آموزش

دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی با گوشی و کامپیوتر

آموزش حذف و غیرفعال کردن دائمی پیج اینستاگرام

احتمالا دلایل زیادی از جمله مشغله کاری، درس خواندن و اتفاقات مهمی برای شما رخ داده که حالا به دنبال دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی هستید. انجام این کار به معنی حذف کردن اکانت است که تنها راه آن کمک گرفتن از صفحه delete account instagram است. با انجام این کار پیج شما برای همیشه حذف شده و کلیه اطلاعاتی که روی آن قرار داشته از بین خواهد رفت.

پیش از این در آموزش دیلیت اکانت تلگرام به معرفی ۴ روش برای حذف اکانت تلگرام پرداختیم. حال در این آموزش از وبلاگ تخفیفه قصد داریم به معرفی نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام بپردازیم که به کمک آن می‌توانید با چگونگی حذف اکانت در گوشی و کامپیوتر آشنا شوید.

طبق مطالعاتی که انجام شده، بیش از ۶۰ درصد افرادی که زیاد با اینستاگرام سر و کار دارند احتمال دچار شدن به افسردگی را داشته و در برخی موارد حاد در سرتاسر جهان، این ابزار شبکه اجتماعی باعث شده تا بسیاری افراد دست به خودکشی بزنند. پس اگر شما هم به دنبال این هستید برای مدتی از فضای به اصطلاح لاکچری اینستاگرام فرار کنید، تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

معنی دیلیت اکانت اینستاگرام چیست؟

دیلیت اکانت اینستاگرام یا instagram delete account یعنی این که شما اکانت خود را حذف کنید. این حذف کردن می‌تواند به صورت دائمی باشد یا اینکه موقتا بخواهید پیج خود را حذف یا بهتر است بگوییم غیر فعال کنید.

اگر پیج خود را برای همیشه حذف کنید، کلیه اطلاعاتی که در اکانت دارید برای همیشه حذف خواهند شد. این اطلاعات شامل پست‌های تصویری و ویدئویی، استوری‌ها، نظرات، دنبال کننده و دنبال شونده‌ها، لایک‌ها، پیام‌های دایرکت، بیوگرافی پروفایل و… است.

اما اگر روش غیر فعال کردن یا دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید، تا زمانی که دوباره وارد پیج نشوید، صفحه شما برای دیگران در دسترس نخواهد بود و اگر کسی هم به پروفایل شما مراجعه کند چیزی به وی نمایش داده نخواهد شد. حتی امکان دادن دایرکت و جستجوی پروفایل شما را هم ندارد.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام یا موقت؟

برای غیر فعال کردن پیج اینستاگرام دو روش وجود دارد که عبارتند از:

روش اول: حذف موقت

  • در این روش که با نام Temporarily Disable شناخته می‌شود، پیج به حالت غیرفعال تغییر حالت می‌دهد. اگر دیگران آدرس پیج شما را جستجو کنند امکان پیدا کردن آن وجود ندارد، گویی که اصلا پیجی با این آی‌دی ساخته نشده است(اما دقت کنید که امکان ساخت اکانت با پیج غیر فعال شده فراهم نیست). کلیه اطلاعات پیج نیز سر جای خود باقی است و هیچ چیزی حذف نخواهد شد.
  • هر زمان که دوباره با نام کاربری و رمز عبور خود وارد اکانت شوید، بازیابی پیج اینستاگرام انجام می‌شود. به این نوع غیرفعال شدن اصطلاحا «پیج دیسیبل شده» نیز گفته می‌شود.

روش دوم: حذف دائمی

  • در این روش پیج شما برای همیشه حذف خواهد شد و کلیه اطلاعات موجود در آن که شامل تصویر پروفایل، بیوگرافی، پست‌ها، استوری‌ها، دایرکت، دنبال کنندگان، دنبال شونده‌ها و… برای همیشه حذف خواهد شد.
  • تا چند روز این حالت به صورت تعلیق قرار دارد و در واقع پیج روی حالت حذف موقت قرار گرفته است. اگر بعد از ۳۰ روز وارد اکانت خود نشوید، برای همیشه اکانت و اطلاعات موجود در آن حذف شده و به هیچ وجه امکان بازیابی آن وجود ندارد. به این نوع غیرفعال شدن «دیلیت اکانت اینستاگرام» گفته می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید برای همیشه صفحه اینستاگرام خود را حذف کنید، باید از روش دوم استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید برای مدتی به دلیل مشغله‌های کاری، درس خواندن و… از اینستاگرام خارج شوید می‌توانید با روش اول که دیسیبل کردن اکانت است آن را به صورت موقت حذف کنید.

در مقاله جداگانه به نحوه دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خواهیم پرداخت. اما در این مقاله قصد داریم که روش حذف دائمی پیج اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

روش دیلیت اکانت اینستا چگونه است؟

برای حذف دائمی پیج اینستاگرام برنامه خاصی وجود ندارد و امکان حذف کردن اکانت به صورت مستقیم از درون برنامه هم وجود ندارد. تنها راهی که می‌توان با آن اکانت را پاک کرد استفاده از مرورگر است. شما با هر دستگاهی (گوشی، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر) که دارید باید مرورگر را باز کرده و از طریق آن اقدام به حذف اکانت کنید.

در ادامه من نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام را در گوشی و کامپیوتر(لپ تاپ) به شما نمایش خواهم داد که روش کار در هر دو حالت یکسان است و تنها تفاوت موجود در آن، اندازه صفحه نمایش است. برای انجام این کار در هر دو روش باید با کلیک روی دکمه زیر به لینک دیلیت اکانت اینستاگرام مراجعه کنید.

Delete Account Instagram

دیلیت اکانت اینستاگرام با گوشی

بعد از کلیک روی دکمه بالا و ورود به لینک غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام مشابه تصویر سه مرحله را باید برای دیلیت کردن اکانت طی کنید که در تصویر زیر مشخص کردیم. چه از گوشی اندروید استفاده کنید و چه آیفون تنها راه برای غیر فعال کردن اکانت استفاده از سایت اینستاگرام است.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام در گوشی آیفون و اندروید
  1. ابتدا نام کاربری خود را برای ورود به اکانت وارد کنید.
  2. رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. روی دکمه Log In کلیک کنید تا وارد اکانت شوید. بعد از ورود به اکانت در این مرحله ممکن است از شما خواسته شود که ورود خود را ذخیره کنید که در این صورت کافی است روی دکمه آبی Save Info کلیک کنید.
  4. در این گزینه باید انتخاب کنید که دلیل شما برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام چیست. کافی است این گزینه را روی حالت Something else قرار دهید.
  5. در این صورت از شما رمز اکانت درخواست می‌شود که باید آن را در کادر Re-enter your password وارد کنید.
  6. بعد از وارد کردن رمز روی دکمه Delete کلیک کنید.
  7. در این صورت یک کادر برای شما باز شده و از شما تایید نهایی را برای حذف اکانت سوال خواهد کرد. در صورتی که برای حذف مطمئن هستید، روی OK کلیک کنید.

در این صورت اکانت شما به حالت غیرفعال شده تغییر خواهد یافت. اگر با پروفایل دیگری اکانت خود را جستجو کنید یا به صفحه پروفایل از طریق مرورگر مراجعه کنید، پیج شما در دسترس نخواهد بود. شما تا ۳۰ روز فرصت دارید تا اکانت خود را بازیابی کنید. بعد از گذشت ۳۰ روز دیگر امکان بازیابی وجود نداشته و کلیه پست‌ها و اطلاعات شما برای همیشه از اکانت حذف خواهد شد. در ادامه روش بازیابی کردن اکانت را نیز توضیح دادیم.

دیلیت اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

با ورود به لینک دیلیت اکانت اینستاگرام در کامپیوتر، مشابه تصویر زیر اگر در اکانت خود از طریق مرورگر لاگین نکرده باشید از شما خواسته می‌شود تا وارد شوید.

پاک کردن اکانت اینستاگرام

بنابراین همانطور که در تصویر بالا می‌بینید نام کاربری و رمز عبور خود را به ترتیب در کادرهای مربوطه وارد کرده و روی دکمه Log In کلیک کنید. در صورتی که ورود دو مرحله‌ای را فعال کردید، لازم است که کد ورود را هم در مرحله بعد وارد کنید تا ورود به اکانت انجام گیرد.

در این صورت مشابه تصویر پایین صفحه دیلیت اکانت به شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه باید ابتدا دلیل خود را برای حذف اکانت مشخص کنید و در نهایت بعد از وارد کردن رمز اکانت روی دکمه حذف اکانت کلیک کنید.

نحوه حذف اکانت اینستاگرام
  1. در کادر why do you want delete از شما خواسته می‌شود که علت حذف اکانت اینستاگرام را مشخص کنید. در این گزینه لیستی از دلایل مختلف برای حذف اکانت وجود دارد که شامل گزینه‌های زیر هستند:
  • Too busy/Too distracting: اگر اینستاگرام زمان زیادی را از شما می‌گیرد یا فکر می‌کنید که استفاده از آن باعث حواس پرتی و از دست دادن تمرکز شما شده است می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. در صورت انتخاب این گزینه اینستاگرام به شما پیشنهاد خواهد کرد که به جای حذف دائمی اکانت از دیسیبل کردن یا دی اکتیو کردن اکانت استفاده کنید.
  • Trouble getting started: ممکن است دلیل شما عدم آشنایی با این برنامه یا مشکلاتی باشد که با اکانت دارید و فکر می‌کنید که با حذف اکانت مشکل حل شود. در این حالت اینستاگرام پیشنهاد می‌کنم تا به کمک مقالاتی که وجود دارد مشکل خود را رفع کنید.
  • Created a second account: در صورتی که حساب جدیدی ساختید و می‌خواهید اکانت قبلی خود را برای همیشه حذف کنید این گزینه را انتخاب کنید.
  • Concerned about my data: گاهی اوقات ممکن است استفاده از اینستاگرام موجب لو رفتن اطلاعات شخصی شده باشد. از جمله موارد امنیتی و سیاسی که در این حالت برای حذف اکانت می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.
  • Privacy concerns: اگر مشکلی پیش آمده که نگران اطلاعات خصوصی خود هستید می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید که در این صورت اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند به جای حذف دائمی اکانت آن را به پروفایل خصوصی(Private Account) تغییر دهید.
  • Can’t find people to follow: گاهی اوقات اکانت شما محدود شده و امکان فالو کردن افراد جدید را برای مدتی بخاطر بلاک شدن و مشکوک شدن اینستاگرام به اکانت شما ندارید. در این حالت اینستاگرام توصیه می‌کند به جای حذف اکانت، با خواندن مطالب مرتبط علت این مشکل را یافته و رفع کنید.
  • Too many ads: گاهی اوقات ممکن است بخاطر حجم زیاد تبلیغات که نمایش داده می‌شود بخواهید اکانت خود را پاک کنید. دقت کنید که در اینجا منظور تبلیغاتی است که توسط خود اینستاگرام نمایش داده می‌شود، نه تبلغیاتی که در پیج‌ها درج می‌شود.
  • Want to remove something: ممکن است از قبل دارای یک سری سوابق مثل پیام‌های دایرکت باشید که برای شما مشکلات حریم خصوصی و امنیتی ایجاد می‌کنند. در این حالت اینستاگرام پیشنهاد می‌کند به جای حذف کامل اکانت اینستاگرام از روش‌هایی که برای حذف برخی داده‌ها وجود دارد استفاده کنید.
  • Something else: اگر دلیل شما برای حذف اکانت شامل هیچ کدام از موارد بالا نبود این گزینه را انتخاب کنید.
  1. بعد از اینکه دلیل حذف را مشخص کردید، حالا باید رمز اکانت خود را در کادر Re-enter your password وارد کنید تا ثابت شود این اکانت متعلق به شماست.
  2. بعد از وارد کردن رمز روی دکمه آبی Delete کلیک کنید. در این صورت یک کادر مشابه پنجره زیر به شما نمایش داده خواهد شد که اگر تصمیم خود را برای حذف اکانت نهایی کردید باید روی دکمه OK یا YES کلیک کنید.
دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی

در این صورت با کلیک روی دکمه OK اگر رمز اکانت را به درستی وارد کرده باشید اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد.

بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده

اگر در تصویر بالا و در خط آخر که با پیغام Your profile and account details will be hidden until July 03, 2021 and deleted on that date نمایش داده شده دقت کنید، یک تاریخ ۳۰ روزه برای شما مشخص شده است. یعنی شما که امروز اقدام به پاک کردن اکانت اینستاگرام خود می‌کنید، تا ۳۰ روز حذف اکانت شما در صف انتظار قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که، در این حالت اکانت شما به نوعی در حالت غیر فعال شده قرار دارد و اگر دیگران نام کاربری شما را جستجو کنند پروفایل شما نمایش داده نخواهد شد. با مراجعه به صفحه پروفایل هم پیج شما در دسترس نخواهد بود. اگر در این ۳۰ روز با نام کاربری و رمز به اکانت خود وارد شوید، دوباره اکانت شما بازگردانی خواهد شد و برای همیشه حذف نخواهد شد. اما اگر بعد از ۳۰ روز و در تاریخ تعیین شده وارد اکانت خود نشوید، حساب شما برای همیشه حذف خواهد شد.

اگر به دنبال بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده هستید، تنها راه آن این است که در مهلت ۳۰ روزه‌ای که برای بازگردانی در نظر گرفته شده است مجددا وارد اکانت خود شوید. در صورت ورود دوباره اکانت مشابه تصویر زیر پنجره‌ای به شما نمایش داده می‌شود که برای بازگردانی پیج باید روی دکمه Keep Account کلیک کنید.

بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده

در این صورت اکانت غیر فعال شده شما دوباره فعال شده و می‌توانید از حذف شدن دائمی اکانت اینستاگرام جلوگیری کنید.


سوالات متداول در خصوص پاک کردن حساب اینستاگرام

امکان دیلیت اکانت اینستاگرام بدون پسورد وجود دارد؟

به هیچ وجه امکان حذف اکانت اینستاگرام بدون پسورد وجود ندارد. تا زمانی که شما ثابت نکنید این اکانتی که در آن وارد شدید متعلق به شماست، امکان حذف آن را ندارید. روش ثابت کردن آن نیز وارد کردن رمز است. اما اگر رمز را فراموش کردید، می‌توانید با کمک مقاله بازیابی رمز فراموش شده اینستاگرام آن را بازیابی کرده و سپس دیلیت اکانت کنید.

آسانترین روش دیلیت اکانت اینستا کدام است؟

به طور کلی برای غیرفعال کردن دائمی اکانت اینستاگرام یک روش وجود دارد که آن را هم در این مقاله آموزش دادیم. شما می‌توانید به کمک لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام برای همیشه حساب خود را پاک کنید. روش دیگری به جز این برای حذف اکانت وجود ندارد.

آیا امکان بازیابی پیج دیلیت شده اینستاگرام وجود دارد؟

بله. بعد از آپدیتی که برای دیلیت اکانت اینستاگرام ۲۰۲۱ ارائه شده، به محض اینکه اکانت شما پاک شود، تا چند روز مهلت این را دارید که با ورود دوباره به اکانت آن را بازیابی کرده و برگردانید. در واقع پس از حذف، اکانت شما به حالت تعلیق در آمده و اطلاعات آن به دیگران نمایش داده نمی‌شود. اما اگر مجددا با نام کاربری و رمز وارد شوید اکانت فعال خواهد شد.

با حذف اکانت اینستاگرام دایرکت‌ها هم حذف می‌شوند؟

بله. وقتی اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید، به همه افرادی که دایرکت داده‌اید، به جای نام کاربری و تصویر پروفایل شما نام Instagrammer نمایش داده شده و تصویر پروفایل هم یک آدمک است. در نتیجه اگر مشکلی در خصوص پیام‌های داده شده برای شما رخ دهد، مشخص نخواهد بود که پیام‌ها از طرف شما ارسال شده است.

بهترین برنامه برای حذف اکانت اینستا کدام است؟

هیچ برنامه خاصی برای پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام یا حذف موقت پیج اینستاگرام وجود ندارد. تنها راه پاک کردن پیج اینستاگرام استفاده از روشی است که در این مقاله روی گوشی و کامپیوتر به شما آموزش دادیم.

فرق دیلیت اکانت اینستاگرام فارسی و انگلیسی چیست؟

تفاوتی از نظر زبان برای دیلیت پیج اینستاگرام وجود ندارد. شما چه در اینستاگرام با زبان فارسی و چه انگلیسی به صفحه دیلیت اکانت مراجعه کنید، فرم‌ها و گزینه‌های حذف اکانت با زبان انگلیسی نمایش داده می‌شوند و از نظر زبانی با هم فرقی ندارند.

چرا بعد از حذف اکانت، موقع جستجو نام پیج میاد؟

دلیل این موضوع کش شدن برنامه اینستاگرام است. اگر کش برنامه را پاک کنید، خواهید دید که دیگر با آن نام کاربری پیج شما نمایش داده نشده و وجود ندارد.

دیلیت اکانت اینستاگرام در آیفون چگونه است؟

حذف اکانت اینستاگرام در آیفون و اندروید یکسان است. شما از طریق مرورگر می‌توانید اکانت خود را به صورت موقت یا دائمی حذف کنید. بنابراین مهم نیست که گوشی شما آیفون باشد یا از برندهای دیگری همچون سامسونگ، شیائومی، هوآوی و… استفاده کنید.


جمع بندی و کلام آخر

در این آموزش به روش حذف کردن پیج اینستاگرام برای همیشه پرداخته و به شما یاد دادیم که چطور در گوشی و کامپیوتر می‌توانید اقدام به دیلیت اکانت اینستاگرام خود کنید.

اگر قصد دارید که اکانت خود را برای همیشه حذف کنید می‌توانید به کمک این آموزش این کار را انجام دهید. با حذف دائمی کلیه اطلاعات شما از بین خواهند رفت. اما اگر فکر می‌کنید که ممکن است در آینده به اطلاعات خود نیاز داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم اکانت خود را دی اکتیو کنید. در صورتی که هر مشکلی در خصوص پاک کردن اکانت خود دارید، از بخش نظرات همین آموزش ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنم.

همچنین اگر به دنبال دریافت کد تخفیف جدید هستید می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه زیر و دنبال کردن سایت تخفیفه در اینستاگرام، جدیدترین کدهای تخفیف سایت‌های مختلفی همچون دیجی کالا، اسنپ، بانی مد، اکالا و… را به صورت رایگان دریافت کنید.

تخفیفه در اینستاگرام

۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. من يه اكانت داشتم كه به اين روش حذفش كردم ولي بازم هست و پاك نشده . چون از روي اكانت اصلي خودم روي اون سوييچ ميكردم و ازش استفاده مي كردم الان بازم سوييچ ميشه و داخلش ميشم . مگه نبايد كلا پاك بشه؟

    1. سلام
      ابتدا باید اتصال بین دو اکانت رو حذف کنید.
      برای این کار به مسیر settings> login info مراجعه کنید. بعد روی سه نقطه کلیک کنید و اکانتی که به اکانت اصلی متصل شده رو حذف کنید.
      بعد از قطع ارتباط هر دو اکانت می‌تونید دیلیت یا دی‌اکتیو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا