نقد و بررسی

معرفی و بررسی تخصصی اسنپ (سامانه حمل مسافر و بار)

معرفی و بررسی برنامه اسنپ برای حمل مسافر و مرسولات

این روزها تکنولوژی باعث شده زندگی مردم راحتتر بشه و با داشتن یه گوشی هوشمند همه چی تو دسترس باشه. قطعا تا الان یکبارم که شده اسم اسنپ به گوشتون خورده این اپلیکیشن یه برنامه کاربردی و سریعه که به شما کمک می‌کنه با چند تا کلیک و لمس ساده در برنامه از خدمات مختلفی مثل درخواست خودرو، سوپرمارکت، مشاوره پزشکی، سفارش غذا، رزرو هتل و… بهره‌مند بشید.

توی این آموزش می‌خوایم به معرفی کامل اسنپ برای درخواست خودرو بپردازیم و ببینیم که این اپلیکیشن چطوری کار شما رو برای سفرهای درون شهری و ارسال محصولات ساده کرده. در پایان هم نگاهی به سوپر اپلیکیشن اسنپ که کلیه خدمات این شرکت رو در بر گرفته خواهیم داشت تا هر کدوم از این خدمات رو در پست‌هایی جدا معرفی کنیم.

نقد و بررسی اسنپ

اون اوایل که اپلیکیشن اسنپ معرفی شد، صرفا سرویس درخواست آنلاین تاکسی رو داشت. شما می‌تونستید با نصب این اپلیکیشن روی گوشی هوشمندتون هر زمان که نیاز به جابه جایی با اسنپ داشتید، با مشخص کردن مبدا و مقصد به ده‌ها راننده اسنپ که نزدیک شما بود دستری داشته باشید. کافی بود چند لحظه منتظر بمونید تا یکی از این راننده‌ها سفر شما رو قبول کنه.

اما به مرور که اسنپ در حال بزرگ‌تر شدن بود خدمات دیگه‌ای به همین اپلیکیشن اضافه شد که صرفا برای حمل مسافر نبود. بلکه حالا می‌تونستید از خدمات حمل بار و مرسوله هم استفاده کنید.

در همین زمانه بخوانید: بررسی تخصصی برنامه اسنپ دکتر

به‌عنوان مثال اگر شرکتی در زمینه خدمات چاپ هستید، با راحتی قادر هستید که سفارش‌ها رو از طریق پیک اسنپ برای مشتریاتون ارسال کنید. یا اگر مرسوله‌های بزرگ‌تری دارید مثل لوازم خانگی که نیاز به تعمیرات دارند می‌تونید از اسنپ وانت برای این کار استفاده کنید.

بزرگ‌تر شدن اسنپ به همینجا ختم نشد. بلکه خدمات دیگه‌ای هم از همون ابتدا وجود داشت که اولینشون اسنپ فود بود. البته در ابتدا که نسخه‌های آزمایشی رو سپری می‌کرد با اسم زود فود شروع کرد و کاملا یه برنامه جدا بود که روی گوشی نصب میشد. اما تو همین یک سال اخیر حالا خدمات دیگه اسنپ هم در قالب برنامه اصلی اضافه شده تا نیاز نباشه چندین برنامه مختلف رو برای خدمات اسنپ روی گوشیتون نصب داشته باشید.

سرویس‌های مختلف اسنپ برای حمل و نقل

این اپلیکشن طوری طراحی شده تا کاربران به راحتی و به سرعت بتونن درخواست خودشون رو ثبت کنند و فرقی هم نمیکنه گوشیتون آی‌او‌اس یا اندروید باشه؛ حتی با نسخه تحت وب که در دسترس همه‌ی کاربران قرار داره می‌تونید از خدمات این شرکت استفاده کنید.

شاید یکی از معایبی که در مقایسه با تپسی بشه از اسنپ گرفت، این باشه که امکان ثبت درخواست خودرو از طریق تماس تلفن وجود نداره.

در حال حاضر با منتشر کردن سوپر اپلیکیشن اسنپ، امکان درخواست سایر سرویس‌های این شرکت توی این اپلیکیشن فراهم‌شده که ما در اینجا تنها به سرویس‌های حمل‌ونقل اشاره‌کرده‌ایم و توضیحات جامع‌تری را در مطالب بعدی وبلاگ تخفیفه، درباره اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ کیو و… خواهیم داشت.

نحوه درخواست خودرو با اسنپ

زمانی که از اسنپ برای درخواست خدمات حمل و نقل استفاده می‌کنید گزینه‌های متعددی در اختیار شما قرار داره. شما می‌تونید از چند حالت مختلف حمل و نقل مسافر، مرسوله و بار استفاده کنید که شامل موارد زیر میشه:

  • سرویس به‌صرفه و فوری: سرویس اقتصادی اسنپ که بـا استفاده از آن سـفرهای شــهری با سـهولت، سـرعت و هزینه‌ مناسب انجام می‌شه.
  • سرویس ویژه بانوان (اسنپ رز): تمامی راننـدگان اسـنپ‌رُز رو بانوان محترم تشکیل دادن و با این سرویس بانوان و خانواده‌ها، آرامش خاطر بیشتری برای سفرهاشون دارن. به زبان ساده‌تر رانندگان این سرویس خانم هستند و برای مسافران خانم گزینه خوبی هست.
  • اسنپ بایک: در این سرویس اگر عجله دارید می‌تونید از موتور برای سفر درون شهری خود استفاده کنید برای زمان‌هایی که ترافیک زیاده گزینه مناسبیه.
  • اسنپ باکس: در این سرویس می‌تونید جعبه‌هایی که شامل محصول یا هدیه هستش رو به مقصد دلخواه خودتون ارسال کنید.
  • اسنپ وانت: با این سرویس میتونید از خدمات حمل بار و مرسوله استفاده کنید که شامل وانت سبک و وانت سنگین است.

مزایای استفاده از اسنپ برای مسافران

چند سال پیش که خبری از اسنپ نبود برای جا به جایی و سفرهای داخلی خودمون باید از آژانس استفاده می‌کردیم و هربار که تماس می‌گرفتیم متاسفانه با جمله «فعلا ماشین نداریم» رو به رو بودیم؛ تا اینکه سرو کله اسنپ و چندتا برند دیگه در حوزه خدمات تاکسی اینترنتی و حمل و نقل پیدا شد.

اسنپ جرقه اولیه در این حوزه بود و به‌دلیل طراحی اپلیکیشن ساده‌ای که داشت، به هیچ دانشی پایه‌ای نیاز نبود که لازم باشه از این سرویس استفاده کرد. از این رو رانندگان فقط با داشتن سواد خواندن و نوشتن و داشتن یک گوشی هوشمند می‌تونستن به عنوان راننده ثبت نام کنن به همین خاطر به‌دلیل زیاد بودن تعداد رانندگان، مسافران با ثبت درخواست سفر خودشون نیاز نبود مدت زمان زیادی رو معطل ماشین بمونن.

نحوه درخواست تاکسی اسنپ

عملکرد برنامه اسنپ خیلی ساده است؛ کافیه تا مبدا و مقصد رو مشخص کنید و بعد از انتخاب سرویس مورد نظر، هزینه سفر محاسبه میشه و باید بر روی آیکون درخواست سفر کلیک کنید تا نزدیک‌ترین خودروی اسنپ به شما معرفی بشه.

معرفی و بررسی تخصصی اسنپ (سامانه حمل مسافر و بار)

هنگامی که وارد برنامه می‌شید حتما باید GPS گوشی خودتونو روشن کنید تا نقشه به نمایش دربیاد. به علاوه برنامه اسنپ برای بخش پرداخت هزینه سفر قابلیت کد تخفیف و پرداخت اعتباری رو برای کاربران خودش درنظر گرفته تا مسافران بتونن هزینه سفر خودشونو هم به صورت الکترونیکی و هم بصورت نقدی پرداخت کنن.

برای دریافت کدهای تخفیف این برنامه می‌تونید روی دکمه زیر کلیک کنید و از سایت تخفیفه برای گرفتن کدهای تخفیف snapp کمک بگیرید.

کوپن تخفیف اسنپ

امتیاز دهی به رانندگان اسنپ

اگر به عنوان مسافر از برنامه اسنپ استفاده کرده باشید می‌دونید که در پایان هر سفر برنامه از شما می‌خواد به راننده امتیاز بدین و بعد از این که این امتیاز را مشخص کردید اپلیکیشن اسنپ از شما می‌پرسه دلیل اینکه این امتیاز رو دادید اعلام کنید. این امتیازات رو می‌تونید بر اساس ملاک‌های مختلفی که از نظر شما مهم هستن مشخص کنید. از جمله این‌ها میشه به مسیریابی حرفه‌ای، رفتار محترمانه، وقت شناسی، تمیزی ماشین و… اشاره کرد.

در همین زمینه بخوانید: چطور از کد تخفیف اسنپ استفاده کنیم؟

امتیاز برای رانندگان اسنپ اهمیت زیادی داره و نتیجه فعالیت‌های راننده رو نشون میده؛ همیشه سعی کنید وقتی امتیازدهی می‌کنید از رو بی‌حوصلگی و صرفا برای اینکه صفحه اسنپ رو ببندید این کار رو انجام ندید؛ چرا که امتیازاتی که شما می‌دید روی کیفیت کار اسنپ نقش موثری داره.

ندادن امتیاز مناسب باعث میشه رانندگانی وارد این ناوگان بشن که اتفاقات تلخی در این سیستم اتفاق بیفته که نمونه‌ش رو زیاد دیدیم. مثل پیاده کردن یه خانم وسط آزاد راه. O_o

نحوه استفاده از خدمات اسنپ کلاب چگونه است؟

باشگاه مشتریان اسنپ کلاب امکانات زیادی به کاربران وفادار خودش میده و هر بار با جوایز مختلف از کاربران قدردانی می‌کنه. اما یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن اینه که هر باری از سرویس‌های درخواست خودرو، وانت، موتور، خرید شارژ، بسته اینترنتی استفاده می‌کنید امتیازی برای شما در نظر گرفته میشه. هنگام نصب سوپراپ اسنپ ۵۰۰ امتیاز برای شما در حساب کاربریتون لحاظ می‌شه.

اسنپ کلاب

 مجموع امتیازات شما شامل جوایز مختلفی میشه سرویس‌های مختلفی که در سوپر اپلیکیشن اسنپ وجود داره مثل (درخواست خودرو، پیک موتوری، اسنپ باکس،غذا، سوپرمارکت، پرواز، مشاوره پزشکی) به شما برحسب امتیازی که کسب کردید تخفیفات ویژه تعلق می‌گیره.

می‌تونید با ورود به بخش جایزه‌ها، لیست جایزه‌های موجود رو مثل تصویر بالا ببینید. برای مشاهده هر کدوم کافیه روی گزینه «مشاهده» کلیک کنید و «دریافت جایزه» رو انتخاب کنید.

نحوه افزایش اعتبار در اپلیکیشن اسنپ

اگر همیشه از اسنپ برای سفرهاتون استفاده می‌کنید بهتره که حساب کاربریتونو شارژ کنید. چرا که با این کار لزومی نداره همیشه وارد درگاه پرداخت بشید که هزینه سفر رو پرداخت کنید؛ یا اینکه از روش نامرسوم کارت به کارت برای راننده که مورد تایید اسنپ هم نیست استفاده کنید.

ما تو این قسمت مقاله بهتون آموزش می‌دیم چطور حساب خودتونو شارژ کنید.

نحوه شارژ اعتبار اسنپ

وقتی وارد اپلیکیشن اسنپ می‌شید سمت چپ مثل تصویر بالا، با کلیک روی آدمک وارد پنل حساب خودتون می‌شید و می‌تونید روی “افزایش موجودی” کلیک کنید که با ۳ گزینه زیر روبه رو می‌شید.

افزایش موجودی اسنپ
  • کیف پول آپ: با اتصال کیف پول آپ به حساب اسنپ، میتونید از موجودی حسابتون برای همه خدماتی که اسنپ ارائه میده مثل درخواست خودرو، سفارش غذا، خرید شارژ و… استفاده کنید. همچنین می‌تونید موجودی کیف پول آپ خودتونو به دوستانی که کیف پول آپ دارن به صورت آنی انتقال بدید.
  • پرداخت آنلاین: با پرداخت آنلاین هم می‌تونید هر مقداری که می‌خواید حسابتونو شارژ کنید ولی فقط می‌تونید از خدمات درخواست خودرو استفاده کنید.
  • اسنپ کارت: با خرید و داشتن اسنپ کارت می‌تونید کدی که روی کارت هک شده رو وارد کنید و نیازی به این نداشته باشید که اینترنتی اعتبارتون رو افزایش بدین.

هر کدوم از روش‌هایی که در بالا اشاره کردیم رو برای افزایش اعتبار خودتون می‌تونید انتخاب کنید. انتخاب هر کدوم از روش‌ها بستگی به این داره که آیا به‌جز «درخواست خودرو» از خدمات دیگه اسنپ هم استفاده می‌کنید؟

لیست شهرهای فعال اسنپ

اسنپ فعالیت خودش رو از شهر‌های بزرگ و مراکز استان شروع کرد و هم اکنون در بیش از ۱۳۰ شهر بزرگ و کوچک از همه استان‌ها فعالیت داره که شامل استان‌ها و شهرهای زیر میشه:

  • آذربایجان شرقی (تبریز، سردرود، سهند، مرند، مراغه)
  • آذربایجان غربی (ارومیه، خوی)
  • اردبیل (اردبیل، سرعین)
  • اصفهان (آران و بیدگل، اصفهان، بهارستان، خمینی‌شهر، درچه، دولت‌آباد، زرین‌شهر، شاهین‌شهر، شهرضا، فلاورجان، فولادشهر، کاشان، نجف‌آباد، ویلاشهر)
  • البرز (کرج، محمدشهر، نظرآباد، هشتگرد)
  • ایلام (ایلام)
  • بوشهر (بوشهر، چغادک، عالی‌شهر)
  • تهران (اسلامشهر، بومهن، پاکدشت، پردیس، تهران، رباط‌کریم، رودهن، شهریار، شهر قدس، قرچک، لواسانات، ملارد، نسیم‌شهر، ورامین)
  • چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)
  • خراسان جنوبی (بیرجند)
  • خراسان رضوی (چناران، سبزوار، شاندیز، طرقبه، طوس، گلبهار، مشهد، نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه، قوچان)
  • خراسان شمالی (بجنورد)
  • خوزستان (آبادان، اهواز، خرمشهر، دزفول)
  • زنجان (زنجان)
  • سمنان (سمنان، شاهرود، شهمیرزاد، مهدی‌شهر)
  • سیستان و بلوچستان (زاهدان)
  • فارس (جهرم، شیراز، صدرا، فسا، کازرون، لارستان، مرودشت)
  • قزوین (قزوین)
  • قم (جعفریه، قم، قنوات، کهک)
  • کردستان (سنندج)
  • کرمان (کرمان)
  • کرمانشاه (کرمانشاه)
  • کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)
  • گلستان (گرگان)
  • گیلان (آستانه اشرفیه، انزلی، رشت، کوچصفهان، لاهیجان، لنگرود)
  • لرستان (خرم‌آباد، بروجرد)
  • مازندران (آمل، ارطه، امامزاده عبدلله، امیرکلا، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بهنمیر، پایین هولار، جویبار، خوش رودپی، دابودشت، زرگر شهر، ساری، سرخرود، سورک، شیرگاه، فریدونکنار، قائمشهر، کیاکلا، گتاب، گلوگاه، محمودآباد، مرزیکلا، نکا، هادی شهر، نور، بهشهر)
  • مرکزی (اراک، ساوه، مهاجران)
  • هرمزگان (بندرعباس)
  • همدان (بهار، جورقان، مریانج، ملایر، همدان)
  • یزد (تفت، مهریز، یزد، اردکان، میبد)

ایراداتی که میشه به اسنپ گرفت؟

اینهمه در مورد خوبیای اسنپ گفتیم چندتا بدیشم بگیم یکم دلمون خنک شه تا مسئولای اسنپ هم متوجه مشکلات بشن و بتونن رفعش کنن. شما هم می‌تونید با کلیک روی دکمه نقد و بررسی که زیر همین قرار دادیم تجربه خودتونو به اشتراک بزارید ولی فقط بدیشو نگید یکم به خوبیاشم اشاره کنید. :)

  1. اولین ایرادی که میشه گرفت لوگوی اسنپه (!) علامت تعجبه یجورایی میشه گفت تکلیف خودش با خودش فعلا مشخص نیست چه برسه تکلیف ما.
  2. یه بار من درخواست خودرو دادم، حدود ۱۰ دقیقه منتظر بودم که راننده برسه اما بعد از ۱۰ دقیقه راننده تماس گرفت که من جایی هستم نمیتونم بیام و درخواستو لغو کن. یعنی این امکان سمت راننده وجود نداره که خودش درخواست رو لغو کنه و ما باید اینکارو کنیم؟ البته این امکان وجود داره اما بخاطر نمره منفی که می‌گیرن معمولا تماس می‌گیرن که مسافر لغو کنه. بهتره این کار رو شما انجام ندین؛ چون با زیاد شدن لغو سفرها حساب کاربریتون برای مدتی تعلیق میشه و نمی‌تونید از اسنپ استفاده کنید.
  3. یه تجربه دیگه هم داشتم چرا راننده اسنپ ناراحت میشه ما هزینه رو به صورت آنلاین پرداخت می‌کنیم؟ مگه اسنپ باهاشون تسویه نمیکنه؟
  4. احتمالا برای شما هم پیش اومده وقتی مبدا و مقصد رو مشخص می‌کنید هر چند دقیقه یبار هزینه سفر افزایش پیدا میکنه مگه داریم مگه میشه؟ تو یه دقیقه ترافیک میشه یا مسیر طولانی میشه؟

جمع‌بندی نهایی

توی این پست به نقد و بررسی برنامه اسنپ پرداختیم و امکاناتی که این اپلیکیشن برای خدمات مختلفی مثل سفر، سفارش غذا، خرید و… در اختیارتون قرار میده رو مورد بررسی قرار دادیم.

اگر تجربه‌ای در استفاده از هر یک از خدمات این سوپر اپلیکیشن اسنپ دارید از شما خواهش می‌کنیم که با کلیک روی دکمه زیر به صفحه اسنپ در سایت تخفیفه برید و نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به‌اشتراک بگذارید.

اسنپ چطوره؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا