آموزش

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون فیلتر با ۴ روش

آموزش نحوه حذف اکانت تلگرام بدون نیاز به فیلترشکن

خیلی از ما به دلایل متعددی نیاز به دیلیت اکانت تلگرام داریم. افراد به دلایل مختلفی مثل داشتن آزمون کنکور، فرار از شبکه‌های اجتماعی و تمرکز روی کارشان گاهی اوقات سعی می‌کنند تا با حذف کردن حساب تلگرام، زمان خود را مدیریت کنند.

همه شبکه‌های اجتماعی خوب نیز چنین قابلیتی را فراهم کرده‌اند که اگر نخواستید ادامه به فعالیت دهید، برای مدتی با حذف کردن یا دی اکتیو اکانت مدتی از این فضای رسانه‌های اجتماعی دور شوید. از توییتر و اینستاگرام گرفته تا فیسبوک، لینکدین و تلگرام چنین قابلیتی را دارند.

برای همین منظور در ادامه این آموزش از وبلاگ تخفیفه قصد دارم که به معرفی ۳ روش پاک کردن اکانت تلگرام بپردازم. به کمک این سه روش شما می‌توانید حساب کاربری خود را حذف کنید تا دیگر در لیست مخاطبین افراد نمایش داده نشوید.

آموزش نحوه دیلیت اکانت تلگرام فوری با ۴ روش

به صورت کلی می‌توان گفت که ۴ روش برای غیرفعال کردن اکانت تلگرام وجود دارد. برخی روش‌ها نیازمند استفاده از فیلترشکن هستند و در مقابل برخی دیگر شاید نیازی به آن هم نداشته باشند. اما ما در اینجا سه روش را با هم بررسی خواهیم کرد. روش چهارم را صرفا سعی می‌کنیم یک اشاره ای به ان داشته باشیم و دلیل اینکه از آن استفاده نکنید را ذکر کنیم.

حذف اکانت تلگرام با سایت

در این روش ابتدا باید با کلیک روی دکمه زیر به سایت تلگرام مراجعه کرده و با همان شماره‌ای که قصد حذف اکانت را دارید وارد سایت شوید. در نظر داشته باشید که به دلیل فیلتر بودن تلگرام در ایران، حتما باید از یک پروکسی، VPN یا فیلترشکن‌های رایگانی که عموم افراد استفاده می‌کنند برای ورود به این صفحه استفاده کنید.

Delete Account Telegram

بعد از ورود به صفحه مورد نظر مشابه تصویر زیر می‌بینید که از شما خواسته می‌شود شماره موبایل خود را وارد کنید. مانند نمونه شماره خود را در کادر Your Phone Number مانند نمونه وارد کنید.

لینک دیلیت اکانت تلگرام

در وارد کردن شماره دقت کنید که به جای صفر اول باید از کد کشور ایران که ۹۸+ است استفاده کنید. یعنی اگر شماره موبایل شما ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ است باید شماره را مانند ۹۸۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹+ وارد کنید.

بعد از وارد کردن شماره روی دکمه Next کلیک کنید. در این صورت مشابه تصویر زیر کد دیلیت اکانت تلگرام برای شما ارسال خواهد شد که باید برنامه تلگرام را باز کرده و این کد را کپی کنید. تنها راه دریافت این کد استفاده از برنامه تلگرام است و نمی‌توانید آن را از طریق اس‌ام‌اس، ایمیل یا روش‌های دیگری دریافت کنید.

کد دیلیت اکانت تلگرام

بعد از کپی کردن این کد به سایت دیلیت اکانت تلگرام که برگردید، مشابه تصویر زیر حالا از شما خواسته می‌شود که این کد دریافتی را وارد کنید.

کد ورود به تلگرام

بعد از وارد کردن کد در کادر Confirmation code روی دکمه Sign in کلیک کنید. در صورتی که کد به درستی وارد شده باشد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود که برای حذف اکانت تلگرام کافی است روی لینک Delete Account کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

در مرحله بعد شماره موبایلی که قصد دارید اکانت آن را حذف کنید در کادر Your Phone Number نمایش داده می‌شود. بررسی کنید تا از صحت شماره مطمئن شوید و اشتباها اکانت دیگر خودتان را حذف نکنید.

حذف کامل اکانت تلگرام

نکته: کادری که با نام Why Are You Leaving? نمایش داده شده اختیاری است و نیازی به پر کردن این کادر نیست. در این کادر از شما خواسته شده که دلیل حذف کردن اکانت تلگرام خود را اعلام کنید.

در نهایت روی دکمه Done کلیک کنید. در این صورت مشابه تصویر زیر پنجره‌ای به شما نمایش داده می‌شود که تاییدیه نهایی را برای پاک کردن اکانت تلگرام از شما سوال می‌کند. اگر تصمیم خود را برای حذف کامل اکانت تلگرام گرفتید، کافی است روی دکمه قرمز Yes, Delete My Account کلیک کنید.

حذف فوری اکانت تلگرام

در این صورت حساب کاربری تلگرام شما برای همیشه پاک شده و بعد از چند لحظه اگر برنامه تلگرام را باز کنید خواهید دید که صفحه شروع و عضویت دوباره در تلگرام نمایش داده می‌شود.

حذف و دیلیت اکانت تلگرام بدون فیلتر

در این روش ما ابزاری را در سایت تخفیفه برای شما فراهم کردیم که با استفاده از ان می‌توانید اکانت خود را پاک کنید. برای این منظور ابتدا باید روی دکمه زیر کلیک کنید. برای استفاده از این ابزار نیازی به روشن کردن فیلترشکن یا VPN ندارید.

لینک حذف اکانت تلگرام

بعد از ورود به صفحه مورد نظر، در اینجا باید شماره موبایل خود را که قصد حذف کردن اکانت تلگرام را دارید، مشابه نمونه وارد کنید. در این روش هم مثل روش اول شماره موبایل خود را به این صورت که به جای صفر اول از کد کشور ایران ۹۸+ وارد کنید.

دیلیت اکانت تلگرام بدون فیلتر

بعد از وارد کردن شماره روی دکمه ارسال کد به تلگرام کلیک کنید. در این صورت کد ورود برای شما ارسال خواهد شد که با باز کردن تلگرام مشابه تصویر زیر می‌توانید کد ارسال شده را مشاهده کنید.

دیلیت اکانت تلگرام بدون فیلترشکن

نکته: اگر دقت داشته باشید گفتیم که در این روش نیازی به فیلترشکن ندارید، ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که وقتی تلگرام فیلتر است چطور این پیام کد ورود را دریافت کنیم؟ شما برای این کار می‌توانید از منوی نوتیفیکیشن گوشی کمک بگیرید. با رفتن به بخش اعلان کد ورود که به صورت متنی ارسال می‌شود قابل مشاهده است که کافی است صفحه گوشی را به پایین کشیده و کد را از طریق پنل اعلان مشاهده کنید.

حالا اگر به سایت دیلیت اکانت تلگرام تخفیفه برگردید، مشابه تصویر زیر خواهید دید که از شما خواسته می‌شود کد دریافتی را وارد کنید.

حذف اکانت تلگرام بدون فیلتر

بعد از اینکه کد را در بخش مربوطه وارد کردید، روی دکمه حذفش کن بره بابا :| که کلیک کنید، اکانت شما حذف خواهد شد.

توجه داشته باشید که در اینجا تاییدیه از شما درخواست نمی‌شود و به محض کلیک روی این دکمه اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد.

حذف خودکار اکانت تلگرام

در روش سوم نیازی به حذف دستی اکانت تلگرام ندارید، بلکه تنظیماتی در تلگرام وجود دارد که اگر برای مدتی آنلاین نشوید، اکانت به صورت خودکار پاک خواهد شد. به صورت خودکار وقتی برای اولین بار تلگرام را نصب می‌کنید، این مدت زمان روی ۶ ماه تنظیم شده است. یعنی اگر تا ۶ ماه در تلگرام آنلاین نشوید، اکانت شما به صورت خودکار پاک خواهد شد.

برای تغییر این زمان می‌توانید در گوشی اندروید مشابه تصویر زیر به مسیر settings> privacy and security(تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت) رفته و سپس از بخش Advanced روی گزینه Delete my account if away for کلیک کنید.

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون فیلتر با ۴ روش

در این صورت مشابه تصاویر بالا مشاهده می‌کنید که امکان تغییر حذف خودکار اکانت تلگرام به ترتیب روی یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال قابل تغییر است.

در صورتی که نمی‌خواهید اکانت شما بعد از مدت زمان‌های ذکر شده که آنلاین نشدید حذف شود، کافی است یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید که هر چه مدت زمان انتخاب شده بیشتر باشد، فرصت بیشتری دارید. مثلا این احتمال که شما بعد از ۳۶۴ روز که یک روز کمتر از یک سال است آنلاین نشوید، نسبت به ۲۹ روز خیلی کمتر است.

غیرفعال کردن اکانت تلگرام با برنامه

تعدادی برنامه هم وجود دارد که به کمک آن می‌توانید حساب کاربری تلگرام خود را غیرفعال کنید. استفاده از این برنامه‌ها هم تا حدودی همان روش دوم را شامل می‌شود، اما با این تفاوت که به جای اینکه از یک آدرس برای حذف آن استفاده کنید، می‌توانید با نصب یک برنامه روی گوشی خود اکانتتان را پاک کنید.

از آنجایی که در کشور ما حجم اسپم بسیار بالاست و با نصب چنین برنامه‌هایی ممکن است برخی افراد سودجو از شماره شما سوءاستفاده کنند، توصیه می‌کنم هیچوقت از این روش استفاده نکنید.

تقریبا همه برنامه های حذف اکانت تلگرام به این صورت هستند که وقتی شماره شما را دریافت می‌کنند، در یک سری سرویس ارزش افزوده شما را عضو خواهند کرد که در این صورت ناخواسته شما در لیست دریافت پیامک‌های تبلیغاتی پولی قرار خواهید گرفت. همین مسئله باعث می‌شود که هر روز sms تبلیغاتی برایتان ارسال شده و از شارژ و موجودی حساب شما کسر شود.

برای همین پیشنهاد می‌کنم از روش اول یا دوم برای حذف خودکار اکانت استفاده کنید. به شما این اطمینان را می‌دهیم که در روش دوم، به هیچ وجه شماره شما در اختیار نهاد یا گروهی قرار نمی‌گیرد.


رفع مشکل banned phone number در تلگرام

یکی از مشکلاتی که در تلگرام زیاد رخ می‌دهد خطای banned phone number در تلگرام است. این خطا زمانی ایجاد می‌شود که شما قوانین تلگرام را به دلایل گوناگونی نقش کرده باشید. برخی از مواردی که باعث ایجاد ارور banned phone number تلگرام می‌شوند عبارتند از:

  • استفاده از Saved Message برای نام اکانت
  • استفاده از Favorites در نام اکانت
  • حذف چندین بار اکانت
  • استفاده از آیکون پیام‌های ذخیره شده در تصویر پروفایل
  • استفاده از تلگرام در تصویر پروفایل یا نام اکانت
  • ریپورت شدن زیاد اکانت

همه این دلایل باعث می‌شود که شما قوانین تلگرام را نقض کنید و بسته به اینکه از کدام حالت‌ها استفاده کنید ممکن است در کسری از ثانیه شماره موبایل شما بن شده و دیگر امکان استفاده از تلگرام را نداشته باشید.

حل ارور تلگرام phone number flood

خطای دیگری که در تلگرام به دلیل حذف پی دی پی اکانت رخ می‌دهد به صورت phone number flood نمایش داده می‌شود. اگر در طول یک هفته بیش از ۳ بار اکانت خود را دیلیت کنید، ارور phone number flood در تلگرام نمایش داده می‌شود.

این خطا به این معنی است که شماره شما فلود شده و تا یک هفته امکان عضویت و ثبت نام دوباره در تلگرام را ندارید. شما باید منتظر بمانید تا این تعداد روزهایی که شماره فلود شده است گذشته و دوباره بتوانید اکانت خود را با همان شماره بسازید.

اگر در آن زمانی هنوز مشکل رفع نشده و شماره فلود شده است چندین بار درخواست خود را برای ثبت نام ارسال کنید، وضعیت بدتر خواهد شد و به جای یک هفته به ترتیب باید دو هفته، یک ماه و حتی چند ماه منتظر بمانید تا شماره شما از لیست شماره‌های فلود شده خارج شده و بتوانید در تلگرام ثبت نام کنید.

این موضوع صرفا در زمانی که دیلیت اکانت کردید رخ نمی‌دهد. بلکه بعد از ثبت نام هم اگر بلافاصله اقدام به حذف کردن اکانت تلگرام به تعداد دفعات زیاد کنید، ممکن است دوباره شماره شما فلود شود. اگر شانس با شما یار باشید در این شرایط امکان حذف اکانت را برای چند روز نخواهید داشت.


سوالات متداول درباره حذف حساب تلگرام

حال که با روش حذف اکانت تلگرام آشنا شدید و در ادامه خطاهای رایجی که برای استفاده از تلگرام وجود دارد را دانستید که به چه چیزی مربوط هستند و چطور می‌توانید آنها را رفع کنید، در ادامه به بررسی پرسش‌های متداول در خصوص دیلیت اکانت تلگرام می‌پردازم.

لطفا با دقت این سوالات را مطالعه کرده و در صورتی که هر سوال یا مشکل دیگری در خصوص استفاده از تلگرام و حذف اکانت داشتید از بخش نظرات ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنم.

آیا با حذف حساب تلگرام از ریپورتی خارج می‌شویم؟

خیر. ریپورت شدن در تلگرام یا همان بلاک شدن اکانت هیچ ارتباطی به اکانت ندارد و بر اساس شماره موبایل است. در صورتی که ریپورت شده باشید، بعد از حذف اکانت دوباره که ثبت نام کنید همچنان اکانت شما بلاک بوده و نمی‌توانید به کسانی که شماره شما را ندارند پیام ارسال کنید.

برای رفع ریپورتی تلگرام باید منتظر بمانید تا مدت زمان بلاک شدن اکانت پایان یابد. برای مشاهده این زمان می‌توانید از ربات SpamBot@ کمک بگیرید. بعد از ورود به چت با این ربات، دکمه START یا شروع را که بزنید به شما نمایش خواهد داد که تا چه زمانی بلاک هستید.

آیا با دیلیت اکانت تلگرام همه چت ها پاک می‌شود؟

بله. با حذف اکانت تلگرام به یکی از سه روش‌های گفته شده کلیه اطلاعاتی که روی اکانت شما بوده برای همیشه حذف شده و دیگر در دسترس نخواهد بود.

بعد از ثبت نام دوباره لیست چت های تلگرام برمی‌گردد؟

خیر. وقتی اقدام به حذف حساب کاربری تلگرام کنید، به صورت خودکار کلیه چت‌ها، گروه‌ها، کانال‌ها، مخاطبین، ویدئوها، موسیقی، تصاویر و هر چیزی که در تلگرام داشتید برای همیشه پاک خواهد شد. در صورتی که به اطلاعات خود نیاز دارید باید از چت‌های خود پشتیبان تهیهه کنید.

حتی وقتی دوباره با آن شماره ثبت نام کنید، هیچکدام از این اطلاعات دوباره نمایش داده نمی‌شود و درست مثل این است که برای اولین بار در تلگرام عضو شده باشید. تنها راهی که بتوانید به اطلاعات خود قبل از حذف اکانت دسترسی داشته باشید، بک آپ گرفتن از اکانت تلگرام است.

تا چند بار می‌توانم دیلیت اکانت کنم؟

در طول یک هفته شما فقط تا سه بار اجازه دارید که اکانت تلگرام خود را حذف کنید. بعد از سه بار خطای phone number flood برای شما نمایش داده می‌شود که تا چند روز اجازه حذف اکانت تلگرام را ندارید. اگر هم اکانت پاک شده باشد خطای banned phone number تلگرام نمایش داده می‌شود که تا چند روز امکان عضویت دوباره با آن شماره را ندارید.


جمع بندی و کلام آخر

در این آموزش به بررسی ۴ روش حذف اکانت تلگرام پرداختم و به شما آموزش دادم که چطور می‌توانید اکانت تلگرام خود را حذف کنید. در صورتی که هر مشکل یا سوالی در خصوص استفاده از روش‌های ذکر شده دارید، از بخش نظرات پایین همین صفحه ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنم.

همچنین در پایان پیشنهاد می‌کنم به منظور دریافت جدیدترین کدهای تخفیف بیش از ۷۰۰ سایت همچون دیجی کالا، اکالا، افق کوروش، اسنپ و… با کلیک روی دکمه زیر در کانال تلگرام تخفیفه عضو شوید تا تجربه خریدی ارزان قیمت را داشته باشید.

کانال تلگرام تخفیفه

۴.۸/۵ - (۱۷ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    مشکل من اینست که تلگرامم و هک کردن و پسورد میخواهد نمیتوانم برم داخل.واز تلگرام من به کانتکت هام پیام زده میشود.
    قصد دارم اکانتم رو پاک کنم که متاسفانه میگه کد داخل تلگرام هست

    1. درود
      باید پسوردی که برای ورود دو مرحله‌ای ایجاد شده رو داشته باشید.
      با پشتیبانی تلگرام در ارتباط باشید، در صورتی که از طریق همون شماره احراز هویت شما انجام بگیره احتمالا بتونید مشکلتونو حل کنید.

  2. سلام من با دو تا شماره حساب تلگرام داشتم تو یه برنامه بعد حواسم نبود برنامه رو پاک کردم بعد الان هم نمیتونم وصل شم چون کد از طریق پیامک برام نمیاد و چون که حساب تلگرامم فعله میزنه کد رو روی حساب تلگرام بردارید نمی‌دونم چه کنم که درست بشه از طرفی هم وقتی وصل بودم توی هیچ کانلی به جز اون هایی که داشتم نمی‌تونستم عضو شم لطفاً راهنماییم کنید .
    بعد این تلگرام هایی هم که هست همش فیک و اصلی نیستن
    کجا میتونم اصلش رو گیر بیارم؟!
    اگه تلگرامم خودش. حذف بشه میتونم باز کد رو دریافت کنم از طریق پیامک ؟!

    آخه امروز. که یکی از حساب هام رو رفتم ببینم حذف شده یا نه حذف شده بود ولی بازم برام پیامک نمیومد

    لطفاً راهنماییم کنید باتشکر فراوان ♥️

  3. سلام
    لطفا راه حلی برای مشکل منم پیدا کنین
    تلگراممو تو دوتا گوشیام نصب کرده بودم،از یه گوشیم حذف نصب کردم گوشی دیگمم کلا برگشت خورد به تنظیمات کارخانه و همه برنامه هام پرید
    الان که تلگرامو نصب میکنم نمیتونم وارد بشم ،میگه کد به تلگرام که در دستگاه دیگرتان هست ارسال شد!من تلگرام دیگه تو هیچ کدوم از گوشیام نوارم که،دوتاشم حذف نصب شدن
    حالا چجوری میتونم تلگراممو برگردونم یا دیلت اکانت بزنم دوباره نصب کنم،پشتیبانی هم که ایمیل زدم جوابی دریافت نکردم

    1. درود
      معمولا در همون صفحه وارد کردن کد یک گزینه هست که کد رو از طریق پیامک دریافت کنید.
      مطمئن بشید که تو تلگرام از طریق دسکتاپ، مرورگر یا اکستنشن لاگین نکرده باشید.

  4. سلام خسته نباشید من میخوام اکانت تلگرامم رو پاک کنم ولی کد میره برای تلگرامم در صورتی که من تلگرامم اصلا بالا نمیاره چطوری میتونم بدون کد اکانتم رو پاک کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا