نقد و بررسیآشپزی و غذا

بهترین سایت سفارش غذا کدام است؟ (کد تخفیف)

بهترین برنامه های سفارش غذا اندروید و ios

امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که گوشی موبایل هوشمند در دسترس نداشته باشد. زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک هم سبب شده تا چنین افرادی به دنبال انتخاب بهترین سایت سفارش غذا باشند تا در محل کار و یا زمانی که در منزل امکان پخت و پز ندارند، به صورت اینترنتی وعده‌های غذایی خود را از رستوران‌های سطح شهر دریافت کنند.

در ایران بیش از ۱۰ سال است که شاهد ارائه سرویس‌های مختلف توسط مجموعه‌های بزرگ و کوچک هستیم که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

از همین رو در این پست از وبلاگ تخفیفه به سراغ بهترین سایت سفارش غذا رفتیم تا با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که هر کدام دارند، ببینیم که برای سفارش دادن غذا در طول روز و شب می‌توانیم روی کدام یک از این سرویس‌ها حساب باز کنیم.

اگر قرار باشد نگاهی به نحوه درآمدزایی و فعالیت چنین سایت‌هایی بیندازیم می‌توان گفت که تقریبا مشابه چیزی هستند که در مقاله بهترین تاکسی اینترنتی با هم بررسی کردیم. در واقع این سرویس‌ها به عنوان یک مارکت پلیس (MarketPlace) و واسطه عمل می‌کنند که مشتری را به خدمات دهنده متصل می‌کنند. در خصوص درآمد زایی نیز مبلغی را به عنوان کارمزد از سرویس دهنده دریافت می‌کنند.

سفارش آنلاین غذا از کجا شروع شد؟

برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی بود که یک پیتزا به صورت آنلاین توسط مجموعه غذایی Pizza Hut به مشتری عرضه شد. اما درست یک سال پس از آن را می‌توان به عنوان شروع ظهور اولین سایت‌ها و پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا در نظر گرفت که توسط گروهی به نام World Wide Waiter که فعالیت خود را در شمال ایالت کالیفرنیا با دامنه waiter.com آغاز کردند.

اما در ایران ماجرا چیز دیگری بود. در سال ۸۸ و درست با ۱۵ سال اختلاف سایت زود فود بود که شروع به ارائه سرویس به مشتریان و رستوران‌ها برای سفارش آنلاین غذا کرد. اما با فراز و نشیب‌هایی که در طول ۸ سال داشت نهایتا این سرویس توسط اسنپ خریداری شده و با برند جدیدی تحت عنوان اسنپ فود فعالیت خود را آغاز کرد.

در همان زمان بود که سرویس‌های دیگری همچون چیلیوری به مرور فعالیت خود را آغاز کردند و حالا شاهد ده‌ها سایت و اپلیکیشن سفارش آنلاین فست فود و غذا در شهرهای مختلف هستیم. برخی از این سرویس‌ها روی توسعه خود تمرکز کرده و در تمامی شهرهای ایران فعالیت دارند و برخی دیگر هم صرفا یک یا چند شهر خاص را تحت پوشش قرار داده‌اند که به مرور در حال اضافه کردن شهرهای دیگری به لیست رستوران‌های خود هستند.

بهترین سایت های سفارش اینترنتی غذا چطور کار می‌کنند؟

اینطور در نظر بگیرید که وقتی صحبت از سایت سفارش غذا اینترنتی می‌شود، ما با سه گروه از کاربران زیر مواجه هستیم:

  • رستوران‌ها که غذایی برای ارائه داشته باشند.
  • مشتریان گرسنه که غذا را سفارش داده و منتظر دریافت غذا هستند.
  • سایت‌ها و برنامه های سفارش آنلاین غذا که به عنوان یک واسطه، مشتری و رستوران را به یکدیگر متصل کرده‌اند.

حال با این شرایط باید نگاهی هم به نحوه فعالیت این نوع سایت‌ها بپردازیم. چنین سایت‌هایی بودجه کلانی را صرف تبلیغات و برندینگ خود می‌کنند تا به عنوان یک واسطه مشتری را به رستوران متصل کنند. در نتیجه به واسطه شناخته شدن و تعداد نصب بالایی که برای برنامه خود دارند، فضایی بسیار عالی برای رستوران‌ها خواهند بود تا تعداد سفارشات خود را بیشتر کنند.

در این بین مشتری وارد برنامه یا سایت شده و می‌توانید با دسترسی که به رستوران‌ها داده شده، اطلاعات هر رستوران را همراه با منوی غذایی و کیفیتی و امتیازی که بر اساس نظرات دیگر مشتریان جمع آوری شده مشاهده کند. در نهایت سفارش غذای خود را در این برنامه ثبت می‌کند و به واسطه دسترسی که رستوران به صفحه خود در برنامه دارد می‌تواند سفارش را اماده و برای مشتری ارسال کند.

فرآیند ثبت و پرداخت سفارش همگی درون اپلیکیشن و برای سایت انجام می‌گیرد که به صورت دوره‌ای آن را با صاحب رستوران تسویه کرده و در این بین به عنوان کارمزد درصدی از هر سهم فروش را طبق توافقی که داشتند به عنوان درآمد از آن کسر می‌کنند. در واقع پلتفرم‌ها برای اینکه بستری را برای ثبت سفارش ثبت کردند، بخشی از درآمد فروش هر غذا را از رستوران کسر خواهند کرد تا درآمد خود را از این طریق تامین کنند.


مزایای سایت سفارش آنلاین غذا

ابزارهای آنلاین برای این ساخته شده‌اند تا زندگی را برای ما ساده‌تر کنند. از همین رو هر یک از این ابزار بسته به امکانات و ویژگی‌هایی که دارند دارای یک سری مزایا و در عین حال یک سری معایب به این دلیل که در دسترس نیستند خواهند داشت.

در ادامه ابتدا به بررسی مزایای برنامه های سفارش اینترنتی غذا پرداخته و پس از بررسی ۸ تا از بهترین سایت‌ها، به سراغ معایبی که در این روش سفارش غذا از رستوران‌ها وجود دارد می‌پردازیم.

دسترسی ساده و سریع

اولین چیزی که در استفاده از سایت های سفارش آنلاین غذا خودنمایی می‌کند، امکان دسترسی ساده و سریع به انواع رستوران و کافی شاپ است. خوشبختانه با وجود گوشی‌های هوشمند که این روزها در دست هر فرد بزرگسال و کودکی می‌بینیم این امکان فراهم شده تا خیلی ساده و سریع بتوانید به انواع رستوران‌ها از طریق بهترین برنامه های سفارش غذا دسترسی داشته باشید.

این نوع سایت‌ها امکان دسترسی از طریق پلتفرم‌های مختلفی همچون سایت، وب اپلیکیشن PWA، برنامه موبایل اندروید و نسخه ios فراهم کرده‌اند که به شما این امکان را می‌دهد به کمک دستگاه‌های مختلف موبایل، تبلت و کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشید.

هر یک از رستوران‌ها دارای صفحه اختصاصی هستند که اطلاعاتی مثل معرفی رستوران، منوی غذایی، آدرس روی نقشه، شماره تماس و… در آنجا نمایش داده می‌شوند.

با رفتن به منوی غذایی هر رستوران می‌توانید نظرات کاربران را در خصوص کیفیت و طعم غذاهایی که داشته مشاهده کنید. کاربرانی که قبلا از هر رستوران سفارش آنلاین غذا داده باشند این امکان را دارند که نظر خود را در قالب امتیاز ستاره‌ای ثبت کنند. از همین امتیازات و نظرات برای نمایش بهترین رستوران های آنلاین در اپلیکیشن استفاده می‌شود که همین موضوع به فروش بیشتر رستوران و در نتیجه تلاش هر رستوران برای حفظ کیفیت بالا کمک می‌کند تا سعی کننده همواره در لیست رستوران‌های منتخب نمایش داده شوند.

مشاهده رستوران های نزدیک

قابلیتی در همه برنامه های سفارش اینترنتی غذا فراهم شده که هم از طریق سایت و هم اپلیکیشن با دادن دسترسی موقعیت مکانی (GPS) رستوران‌های اطراف روی نقشه نمایش داده می‌شوند.

شما با دادن این دسترسی می‌توانید تمامی رستوران‌هایی که به محل کار یا منزل شما هستند را با اولویت بالاتری در لیست خود ببینید که این موضوع کمک می‌کند با سفارش دادن از نزدیک‌ترین رستوران علاوه بر اینکه غذای خود را سریع‌تر دریافت می‌کنید، بلکه غذایی گرم و با کیفیت نیز برای شما ارسال خواهد شد.

دور بودن رستوران از محل تحویل سفارش باعث می‌شود که به دلیل طولانی بودن مسیر و از سوی دیگر ترافیکی که در شهرهای بزرگ وجود دارد، سفارش دیر به دست شما رسیده و غذا هم از دهن خواهد افتاد.

پیگیری آنلاین سفارشات

وقتی سفارش تلفنی غذا می‌دهید هر چند دقیقه به ساعت نگاه خواهید کرد و شاید با خود بگویید:

پس این غذای من چی شد؟ مردم از گرسنگی :((

با توجه به فرهنگی هم که در کشور ما وجود دارد، اینکه بخواهیم هر چند دقیقه با رستوران تماس بگیریم و بگوییم که «پس این سفارش ما چرا نرسید؟» کمی زمخت است.

اما زمانی که پای یک اپلیکیشن در میان باشد، از این تعارف بازی‌ها خبری نیست. شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای وضعیت سفارش غذای خود را در منوی سفارش ببینید. این امکان فراهم شده که ببینید آیا اصلا غذای سفارش داده شده، توسط رستوران آماده شده یا همچنان در حال طبخ است؟ آیا غذا به مامور ارسال تحویل شده و از رستوران خارج شده یا نه؟

چند دقیقه مانده به زمان تحویل هم که پیامک اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن برای شما ارسال خواهد شد که تا دقایقی دیگر غذا را تحویل خواهید گرفت. علاوه بر این امکان پیگیری تلفنی نیز قرار داده شده تا بتوانید مستقیما از رستوران وضعیت ارسال غذا را پیگیری کنید.

مشاهده نظرات و تجربیات کاربران

وقتی شما به صورت حضوری و برای اولین بار از یک رستوران سفارش غذا می‌دهید، تجربه‌ای در کیفیت غذاهای آن ندارید و ممکن است در همان تجربه اول شاهد کیفیت و طعم بد غذا باشید. تا وقتی هم که غذا دست نخورده باشد نمی‌توان به صورت کامل کیفیت آن را سنجید. در نتیجه وقتی هم که دست خورده باشد امکان بازگشت آن وجود ندارد.

تنها زمانی که شما بتوانید به کیفیت مناسب غذاهای یک رستوران برسید، این است که قبلا تجربه سفارش از آن را داشته باشید یا اینکه توسط دیگران توصیه شده باشد که رستوران X غذاهای خوبی دارد.

خوشبختانه یکی از ویژگی‌هایی که بهترین سایت های سفارش اینترنتی غذا دارند، این است که با فراهم آوردن قابلیت ارسال نظر و دادن امتیاز ستاره‌ای، این امکان را فراهم کرده‌اند تا پیش از خرید بر اساس تجربیات دیگران بتوانید کیفیت غذا و فرآیند تحویل را تا حدودی مورد بررسی قرار دهید.

کافی است وارد صفحه اختصاصی هر رستوران شوید تا از نظرات دیگران برای مشاهده این موارد استفاده کنید. نظرات صرفا توسط خریدارانی که از آنجا غذا سفارش داده باشند قابل ثبت و مشاهده است.

سیستم امتیاز ستاره‌ای هم برای این منظور ساخته شده تا یک امتیاز کلی بر اساس تمامی نظرات برای هر رستوران ثبت گردد. که در نهایت با استفاده از این میانگین امتیاز، اولویت بندی برای نمایش رستوران‌ها در صفحه اصلی سایت و برنامه که تاثیر بسیار بالایی در ثبت سفارش برای فروش بیشتر برای رستوران دارد انجام می‌گیرد.

رابطه تخفیف بهترین سایت سفارش غذا

دریافت تخفیف و صرفه جویی در هزینه

بر خلاف سفارش تلفنی غذا که شما در آن مجبور هستید تا مدت طولانی در پشت تلفن اطلاعات غذاهای موجود را دریافت کنید و در نهایت با همان مبلغ اعلام شده غذا را سفارش دهید، در روش انلاین از این خبرها نیست.

تصویر غذا به همراه جزییات و نظرات کاربران درج شده که می‌توانید بر اساس آنها تصمیم به سفارش بگیرید. برای سفارش آنلاین غذا نیز تخفیف‌های متنوعی در نظر گرفته شده که با وارد کردن کد تخفیف می‌توانید سفارش ارزان غذا اینترنتی را تجربه کنید.

کدهای تخفیف به صورت روزانه توسط این سایت‌ها ارائه می‌شود و در جشنواره‌های مناسبتی هم شاهد ارائه کدهای متنوع برای خرید از رستوران‌های منتخب هستیم. اما ارائه کدهای اینطور نیست که در قالب اپلیکیشن باشد، بلکه از طریق رسانه‌های مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی، ارسال از طریق پیامک و سایت تخفیفه برای این منظور استفاده می‌شود.

بنابراین برای اینکه بتوانید به کدهای تخفیف این نوع سایت‌ها و برنامه‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید با رفتن به صفحه کد تخفیف سفارش غذا به لیستی از اپلیکیشن‌های مختلف که این کدها را ارائه می‌کنند در سایت تخفیفه دسترسی پیدا کنید.

ایجاد فضای رقابتی

همه این عوامل در کنار هم باعث می‌شود تا رستوران ها برای اینکه سفارش بیشتری را ازآن خود کرده و درآمد بیشتری داشته باشند وارد یک فضای رقابتی در هر اپلیکیشن با یکدیگر شوند.

همانطور که در بررسی چگونگی همکاری رستوران‌ها با سایت های سفارش غذا اینترنتی عنوان کردم، این پلتفرم‌ها در واقع یک واسطه بین مشتری و رستوران هستند. در نتیجه برای افزایش رضایت مشتری همواره طراحی اپلیکیشن و سایت خود را طوری تنظیم می‌کنند تا رستوران‌هایی که رضایت و کیفیت بالاتری دارند در لیست بالاتری از نتایج نمایش داده شوند.

در نتیجه انجام این کار سبب می‌شود تا رستوران‌ها همواره در تلاش باشند تا کیفیت غذای خود را حفظ کرده و علاوه بر این طوری با مشتری رفتار کنند که سبب شود مشتریان در صفحه منوی غذایی و رستوران، اقدام به دادن نظر و درج امتیاز کنند.


بررسی ۸ تا از بهترین سایت سفارش غذا اینترنتی

سفارش غذا از اسنپ فود

اسنپ فود

اسنپ فود در واقع همان اپلیکیشن و سایت زودفود است که در سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در نهایت توسط مجموعه اسنپ با برندینگ جدید آغاز به کار کرد. با توجه به اینکه اسنپ دارای سرویس تاکسی اینترنتی و سوپر مارکت است، می توان به همین جهت اسنپ فود را در گروه بهترین برنامه سفارش غذا در نظر گرفت. شاید بپرسید دلیل آن چیست؟

دلیل اول این است که سفارشات توسط ناوگان حمل و نقل اسنپ توسط پیک موتوری‌ها ارسال می‌شوند و دلیل دیگر هم به وجود اپلیکیشن اسنپ مارکت برمی‌گردد که علاوه بر سفارش آنلاین غذا، می‌توانید انواع میوه، سبزیجات تازه و حتی دیگر محصولات مورد نیاز روزانه خود را در کنار غذا هم سفارش دهید. در واقع اسنپ سعی کرده تا با ترکیب کردن سرویس‌های خود به مشتریانی که به صورت همزمان به چند سرویس نیاز دارند کمک کند که نیازی به ثبت چندین سفارش در چند سایت مختلف نداشته باشند.

این برنامه سفارش آنلاین غذا در طول این مدت فعالیت خود را که از شهر تهران آغاز کرده بود، حالا در تمامی استان‌های ایران گسترش داده و در مرحله سوم که ارائه سرویس در شهرهاست دارد که به مرور در حال تکمیل‌تر شدن است.

  • تنوع در تعداد رستوران‌ها و منو غذایی
  • دسترسی به کافی شاپ، سوپر مارکت و شیرینی فروشی
  • داشتن اپلیکیشن موبایل برای اندروید و ios
  • دسترسی ساده به کمک GPS به رستوران‌های اطراف
  • سیستم جستجو و فیلتر پیشرفته برای پیدا کردن غذا
  • مشاهده رستوران‌های دارای تخفیف در یک بخش جداگانه
  • پیگیری آنلاین و لحظه‌ای سفارشات
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی
  • عدم امکان پرداخت هزینه درب منزل
  • تاخیر ارسال برای برخی شهرها
  • نبود تعداد رستوران‌های زیاد در برخی شهرها
  • حذف و عدم تایید نظرات منفی در برخی مواقع

کد تخفیف اسنپ فود

سفرش غذا از دلینو

دلینو

اگر قرار باشد تا شخصا یک رتبه بندی برای بهترین سایت های سفارش غذا در ایران داشته باشم، بعد از اسنپ فود می‌توان دلینو را در گروه دوم قرار داد که تقریبا همه مواردی که در اسنپ فود دیدیم را در خود دارد. این سایت امکان ثبت سفارش را در قالب سایت و اپلیکیشن فراهم کرده است که با توجه به رابط کاربری خوبی که دارد می‌توانید به راحتی انواع غذا، دسر و نوشیدنی را از آن سفارش دهید.

تخفیف‌های متنوعی نیز به مناسبت‌های مختلف ارائه می‌کند که با دنبال کردن آنها در شبکه‌های اجتماعی یا کمک گرفتن از سایت تخفیفه می‌توانید به این کوپن‌های تخفیف دسترسی داشته و سفارش ارزان غذا را به صورت اینترنتی تجربه کنید.

مهم‌ترین ویژگی که سبب شده دلینو در مدت کوتاهی حسابی اعتماد کاربران را به خود جذب کنید، اتصال اتوماسیون نرم افزاری به رستوران‌ها است. یعنی بر خلاف دیگر رستوران‌های آنلاین، ثبت سفارشات به صورت مستقیم در پنل رستوران قابل مشاهده است و به همین دلیل احتمال رخداد خطا در انتخاب سفارش به صفر رسیده است.

  • دسترسی مستقیم رستوران به اپلیکیشن برای بررسی سفارشات و احتمال خطای کمتر
  • داشتن برنامه نسخه اندروید و ios
  • قرار دادن تصویر واقعی از غذاها توسط هر رستوران
  • امکان پرداخت آنلاین، نقدی درب منزل یا کارت به کارت
  • پشتیبانی از زبان انگلیسی
  • امکان ثبت سفارش تا ساعت ۲ بامداد
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی
  • برگزاری جشنواره‌های تخفیف و کمپین مناسبتی
  • فعال نبودن در برخی شهرها
  • تعداد کم رستوران در برخی شهرها
  • تاخیر در ارسال برای برخی شهرها

کد تخفیف دلینو

بهترین سایت سفارش غذا و صبحانه آنلاین دلیون

دلیون

از آنجایی که با توجه به مشغله کاری که بیشتر افراد دارند، صبحانه که یک وعده غذایی مهم است را از وعده غذایی خود حذف کرده یا اینکه کمتر به آن اهمیت می‌دهند، دلیون را می‌توان در گروه بهترین سایت سفارش آنلاین صبحانه و میان وعده در نظر گرفت. چرا که بیشتر تمرکز خود را روی صبحانه و میان وعده قرار داده که محدوده فعالیت آن نیز در شهر تهران است.

در حال حاضر تعداد مناطق تحت پوشش این اپلیکیشن در شهر تهران کم است. اما با توجه به اینکه امکان سفارش غذا را از طریق اپلیکیشن اندروید و ios فراهم کرده، می‌توان به راحتی مناطق تحت پوشش را در آن مشاهده کرده و از رستوران‌های منتخبی که انواع صبحانه همچون املت، نیمرو، پنکیک، ساندویچ و انواع نوشیدنی را در کنار آنها تامین کرده سفارش دهید.

  • مشاهده رستوران‌های اطراف بر اساس GPS
  • داشتن اپلیکیشن نسخه اندروید و ios
  • تنوع غذایی و تعداد رستوران‌های زیاد
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی
  • ارائه راهکارهای سازمانی
  • امکان پرداخت آنلاین، درب منزل یا کارت به کارت
  • محدودیت در برخی مناطق شهری
  • تاخیر ارسال در برخی مناطق
  • منوی غذایی کم برای نهار و شام

کد تخفیف دلیون

سفارش آنلاین فست فود از عطاویچ

عطاویچ

شاید به جای اینکه قرار باشد عطاویچ را در گروه بهترین سایت سفارش غذا آنلاین قرار دهیم، از آن به عنوان بهترین رستوران زنجیره‌ای برای سفارش فست فود یاد کنیم. عطاویچ یک رستوران زنجیره‌ای است که با آن می‌توانید انواع فست فود را در شهرهایی که دارای شعبه فعال است سفارش دهید. علاوه بر شهرهای ایران، شعبه‌هایی در برخی کشورهای همسایه همچون ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و… نیز فعال هستند.

این سایت امکان ثبت سفارش از هر رستورانی را ندارد. بلکه خود با توجه به برندینگی که ایجاد کرده، از کسانی که دارای یک واحد تجاری هستند دعوت می‌کند تا با اخذ نمایندگی به عنوان یکی از شعبه‌های فعال در شهر خود فعالیت کنند.

امکان سفارش انواع ساندویچ، برگر، پیتزا، نوشیدنی و دیگر فست فودها توسط این سایت فراهم است. شاید تنها بدی که بتوان در مورد عطاویچ در نظر گرفت، نداشتن اپلیکیشن موبایل است که کاربران قادر به ثبت سفارش ساده‌تر باشند.

  • دارای تعداد شعبه زیاد در شهرهای مختلف
  • ارائه تخفیف‌های متنوع در هر شهر
  • پشتیبانی تلفنی
  • دارای شعبه فعال در برخی کشورهای خاورمیانه
  • نداشتن اپلیکیشن موبایل اندروید و ios
  • عدم امکان پرداخت درب منزل
  • تاخیر در ارسال برای برخی شهرها

کد تخفیف عطاویچ

سایت سفارش غذا فیدیلو

فیدیلو

یکی دیگر از بهترین سایت های سفارش اینترنتی غذا فیدیلو است که می‌توان گفت تاکنون تقریبا در بیش از نیمی از استان‌های کشور فعالیت خود را توسعه داده است که از جمله آنها می‌توان به تهران، همدان، بندرعباس، شیراز، تبریز و… اشاره کرد.

هر رستوران در این برنامه و سایت دارای یک صفحه اختصاصی است که اطلاعاتی همچون آدرس مکان روی نقشه، شماره تلفن، ساعات کاری، تصاویر و منوی غذایی درج شده است. شما می‌توانید انواع غذاهایی که در هر رستوران ارائه می‌شود را ببینید و آنها را سفارش دهید.

البته باید گفت که فیدیلو در واقع سایتی در زمینه رزرو رستوران است که بخواهید به صورت حضوری به رستوران‌های سطح شهر مراجعه کنید. سفارش شما در هر رستوران ثبت شده و می‌توانید در تاریخ و زمان مشخص شده به رستوران مراجعه کنید.

می‌توانید نظرات کاربران را که در قالب امتیاز ستاره‌ای، محتوای نظر و تصویر از هر رستوران ثبت شده مشاهده کرده و بر اساس آنها اقدام به ثبت سفارش کنید. همچنین این امکان هم فراهم شده تا بتوانید رستوران‌هایی که دارای امتیاز بالا هستند را دنبال کنید.

  • امکان سفارش انواع غذا، نوشیدنی و شیرینی
  • داشتن اپلیکیشن اندروید
  • رابط کاربری مناسب در سایت و اپلیکیشن
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی
  • نمایش رستوران های اطراف بر اساس GPS
  • معرفی رستوران‌ها و کاربران برتر هفته
  • نداشتن اپلیکیشن نسخه ios
  • پراکندگی زیاد رستوران در برخی شهرها
  • تاخیر در ارسال برخی شهرها به دلیل پراکندگی رستوران

کد تخفیف فیدیلو

سفارش غذا خانگی از مامان پز

مامان پز

مامان پز را بهتر است در گروه بهترین سایت سفارش غذا خانگی دسته بندی کنیم؛ چرا که همانطور که از نامش مشخص است، غذاهایی که توسط این سایت عرضه می‌شوند همگی خانگی بوده و توسط مامان‌های خانه تهیه می‌شوند.

از مهم‌ترین مزایای سایت مامان پز می‌توان به امکان سفارش غذا به صورت سازمانی و خانگی اشاره کرد که برای اولین بار در ایران فعالیت خود را به این شیوه آغاز کرده است. اگر دارای شرکت و یک کسب و کار هستید، می‌توانید با استفاده از پلن سازمانی که در اختیار این نوع کاربران قرار داده می‌شود، سفارش روزانه غذای خود را با توجه به اینکه تعداد سفارشات مرتبی در طول ماه دارید برای کارمندان از مامان پز تامین کنید.

غذاهای تهیه شده توسط خانم‌های خانه دار با کیفیت بالا و مناسبی تهیه می‌شوند و می‌توانید انتظار همان غذای خانگی را از آنها داشته باشید. البته این موضوع محدود به اینجا نیست و بلکه با بیش از صدها رستوران در سطح شهر تهران طرف قرارداد است که می‌توانید غذاهای رستوران را نیز از آنها تامین کنید.

  • ارائه غذاهای خانگی برای اولین بار در ایران
  • همکاری مستقیم با خانم‌ها و سفارش آنلاین غذا خانگی
  • داشتن اپلیکیشن اندروید و ios
  • تنوع زیاد منوی غذایی، دسر و انواع کیک
  • ارائه سرویس دهی محدود در تهران
  • عدم ارسال سریع در برخی موارد به خاطر همکاری مستقیم
  • رابط کاربری ضعیف در اپلیکیشن

کد تخفیف مامان پز

سفارش اینترنتی غذا میزباز

میزباز

فعایت سایت میزباز نیز به همان شکلی است که در فیدیلو دیدیم. شما به کمک آن می‌توانید تمامی رستوران‌ها، فست فودها، طباخی و کافه را که در شهر تهران فعالیت دارند را در این سایت یافته و اطلاعاتی همچون موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، تصاویر و… ببینید.

در کنار این اطلاعات، منوی غذایی رستوران نیز درج شده است که با رفتن به منوی غذایی می‌توانید قیمت و انواع غذای قابل سفارش را در هر رستوران دیده و از طریق این سایت سفارش دهید.

  • امکان سفارش انواع غذا، فست فود، نوشیدنی و شیرینی
  • پشتیبانی تلفنی
  • امکان ارسال نظر برای رستوران‌ها و مشاهده تجربیات کاربران
  • نداشتن اپلیکیشن اندروید و ios
  • محدود بودن فعالیت به شهر تهران
  • رابط کاربری نسبتا ساده سایت

کد تخفیف میزباز

سفارش آنلاین پیتزا از تله پیتزا

تله پیتزا

در نهایت اگر به دنبال سفارش پیتزا هستید، شاید انتخاب یک سایت که به عنوان بهترین سایت سفارش پیتزا در ایران شناخته می‌شود گزینه مناسبی باشد. تله پیتزا در واقع یک رستوران اسپانیایی با بیش از ۱۷۰۰ شعبه فعال در ۲۲ کشور جهان است. چند شعبه از ان نیز در نقاط مختلف شهر تهران قرار دارند که می‌توانید با مراجعه به سایت، انواع پیتزا را از آن سفارش دهید.

اگر از دوست‌داران پیتزا هستید و می‌خواهید که تجربه جدیدی از خوردن انواع پیتزای اسپانیایی، ایتالیایی و… داشته باشید، شاید بد نباشد که برای یک بار هم که شده از این سایت سفارش خود را ثبت کنید.

  • نمایش نزدیک‌ترین شعبه بر اساس نقشه
  • امکان پیگیری آنلاین سفارشات
  • امکان سفارش انواع پیتزا همراه با نوشیدنی
  • محدود بودن فعالیت به شهر تهران
  • نداشتن اپلیکیشن موبایل برای اندروید و ios

کد تخفیف تله پیتزا


معایب سایت های سفارش آنلاین غذا

تا اینجا با بررسی مزایای برنامه سفارش آنلاین غذا به شما کمک کردیم که چطور یک سرویس اینترنتی را می‌توان در گروه بهترین سایت های سفارش غذا قرار داد. اما بد نیست حالا نگاهی هم به معایب این نوع سایت‌ها داشته باشیم.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر کم و کاستی در چنین سرویس‌هایی می‌بینیم بیشتر به دو دلیل رخ می‌دهد.

  • دلیل اول به دلیل آنلاین بودن و در دسترس نبودن لحظه‌ای سرویس است.
  • دلیل دوم هم سهل انگاری برخی افراد است که می‌تواند در هر سه گروه رستوران، سایت واسط و مشتری رخ دهد تا شاهد یک تجربه بد سفارش اینترنتی غذا باشیم.

نداشتن اپلیکیشن برخی سایت های سفارش غذا

برخی از این سایت‌ها که بیشتر معطوف به رستوران‌های زنجیره‌ای هستند، یا اصلا برنامه موبایل ندارند و یا اگر هم دارند صرفا برای کاربران اندروید بوده و کاربران ios مجبور به استفاده از سایت برای سفارش غذا هستند.

اگر سایتی امکان ساخت برنامه را به هر دلیل ندارد، لااقل انتظار می‌رود که با فراهم کردن وب اپلیکیشن PWA یا طراحی ریسپانسیو کاری کند که مشتریان در محیطی با رابط کاربری مناسب قادر به سفارش غذا باشند.

صحبت از رابط کاربری شد؛ بد نیست اشاره‌ای هم به رابط کاربری ضعیف این گروه از سایت‌ها داشته باشیم. برخی از این سایت‌ها رابط کاربری بسیار ضعیفی داشته و فرآیند ثبت سفارش و نحوه استفاده از کد تخفیف در آنها نیز زیاد ظاهر جالبی ندارد. چنین سایت‌هایی بیشتر شامل رستوران‌ها و فست فودهای زنجیره‌ای هستند.

عدم توجه برخی رستوران ها

با اینکه این برنامه‌ها و سایت‌ها به عنوان یک واسط راه‌اندازی شده‌اند تا مشتری و رستوران را به یکدیگر متصل کنند؛ اما متاسفانه شاهد برخی کارها توسط برخی رستوران‌ها هستیم که وجهه اخلاقی و حرفه‌ای خوبی ندارد.

به عنوان نمونه در برخی توییت‌هایی که توسط کاربران منتشر شده، شاهد این بودیم که برخی رستوران‌ها هنگام ارسال سفارش اطلاعات تماس مشتری را در اختیار داشته و برای مشتریانی که تعداد سفارش بالا و منظمی در طول هفته دارند، طی تماسی که با آنها داشته‌اند اعلام کردند که:

اگر می‌خواهید با قیمت کمتری خرید کنید، می‌توانید به جای ثبت سفارش در اپلیکیشن، به صورت تلفنی و مستقیم از رستوران غذای خود را سفارش دهید.

چنین مواردی می‌تواند نشان از اخلاق غیرحرفه‌ای یک رستوران را دارد و اصلا قرار هم نیست که اگر اتفاقی بین رستوران و پلتفرم رخ داده بخواهد با انجام چنین کاری در صدد سود بیشتر باشد. به مشتریان هم توصیه می‌شوند که از چنین رستوران‌هایی دوری کنند؛ چرا که وقتی به همکار خود که در واقع به عنوان بازاریاب بستری برای ثبت سفارش فراهم کرده، با این کار خیانت می‌کنند، مطمئنا برای مشتری هم غذای بی کیفیتی خواهند فرستاد.

عدم ارسال به موقع توسط پیک

یکی از مشکلاتی هم که در این گونه اپلیکیشن‌ها وجود دارد این است که بخاطر شرایط مختلفی که ممکن است هنگام ارسال غذا رخ دهد، شاهد سرد شدن غذا خواهیم بود.

به عنوان نمونه گیر کردن مامور تحویل در ترافیک، آب و هوا، مشکلاتی که ممکن است برای وی رخ داده و منجر به توقف در مسیر شود و… برخی از این موارد هستند.

این مورد را می‌توان با بررسی دقیق و انتخاب رستوران مناسب تقریبا به صفر رساند. کافی است با دادن دسترسی GPS و نمایش رستوران‌های نزدیک بر روی گوشی، سفارش خود را از جدیدترین رستوران ثبت کنید.


جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی مزایا و معایبی که برای استفاده از برنامه های سفارش اینترنتی غذا وجود دارد، به معرفی لیستی از بهترین سایت های سفارش آنلاین غذا بپردازیم. برخی از این سایت‌ها فعالیت خود را بر اساس همکاری واسطه انجام می‌دهند که ارتباط بین مشتری و رستوران را فراهم کرده‌اند؛ در مقابل برخی دیگر متعلق به یک مجموعه رستوران هستند که در شهرهای خاص یا کل کشور دارای شعبه است.

در صورتی که تجربه استفاده از هر یک از این برنامه های سفارش غذا را داشتید از شما خواهشمندیم که نظرات و تجربیات خود را برای بررسی دقیق‌تر و بهتر از بخش نظرات این نوشته برای ما ارسال کنید. همچنین برای اینکه تجربه خرید ارزان قیمتی را داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ای که در زیر هر برنامه و سایت درج شده، به صفحه اختصاصی رفته و از جدیدترین کد تخفیف سایت سفارش غذا بهره‌مند شوید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا