخص کنید. فکرشو بکنید مثلا با خودرو مازراتی برید به یه جای مهم و کلی کلاس برای دوستان و همکارانتون بذارید.😎

امنیت تاکسی اینترنتی

امنیت و حریم خصوصی

این نوع از خدمات آنلاین درواقع یک واسطه بین راننده و مسافر هستند. شرکتی که چنین برنامه‌ای رو ایجاد کرده به عنوان یک واسطه عمل می‌کنه تا مسافر رو به راننده برسونه که در این بین هر سه طرف از یک رابطه برد برد بهره می‌برند.

بنابراین مسئله امنیت خیلی موضوع مهمیه که باید بهش توجه داشت. در سال‌های گذشته این موضوع به دلیل خلاءهایی که داشته گاها باعث ایجاد میکلاتی شده که موجب نارضایتی راننده و مسافر شده. از مزاحمت گرفته تا امنیت شخصی که به مرور زمان با استفاده کردن از ابزار مختلف این مشکلات حل شدند.

مواردی که یک تاکسی اینترنتی در این خصوص باید بهشون توجه کنه شامل گروه‌های زیر هستند:

  • احراز هویت راننده‌ها
  • مشخص بودن پلاک خودرو
  • مشخص بودن تصویر راننده
  • جلوگیری از پرداخت‌های نقدی
  • احراز هویت مسافر
  • برقراری تماس امن از طریق اپلیکیشن
  • حفظ اطلاعات راننده و مسافر ماننده شماره تلفن

داشتن سرویس‌های مختلف

سرویس‌های مختلف به شما اجاز میده تا سفر راحتی رو در طول مسیر داشته باشید. این سرویس‌ها هم به دلایل مختلف ایجاد میشن که در ادامه چندتا رو برای نمونه ذکر می‌کنم.

  • امکان انتخاب سرویس رفت و برگست
  • امکان توقف در مسیر
  • امکان اشتراک در سفر و کاهش هزینه
  • انتخاب نوع خودرو و نوع سفر
  • سرویس‌های حمل کالا و مرسوله
  • امکان سفر با موتور سیکلت
قیمت بهترین تاکسی اینترنتی

قیمت گذاری رقابتی

شاید بهتر بود قیمت رو در اولویت اول قرار می‌دادیم. اما چون خود همین قیمت وابسته به تعداد ناوگان حمل و نقل هست ترجیح دادیم کمی از اولویت‌ها کمتر کنیم.

همه ما ترجیح می‌دیم که برای خرید کالا و خدماتی که استفاده می‌کنیم بتونیم کمترین پرداختی رو داشته باشیم. برای درخواست خودرو شما می‌تونید به کمک کد تخفیف تاکسی های اینترنتی در هزینه حمل و نقل و سفرهای درون شهری که دارید صرفه جویی کنید.

کارکرد این اپلیکیشن‌ها به این صورته که بر اساس فرمول خاصی مبدا و مقصد رو مشخص می‌کنید. سپس تعیین می‌کنید که آیا قصد توقف در مسیر یا اینکه انتخاب مقصد دوم برای سفر رو دارید یا نه؟

در نهایت طبق همین چیزها هزینه سفر شما تعیین میشه. حالا این راننده است که باید بر اساس تجربه و شناختی که از مسیر داره بتونه شما رو از بهترین مسیرها به مقصد برسونه. تا هم شما سریع به مقصد برسید و هم اینکه استهلاک ماشین و مصرف سوخت رو به حداقل برسونه تا بتونه درآمد بیشتری داشته باشه. علاوه بر این همه این برنامه‌های تاکسی آنلاین از قابلیت کد تخفیف استفاده می‌کنن تا مسافران رو به استفاده از خدماتشون تشویق کنند.

مسئله مهمی که در حیطه قیمت وجود داره نوع پرداخت هزینه سفر هست. بیشتر راننده‌ها چون می‌خوان سریع‌تر به پول پرداختی برسن از مسافر درخواست می‌کنن که هزینه سفر رو نقدا یا کارت به کارت پرداخت کنه که انجام این کار از سمت مسافر برای تاکسی اینترنتی مورد تایید نیست.

گاها پیش میاد که شما با نصب برنامه تاکسی‌های اینترنتی مختلف و انتخاب یک مسیر یکسان در سفر شاهد تفاوت قیمت محسوسی هستید که حتما در نگاه اول اونو به دید گرون کردن هزینه توسط اون شرکت خواهید دید. اما باید در این مدل مقایسه‌ها باید دقت کنید که شرایط سفر که شامل توقف در مسیر، انتخاب مقصد دوم، نوع سفر و حتی نوع خودرویی که انتخاب کردید یکسان باشه تا نتیجه درستی بگیرید.

ارائه سرویس‌های ویژه و گروهی

همونطور که اشاره کردم سفرهایی که انتخاب می‌کنید انعطاف بالایی داره تا شما در هنگام درخواست راننده نهایت راحتی رو داشته باشید.

گاهی اوقات پیش میاد که شما عجله دارید و استفاده از سرویس‌های عادی نمیتونه برای شما مناسب باشه. برای همین لازمه تا یک خودرو مناسب داشته باشید. جدایی از این ممکنه سفری رو انتخاب کنید که به راننده اجازه اینو بدین که یک مسافر دیگه هم انتخاب کنه که چون مسیر تقریبا یکسانی دارید در هزینه‌ها کاسته بشه.

پس در چنین شرایطی باید بررسی کنید که اپلیکیشن به شما اجازه انتخاب رو بده که بتونید مناسب‌ترین سفر رو بر اساس اینکه به موقع به مقصد برسید، هزینه کمتری پرداخت کنیو اینکه با خودرو مناسبی هم سفر کنید در اختیارتون قرار بده.

یا مثلا یکی از مواردی که کمتر تاکسی آنلاین بهش توجه می‌کنه استفاده از خودروهای مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت هست. یک تاکسی اینترنتی خوب باید همه جوانب رو مورد بررسی قرار بده و با فرض اینکه ممکنه چه نوع مسافرانی داشته باشه سرویس مناسب رو ارائه بده.

مثلا برخی خانم‌ها علاوه بر اینکه نیاز دارند از راننده خانم استفاده کنند، ممکنه بخاطر اینکه بچه دارند و از کالسکه استفاده می‌کنند نیاز به خودرویی داشته باشند که محدودیتی در صندوق عقب وجود نداشته باشه. اگر خودرویی که سفر این افراد رو قبول می‌کنه شرایط لازم رو نداشته باشه موجب معطل شدن مسافر میشه تا مجددا درخواست خودرو کنه که این موضوع با تکرار شدن موجب نارضایتی میشه.

رابط کاربری بهترین تاکسی آنلاین

رابط کاربری و دسترسی پذیری

این مورد شاید در انتخاب قیمت و کیفیت سفر تاثیر ندانی نداشته باشه؛ اما مسئله بسیار مهمیه که به اشتباه باعث ایجاد دلخوری بین تاکسی اینترنتی، راننده و مسافر نخواهد شد.

چه مسافر و چه راننده نیاز به این دارند که در استانداردترین حالت ممکن بتونن به منوهای مختلف برنامه دسترسی داشته باشند. این دسترسی هم باید سریع باشه و مجبور نباشن چندین صفحه رو برای یافتن چیزی طی کنند.

دقت نکردن به این موضوع باعث میشه تا کاربر بدون اینکه حتی تجربه اولین سفر خودشو داشته باشه برنامه رو حذف کنه و از سرویس شما ناراضی باشه. چرا که به خوبی نتونسته سفرشو انتخاب کنه یا به خاطر مشکلاتی که برنامه داره مدام با خطا مواجه شده که همین تجربه تلخ باعث میشه کاربران زیادی که قراره یک روزی به مسافر تبدیل بشن، از دست برن.

البته این موضوع هم صرفا محدود به اپلیکیشن نیست. بهتره که برنامه برای سیستم عامل‌های مختلف، خصوصا امکان استفاده در حالت وب و مرورگر فراهم باشه تا هر زمان که مسافر دسترسی به گوشی موبایل نداشت بتونه از طریق وب درخواست خودرو داشته باشه.

حتی باید قابلیت این هم فراهم بشه که بتونید برای دیگران درخواست خودرو کنید. خیلی از اوقات پیش اومده که مسافری که قصد سفر داره خودش درخواست خودرو نکرده و کسی دیگه این کارو براش انجام داده و چون مطابقتی بین مسافر برای راننده وجود نداشت سفر لغو شده.

پشتیبانی تاکسی اینترنتی

پشتیبانی

در نهایت هم بحث پشتیبانی پیش میاد. در هر لحظه ممکنه در حین مسافرت مشکلی برای راننده و مسافر پیش بیاد که این وظیفه تیم پشتیبانیه که این مشکلات رو با برقراری عدالت و بدون اینکه جانب داری یک طرفه مسافر یا راننده رو داشته باشه حل کنه تا هر دو طرف از یک سرویس راضی باشند.

به عنوان مثال در یکی از اتفاقاتی که برای یکی از مسافران پیش اومده بود، سرویس دهنده حق رو به راننده داده بود که باعث دلخوری مسافر و اعتراضش شده بود. تیم پشتیبانی باید این موارد رو به درستی حل و فصل کنه.

امتیاز دادن به راننده

امتیازدهی به راننده

در نهایت اینکه سرویس هم برای دادن امتیاز به راننده وجود داشته باشه تا از طریق اون به راننده امتیاز ستاره ای بدین. شما با امتیاز دادن می‌تونید برای شرکت تاکسی اینترنتی مشخص کنید در این سفر چه تجربیاتی داشتید.

در این سیستم امتیازدهی هم باید بتونید مزایا و معایبی که در هر سفر وجود داشته رو مشخص کنید تا شرکت بر اساس این امتیازات بتونه خدمات خودش رو بهتر کنه.


بهترین تاکسی اینترنتی برای مسافران کدام است؟

حالا که با معیارهای مهم در انتخاب بهترین تاکسی اینترنتی آشنا شدید و دونستید برای اینکه بتونیم به نقد و بررسی سرویس‌های مختلف تاکسی آنلاین بپردازیم، در ادامه بررسی می‌کنیم که کدام یک از تاکسی‌های اینترنتی بهترین هستند.

بهترین تاکسی اینترنتی اسنپ

اسنپ

این شرکت اولین تاکسی اینترنتی در ایران هست که فعالیت خودشو از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده و در طول این سال سرویس‌ها و خدماتشو توسعه داده؛ به طوری که علاوه بر درخواست تاکسی می‌تونید از خدمات دیگه مثل ارسال کالا و مرسوله، حمل بار و… هم استفاده کنید.

از یک سو سابقه طولانی مدت و از طرفی دیگه هم فعال بودن در شهرهای مختلف باعث شده تا بیشترین گستردگی رو از نظر ناوگان حمل و نقل داشته باشه. این اپلیکیشن تریبا در تمامی استان‌های کشور فعالیت داره و به مرور در حال کامل شدنه تا کلیه شهرها رو هم پوشش بده.

ارائه سرویس‌های متنوع

این شرکت سرویس‌های مختلفی رو برای جمل مسافر و مرسوله ارائه میده که از جمله اونها میشه به موارد زیر اشاره کرد.

  • اسنپ اکو: این سرویس درواقع کم هزینه‌ترین و اقتصادی‌ترین سرویس اسنپه که می‌تونید برای داشتن سفر ارزون قیمت ازش استفاده کنید.
  • اسنپ رز: این سرویس مخصوص خانم‌ها است که قادر هستند از راننده خانم برای سفر کردن استفاده کنند. فعالیت این سرویس به منظور تامین امنیت در ساعات خاصی انجام می‌گیره و جدایی از این در مقایسه با سرویس اسنپ اکو قیمت ارزون‌تری داره تا از راننده‌های خانم که در اسنپ فعالیت دارند به نوعی حمایت بشه.
  • اسنپ باکس: از این سرویس می‌تونید برای ارسال مرسوله استفاده کنید.
  • اسنپ بایک: اگه عجله دارید و در مسیری قرار دارید که کلی ترافیک پیش روی شماست می‌تونید از این سرویس استفاده کنید و از موتور برای حمل و نقل استفاده کنید تا سریع‌تر به مقصد برسید.

امکان توقف در مسیر و رفت و برگشت

با این سرویس می‌تونید در حین سفر اگر قراره توقف کوتاهیی در بین مسیر داشته باشید دیگه مجبور نباشید که دوباره یک خودرو دیگه درخواست کنید. شما می‌تونید هنگامی که درخواست سرویس می‌کنید، مشخص کنید که در چه مسیری و برای چه مدت زمانی توقف خواهید داشت تا راننده در اونجا توقف کنه و منتظر شما بمونه.

گذشته از این اگه قراری مسیری رو برید و دوباره برگردید می‌تونید از سرویس رفت و برگشت استفاده کنید که باز هم مجبور نباشید برای برگشت خودرو دیگه بگیرید. اینطوری در هزینه کلی هم صرفه جویی خواهید کرد.

رابط کاربری مناسب

رابط کاربری این اپلیکیشن رو باید از این نظر بررسی کرد که چون سرویس‌های دیگه‌ای مثل اسنپ دکتر، اسنپ مارکت، اسنپ فود و… رو هم داره سعی کرده تا در قالب این اپلیکیشن که درواقع برنامه اصلیشه، خدمات دیگه رو هم ارائه بده.

اگر از این نظر بخوایم بررسی کنیم، برای کسانی که صرفا از سرویس تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنند زیاد جالب نیست.

پشتیبانی نکردن از مسافرت افراد دارای معلولیت

متاسفانه فعلا در این اپلیکیشن گزینه‌ای قرار داده نشده تا اگر فرد دارای معلولیت هست مشخص کنه تا از خودرو مناسب سازی شده استفاده کنه. یا اینکه اگر کودک دارید و از کالسکه استفاده می‌کنید ممکنه به جای اینکه یک خودرو صندوق دار که فضای کافی برای قرار دادن کالسکه داشته باشه، یک خودرو هاچ‌بک سفر شما رو قبول بکنه.

عدم ارائه سفر اشتراکی

بر خلاف تپسی که امکان سفر اشتراکی رو فراهم کرده در اسنپ شاهد این موضوع نیستیم. سفر اشتراکی یعنی اینکه ند نفر ممکنه مسیری رو برای سفر انتخاب کنند که واقعا نیازی نیست هر کدوم خدرو جداگانه درخواست کنند.

این افراد قادر هستند که با سفر اشتراکی مسیری که دارن رو تا مقصدشون طی کنند. این کار هم از طرفی دیگه باعث میشه در هزینه‌های سفر صرفه جویی کنند. به آلودگی و ترافیک هوا هم تقریبا تا حدودی کمک میشه.

کدهای تخفیف اسنپ

بهترین تاکسی های اینترنتی تپسی

تپسی

دو سال از فعالیت اسنپ می‌گذشت که خبر از سرویس جدیدی تاکسی اینترنتی در فضای کسب و کارهای اینترنتی پیچید. تپسی از همون ابتدای سال ۱۳۹۵ که آغاز به کار کرد، سعی کرد شروع متفاوتی داشته باشه.

این فعالیت از شهر تهران و کرج آغاز شد که سرویس‌های اشتراکی و علاوه بر این امکان درخواست خودرو تلفنی رو فراهم کرد تا افرادی که به هر دلیلی دسترسی به گوشی موبایل هوشمند ندارند بتونند از خدمات این برنامه استفاده کنند.

امکان رزرو سفر از چند روز قبل

یکی از ویژگی‌های بارز این اپلیکیشن که خیالتون رو برای سفر کردن، خصوصا در ایام خاصی مثل سال نو یا مراسم‌های خاص که شهرها شلوغ هستند راحت می‌کنه امکان رزرو خودرو هست.

شما می‌تونید چند روز قبل از اینکه درخواست سفر به جایی داشته باشید رو در این اپلیکیشن ثبت کنید. در این صورت در اولویت قرار خواهید گرفت تا یکی از راننده‌ها خیلی سریع‌تر سفر شما رو قبول کنه.

در این سرویس هم مشابه اسنپ می‌تونید از ویژگی‌های توقف در مسیر، مقصد دوم و حتی سوم، سرویس رفت و برگشت استفاده کنید.

ارائه سرویس‌های مختلف

سرویس‌های تپسی به چند گروه تقسیم‌بندی میشن که هر کدوم دارای قیمت و شرایط خاصی هستند.

  • تپسی لاین: از این سرویس می‌تونید برای سفرهای اشتراکی استفاده کنید. افرادی که دارای مسیر یکسان هستند با این کار در قیمت سفر صرفه جویی می‌کنند و درست مثل این میمونه که هزینه تاکسی رو دونگی پرداخت کنید.
  • تپسی کلاسیک: این سرویس هم نوع اقتصادی این اپلیکیشن تاکسی آنلاین هست که برای افرادی که به دنبال سفر ارزون‌تر هستند مناسبه.
  • تپسی پیک: با استفاده از این سرویس می‌تونید برای ارسال مرسولات استفاده کنید.
  • تپسی همیار: این سرویس هم برای افرادی که نیاز به حمل وسایلی از طریق خودرو دارن یا افراد مسن و دارای معلولیت مناسبه که راننده برای قرار دادن وسایل داخل خودرو کمک می‌کنه.

رابط کاربری عالی

به جرئت می‌تونم بگم رابط کاربری که تپسی داره در بین اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی رتبه اول رو به خودش اختصاص داده. در کنار سادگی و روان بودن منوها از فونت مناسب، رنگ‌بندی و لوگو خلاقانه‌ای استفاده شده که کاربر هم به خوبی می‌تونه با این اپلیکیشن کار کنه.

موقع درخواست سفر هم می‌تونید خیلی از چیزها رو مثل ساعت حرکت، توقف در مسیر و… به کمک ابزار انتخابگر که وجود داره تعیین کنید.

امکان درخواست خودرو تلفنی

همونطور که اشاره کردم یکی از تفاوت‌های اصلی تپسی نسبت به سایر سرویس‌ها امکان درخواست تاکسی به صورت تلفنی هست که می‌تونید با شماره گیری ۱۶۳۰ درخواست خودرو کنید.

هر زمان که دسترسی به گوشی هوشمند نداشتید یا مرورگر وب دم دستتون نبود می‌تونید خیلی سریع با شماره گیری درخواست تاکسی داشته باشید تا در محل شما آماده بشه و شما رو به مقصدتون برسونه.

ارائه سرویس مناسب افراد دارای معلولیت

تقریبا سال ۹۸ بود که تپسی از این سرویس رونمایی کرد. با یک آپدیت ساده که در اپلیکیشن انجام داد، مسافرانی که دارای معلولیت هستند قادرند تا در تنظیمات پروفایل نوع معلولیت خودشون رو انتخاب کنند تا اگر چنین شرایطی فراهم بود خودرو مناسب درخواست سفرشون رو قبول کنه.

برای اینکه قبول کردن سرویس‌های این چنینی هم از سمت راننده پذیرفته بشه کمیسیونی که تپسی برای این سفرها دریافت می‌کنه صفر خواهد بود و کل هزینه سفر به حساب کاربری راننده منتقل میشه.

کدهای تخفیف تپسی

بهترین تاکسی های آنلاین ماکسیم

ماکسیم

تاکسی اینترنتی ماکسیم درواقع یک تاکسی اینترنتی روسی هست که در کشورهای مختلفی فعالیت داره. در کشور ما هم برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ بود که فعالیت خودشو در شهر تهران آغاز کرد و به مرور زمان در سایر شهرهای پر جمعیت ایران نیز آغاز به کار کرد.

مزیت این سرویس که اونو نسبت به سایر سرویس‌های تاکسی اینترنتی ایران متمایز کرده، اینه که اگر سفر خارجی به کشورهایی که این سرویس در اونجا فعاله داشته باشید، می‌تونید خیلی راحت‌تر از خدماتش استفاده کنید.

ماکسیم در کشورهایی مثل روسیه، ایران، شیلی، ایتالیا، قزاقستان، بلاروس و… فعالیت داره. از شهرهای فعال در ایران هم میشه به شیراز، تهران، کرمان، مشهد و… اشاره کرد.

امکان درخواست تاکسی تلفنی

این تاکسی اینترنتی هم مثل تپسی امکان درخواست تاکسی تلفنی رو فراهم کرده که به راحتی و در هر جایی که هستید می‌تونید با شماره تلفن ۱۶۱۱ تماس بگیرید و با تعیین موقعیت خودتون از خدماتش استفاده کنید.

امکان ثبت درخواست خدمات

ممکنه در حین سفر درخواست خدماتی مثل صندلی برای خردسالان رو داشته باشید که هنگام درخواست خودرو این امکان فراهم شده تا بتونید چنین درخواست‌هایی رو مشخص کنید تا اگر راننده‌ای راضی به انجام این نوع خدمات بود سفر شما رو قبول کنه.

امکان توقف در مسیر و انتخاب مقصد دوم و سوم

مثل سایر تاکسی‌های اینترنتی با ماکسیم هم می‌تونید در حین سفر توقف در میانه‌ی مسیر داشته باشید یا اینکه اگر مایل هستید در چند مقصد مختلف توقف داشته باشید، مقاصد دوم، سوم و… رو هم مشخص کنید. در این صورت درست مثل این خواهد بود که از آژانس استفاده می‌کنید. البته با این تفاوت که قیمت کمتری داره.

کدهای تخفیف ماکسیم

بهترین تاکسی آنلاین کارپینو

کارپینو

کارپینو اولین تاکسی اینترنتی بود که موفق شد مجوز فعالیت رو از سازمان تاکسیرانی بگیره و فعالیت خودشوو درست همزمان با تپسی در سال ۱۳۹۵ آغاز کرده. همین مسئله باعث شده تا برای سفرهای درون شهری بهترین انتخاب باشه تا بدون اینکه نگرانی بابت طرح‌های ترافیک وجود داشته باشه رانندگان بتونند از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

خودروهای این شرکت هم شامل انواع خودرو سواری و ون هست که در سایر سرویس‌ها شاهد حضور خودروهای ون برای مسافر نیستیم. همین مسئله باعث شده تا برای افرادی که در یک مسیر سفر انتخاب کردند گزینه عالی باشه تا در هزینه سفر صرفه جویی کنند.

کدهای تخفیف کارپینو

بهترین تاکسی آنلاین تاچ سی

تاچ سی

و آخرین موردی که در بین بهترین تاکسی های اینترنتی بررسی می‌کنیم تاچ سی هست که در شهرهای خاصی مثل مشهد، گرگان، اهواز، یزد و… فعالیت داره. سرویس‌های این شرکت شامل خودروهای مختلفی میشه که خدمات خودشو در حالت‌های مختلفی ارائه میده.

مشابه چیزی که در کارپینو دیدیم در تاچ سی هم امکان ارائه خودرو ون هست که برای شرکت‌ها و سازمان ها میتونه گزینه خوبی باشه که به عنوان سرویس حمل و نقل کارکنان ازش استفاده کنند.

یکی از سرویس‌هایی که در این تاکسی ایرانی ارائه میشه سرویس تشریفات هست که ازش می‌تونید برای سفرهای تشریفاتی استفاده کنید. اگر قرار کاری دارید می‌تونید از این سرویس برای خودتون یا شریک تجاری استفاده کنید.

پیک موتوری هم در این سرویس تاکسی آنلاین وجود داره که می‌تونید ازش هم برای حمل مرسوله‌ها استفاده کنید و هم اینکه برای سفرهایی که عجله دارید و نمی‌تونید هیچ جوره از دست ترافیک خلاص بشید استفاده کنید.

کدهای تخفیف تاچ سی

جمع بندی

ما توی این مقاله به نقد و بررسی بهترین تاکسی اینترنتی پرداختیم و با بررسی معیارهایی که برای رتبه بندی تاکسی‌های آنلاین وجود داشت به شما کمک کردیم تا بهترین گزینه رو برای سفرهای درون شهری بر اساس شهر و شرایطی که دارید انتخاب کنید.

به نظر شما کدوم یکی از این تاکسی‌های آنلاین بهترین هستند؟ آیا تا به حال پیش اومده که در انتخاب یکی از این سرویس‌ها دچار تردید بشید؟ مثلا شده از خودتون بپرسید اسنپ یا تپسی؟

لطفا تجربیات و نظرات خودتون رو در مورد شرکت‌های تاکسی آنلاین که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم از طریق فرم نظرات که در زیر قرار داره برای ما به اشتراک بگذارید تا با هم به بحث و گفتگو بپردازیم. در مقالات بعدی این مقایسه رو برای راننده‌ها انجام خواهیم داد.

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا