نقد و بررسی

بهترین سایت خرید لپ تاپ ارزان قیمت با تخفیف

نقد و بررسی برترین سایت‌های خرید لپ تاپ نو و دست دوم

شاید تا دو دهه قبل فکر این را هم نمی‌کردیم که بتوانیم بدون لمس کردن و از راه دور محصولاتی را خریداری کنیم. خرید اینترنتی لپ تاپ هم همین وضعیت را تا چند سال پیش داشت تا اینکه فروشگاه‌ها و سایت‌های خرید لپ تاپ به میان آمدند. حالا ما در این دوره با بیش از صدها سایت مواجهیم که محصولات متنوعی را از برندهای برتر جهان تامین و به فروش می‌رسانند.

موضوعی که در این مقاله قرار است روی آن تمرکز کنیم در دنیا لپ تاپ و اولترا بوک‌هاست. در ادامه می‌خواهیم به بررسی معیارهایی که برای انتخاب بهترین سایت خرید لپ تاپ است پرداخته و بر اساس همین ویژگی‌ها ببینیم که کدام یک از این سایت‌ها که در زمینه فروش لپ تاپ فعالیت دارند، امتیاز بالاتری داشته و باعث خواهند شد که تجربه خرید خوبی داشته باشیم.

شما با بررسی این راهنما می‌توانید با ۶ تا از بهترین سایت‌های خرید لپ تاپ آشنا شوید. اما پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه راهنمای خرید لپ تاپ ابتدا با نکاتی که باید به کمک آن بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید را بررسی کرده و سپس از بین سایت‌هایی که در اینجا معرفی می‌کنیم خرید خود را همراه با تخفیف انجام دهید.

ویژگی‌های بهترین سایت خرید لپ تاپ چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی بهترین وب‌سایت خرید لپ تاپ در ایران بپردازیم، لازم است که چک لیستی از معیارهای انتخاب یک فروشگاه به عنوان بهترین داشته باشیم. به صورت کلی ۶ معیار مهم برای این کار وجود دارد.

تنوع زیاد محصولات

داشتن تنوع زیادی از محصولات

اولین موضوعی که باید برای انتخاب بهترین سایت خرید لپ تاپ مورد بررسی قرار دهید این است که تنوع زیادی از محصولات داشته باشد. مطمئنا شما قبل از خرید سایت‌های مختلفی را بررسی خواهید کرد و بسته به نیازی که از یک لپ تاپ دارید، این موضوع اهمیت دارد که بتوانید از برندهای مختلف محصولات گوناگونی را مشاهده کنید.

اینکه قرار باشد یک لپ تاپ را در یک سایت بررسی کنید و محصولی از همان برند یا برند دیگر را از سایت دیگری بررسی کنید کمی شما را سردرگم خواهد کرد. البته که بعد از اولویت بندی لپ تاپ هایی که قصد خرید دارید، باید از طریق سایت شرکت سازنده این موضوع را نیز بررسی کرد.

اینطور هم می‌توان در نظر گرفت که برخی از ما به برندهای خاصی علاقه داریم. به عنوان مثال خود من برند ایسوس را به هر برند دیگری ترجیح می‌دهم و همین حالا که در حال نگارش این راهنمای نقد و بررسی سایت‌های خرید لپ تاپ در ایران هستم، هنوز هم یک ماهی نیست که از خرید لپ تاپم گذشته است.

برای همین ابتدا من بر اساس نکاتی که در همین جا می‌نویسم چند سایت را برای خرید انتخاب کردم و سپس با توجه به تنوع محصولاتی که برای برند ایسوس داشتند، مدل‌های مختلف را بررسی کردم تا در نهایت از یکی از آنها بر اساس معیارهای بعدی خرید خود را انجام دادم.

ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز

تنوع محصولات اولویت اول است؛ اما حتی اگر سایتی در ایران باشد که نسبت به بقیه تنوع ۱۰ برابری هم داشته باشد، ولی خبری از درج مشخصات دقیق و نقد و بررسی وجود نداشته باشد موضوع جالبی نیست.

لپ تاپ از اجزای مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین آنها شامل رم، سی‌پی‌یو، حافظه، نمایشگر و دیگر مشخصات آن است. تک تک همین موارد خود از چندین نظر دسته بندی می‌شوند که برای مثال در اینجا من فقط CPU را ذکر می‌کنم.

  • ابتدا باید بر اساس نیازی که دارید باید ببینید آیا CPU شرکت اینتل برای شما خروجی بهتری دارد یا استفاده از پردازنده‌های AMD که قیمت ارزان‌تری هم دارند؟
  • اگر برند را انتخاب کردید، باید نسل آن هم مشخص باشد. پردازنده‌های اینتل را به ترتیب با نام‌های i3، i5، i7 و i9 که جدیدترین آن است می‌شناسیم. اما آیا می‌دانید که خود همین پردازنده‌ها از نظر فرکانس و نسلی که دارند به چند گروه دیگر تقسیم می‌شوند؟
  • یا مثلا برای پردازنده‌های AMD می‌دانید که خود نسل رایزن به چند گروه با فرکانس‌های مختلف تقسیم شده است؟

و بسیاری از همین موارد که همه آنها را صرفا می‌توانید با بررسی مشخصات دقیق هر کدام بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما از سایتی کمک بگیرید که امکان مقایسه محصولات را داشته باشد.

با داشتن این ویژگی کمتر سردرگم می‌شوید. کافی است چند لپ تاپی که می‌خواهید مقایسه کنید در لیست مقایسه قرار دهید تا در قالب یک جدول مرتب، امکانات و ویژگی‌هایی که هر لپ تاپ دارد در یک ستون به شما نمایش داده شود.

ضمانت اصالت محصول

دارای ضمانت و اصالت کالا

لپ تاپ و قطعات الکترونیکی طوری هستند که در خرید حضوری می‌توانید در فروشگاه آن را بررسی کنید تا از سلامت فیزیکی و قطعات آن اطمینان حاصل کنید. اما در خرید آنلاین چه راهی وجود داد؟ تقریبا هیچ(!) شما تنها قادر هستید تا پس از تحویل محصول به تعداد روزهایی که امکان بررسی و تست لپ تاپ فراهم است آن را بررسی کنید تا اگر مشکلی نداشت، از آن استفاده کنید.

طبق قانونی که برای فروش محصولات به صورت آنلاین وجود دارد، هر فروشگاه موظف است به مدت ۷ روز پس از اینکه مشتری محصول خود را تحویل گرفت، گارانتی بازگشت و مرجوعی کالا را در اختیار وی قرار دهد. برخی فروشگاه‌ها این مورد را ذکر نمی‌کنند و خریداران هم چون از این قانون مطمئن نیستند شاید کاری انجام ندهند.

پس از خرید لپ تاپ باید این موضوع را بررسی کرده و کد محصول را در سایت سازنده بررسی کنید تا اصالت آن تایید شود. همچنین بسته بندی کارتن لپ تاپ باید آک بوده و اصطلاحا چسب دار باشد. به داشتن کارت محصول و… هم باید توجه کنید.

امکان برگشت و مرجوع کردن لپ تاپ

حالا اگر همه این موارد را بررسی کردید و لپ تاپ مشکلاتی مثل ترک برداشتن بدنه، خراش، شکستگی، نبودن اقلام همراه درون کارتن و… را داشت باید سریعا آن را مرجوع کنید.

مدت زمان مرجوعی کالا حداقل ۷ روز است اما برخی فروشگاه‌ها هم مثل دیجی کالا هستند که در نسخه‌های عضویت ویژه خود همچون دیجی پلاس، می‌توانند تا ۱ ماه هم از این فرصت استفاده کنند.

روند خرید ساده و پشتیبانی مشتریان

خرید ساده در هر چیزی اهمیت دارد. اینکه قرار باشد مشتری پس از افزودن محصول به سبد خرید انواع فرم و اطلاعات را پر کند خسته کننده بوده و می‌تواند در انصراف وی برای خرید از این فروشگاه تاثیر بالایی داشته باشد.

به عنوان نمونه برخی فروشگاه‌ها که از ووکامرس استفاده می‌کنند، کادر اطلاعات خرید را مدیریت و شخصی سازی نکرده و مشتری مجبور است اطلاعات بسیار زیادی را وارد کند.

یا به عنوان نمونه به دلیل استفاده از ساختار برنامه نویسی مختلف، با اینکه مشتری از طریق شماره موبایل ثبت نام کرده و یا در هنگام اولین روز ثبت نام شماره خود را وریفای کرده است، اما در هنگام خرید می‌بینیم که باز هم از وی می‌خواهد تا شماره تلفن خود را وارد کند.

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه پرداخت آنلاین

فروشگاه‌های اینترنتی که از درگاه پرداخت مستقیم بانکی استفاده می‌کنند، ملزم به این هستند تا اقدام به دریافت نماد اعتماد کنند. این نماد از طرف وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) ارائه می‌شود و هر سال یا دو سال باید تمدید شود.

سایت‌هایی که این نماد را دارند در بازه‌های زمانی ۳ ماهه باید از طریق پیامک، تلفن ثابت و کدی که از طریق پستی برای آنها ارسال می‌شود اطلاعات تماس و آدرس خود را تایید کنند. اگر مشکلی در حین خرید از این سایت‌ها نیز رخ دهد امکان شکایت را از سمت سایت اینماد خواهید داشت که در به نتیجه رسیدن کمک زیادی می‌کند.

کد تخفیف رایگان سایت تخفیفه - www.takhfife.com

ارائه کد تخفیف و جشنواره فروش

شاید این موضوع اصلا اهمیتی نداشته باشد، اما بیایید برگردیم به همان دورانی که هنوز خبری از فروش اینترنتی وجود نداشت. بعد از اینکه محصول را در فروشگاه انتخاب می‌کردید، نوبت به این می‌رسید تا شروع به چانه زنی با فروشنده کرده و تا جایی که می‌توانید از وی تخفیف بگیرید.

این موضوع اصلا جزو جذاب‌ترین بخش خرید بود و سعی می‌کردیم که همراه با خود اعضای دیگر خانواده یا دوستان را هم ببریم تا به لطف آنها هم که شده تخفیف بیشتری بگیریم. از شیرین کاری کردن بچه‌ها هم که بگذریم، مطمئنم تجربه کردید.

اما حالا که همه چیز آنلاین شده و خبری از این چانه زنی نیست، آیا باز هم می‌توانید از فروشنده تخفیف بگیرید؟ پاسخ مثبت است.

در واقع اینجا کارتان کمی ساده‌تر شده و فروشنده ها برای اینکه بتوانند محصولات را سریع‌تر فروخته و مشتری بیشتری جذب کنند، در قالب جشنواره، مسابقه و هر بهانه‌ای که شده اقدام به ارائه کوپن تخفیف می‌کنند. کافی است در مراحل خرید یک کوپن تخفیف داشته باشید و آن را وارد کنید تا درصدی به عنوان تخفیف از مبلغ کل کسر شود. حال شاید بپرسید که از کجا این کدهای تخفیف را تهیه کنیم؟

سایت تخفیفه به نشانی اینترنتی www.takhfife.com به صورت تخصصی در همین زمینه فعالیت دارد. شما به راحتی می‌توانید با رفتن به این سایت و جستجو از طریق منوی این سایت، عبارت لپ تاپ را جستجو کرده و به لیستی از کدهای تخفیف برای فروشگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. اگر هم که فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کردید، کافی است نام فروشگاه را یافته و پس از رفتن به صفحه فروشگاه در این سایت، جدیدترین کدهای تخفیف ان را دریافت کنید. استفاده از تخفیفه کاملا رایگان است.

بهترین سایت های خرید لپ تاپ کدامند؟

نکاتی که باید در انتخاب بهترین سایت خرید لپ تاپ مورد بررسی قرار دهید را بررسی کرده و به شما نشان دادیم که چطور بهترین فروشگاه برای خرید این محصول را انتخاب کرده یا اینکه اولویت بندی کنید. حالا در ادامه به معرفی چندتا از این سایت‌ها که در ایران فعالیت دارند می‌پردازیم.

بهترین سایت خرید لپ تاپ دیجی کالا

دیجی کالا

همه ما سایت دیجی کالا را می‌شناسیم. فروشگاهی با بالاترین تنوع محصولات در گروه‌های مختلف که سهم بیشتر این محصولات را هم کالای دیجیتال تشکیل داده‌اند. اگر به تاریخچه شکل گیری این سایت هم نگاهی بیندازیم، در ابتدا با فروش لوازم جانبی و محصولات دیجیتال آغاز به کار کرد که نامش نیز گویای همین مسئله است.

لپ تاپ یکی از گروه‌های کالایی ارائه شده در این سایت است که برندهای مختلفی را تشکیل داده است. می‌توانید بر اساس برند، قیمت و مهم‌تر از آن ویژگی‌های مهمی که برای خرید لپ تاپ در نظر دارید محصولات را جستجو کرده و با هم مقایسه کنید.

از نکات مهم و کلیدی این سایت که باعث شده در گروه بهترین سایت‌های خرید لپ تاپ باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق همراه با بررسی تخصصی ویدئویی
  • پشتیبانی سریع و داشتن گارانتی محصولات
  • مشاهده نظرات و نقد و بررسی خریداران
  • گارانتی اصالت و مرجوعی کالا تا ۷ روز و ۳۰ روز برای کاربران دیجی پی
  • روند خرید ساده و سریع
بهترین سایت‌های خرید لپ تاپ استوک آداک

آداک شاپ

این فروشگاه هم که تازه فعالیت خود را آغاز کرده به صورت تخصصی در زمینه فروش لپ تاپ، قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی فعالیت دارد. تنوع بالایی از محصولات را می‌توانید در سایت آداک پیدا کنید که مشخصات محصولات همراه با نقد و بررسی دقیق برای هر یک تهیه شده است.

می‌توانید محصولات را بر اساس فیلترهای موجودی که قرار دارد در لیست مقایسه قرار داده و بهترین لپ تاپ که مناسب نیاز شماست را بخرید. ارسال کالا نیز دارای گارانتی ضمانت بازگشت بوده و می‌توانید لپ تاپ خریداری شده را به محض دریافت به صورت کامل بررسی کنید. از ویژگی های بارز این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

علاوه بر محصولات نو و جدیدی که از برندهای مختلف وجود دارد، می‌توانید از این فروشگاه به عنوان بهترین سایت خرید لپ تاپ استوک و دست دوم هم استفاده کنید. محصولاتی که دیگران استفاده کردند و به هر دلیلی فروخته‌اند پس از بررسی و سلامت سنجی در سایت درج می‌شوند که می‌توانید به عنوان لپ تاپ دست دوم خریداری کنید.

  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق همراه با بررسی تخصصی
  • پشتیبانی و گارانتی محصولات
  • مشاهده نظرات و نقد و بررسی خریداران
  • گارانتی اصالت و مرجوعی کالا تا ۷ روز
  • روند خرید ساده و سریع
بهترین سایت خرید لپ تاپ لوتوس

لوتوس لپ تاپ

فروشگاه اینترنتی لوتوس به صورت تخصصی تمرکز بیشتر خود را روی فروش لپ تاپ گذاشته است؛ اما علاوه بر آن می‌توانید انواع لوازم جانبی، لوازم کامپیوتر و سایر محصولات کالای دیجیتال همچون گوشی و دوربین را نیز خریداری کنید.

اگر وارد گروه کالایی لپ تاپ در این فروشگاه شوید، به راحتی می‌توانید بیش از ۲۰۰ مدل لپ تاپ از برندهای مختلف را یافته و بر اساس فیلترهایی که برای برند، نوع پردازنده، رم، صفحه نمایش و سایر مشخصات وجود دارند، بر اساس نیازتان لپ تاپ ها را با هم بررسی و مقایسه کنید.

اطلاعات دقیقی از محصولات همراه با تنوع رنگ، نقد و بررسی و دیدگاه کاربران نیز درج شده است. همچنین با دنبال کردن این سایت در شبکه‌های اشتراک ویدئو نیز می‌توانید ویدئوهای آنباکسینگ و بررسی تخصصی لپ تاپ پر فروش را ببینید.

  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق همراه با بررسی تخصصی ویدئویی
  • پشتیبانی سریع و گارانتی محصولات
  • مشاهده نظرات و نقد و بررسی خریداران
  • گارانتی اصالت و مرجوعی کالا تا ۷
  • روند خرید ساده و سریع
بهترین سایت های خرید لپ تاپ لیون کامپیوتر

لیون کامپیوتر

فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر همانطور که از نامش مشخص است بیشتر روی قطعات کامپیوتر و کیس تمرکز کرده است. اما به عنوان یکی دیگر از بهترین سایت‌های خرید لپ تاپ نیز شناخته شده که به واسطه قیمت، پشتیبانی، امکان فروش لپ تاپ استوک و دست دوم شناخته شده است.

با مراجعه به این سایت و گروه کالایی لپ تاپ می‌توانید بر اساس برند و مشخصاتی که برای لپ تاپ مشخص می‌کنید، محصولات را مشاهده کرده و به کمک قابلیت مقایسه که دارد ببینید که کدام یک برای شما مناسب خواهد بود.

  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق
  • پشتیبانی سریع و گارانتی محصول
  • مشاهده نظرات و نقد و بررسی خریداران
  • گارانتی اصالت و مرجوعی کالا تا ۷ روز
  • امکان خرید لپ تاپ استوک و دست دوم
بهترین سایت‌های خرید لپ تاپ مقداد آی تی

مقداد آی تی

فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع محصولاتی که در زمینه IT هستند فعالیت دارد و تنوع بسیار زیادی از محصولات را نیز می‌توانید در ان دریافت کنید. اما اخیرا شاهد این هستیم که محصولات دیگری نیز به این فروشگاه اضافه شده که ظاهرا در حال تبدیل شدن به فروشگاهی برای خرید انواع محصولات است.

با رفتن به گروه محصولات لپ تاپ می‌توانید به کمک فیلتر پیشرفته‌ای که برای جستجوی محصولات قرار دارد، چیزی که نیاز دارید را بر اساس مشخصات انتخاب کرده و جستجو کنید. در این صورت لیستی از محصولات برای برندهای مختلف نمایش داده می‌شود. با رفتن به صفحه هر محصول نیز می‌توانید جزییات کامل آن را ببینید. مشخصات هر محصول در قالب جدول به صورت کامل درج شده است، اما در بخش نقد و بررسی این سایت کمی امتیاز کمتری به خود می‌گیرد و برای همه محصولات نمی‌توان نقد و بررسی جامعی را دید.

  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق با امکان مقایسه جدولی
  • پشتیبانی سریع و گارانتی محصول
  • مشاهده نظرات و نقد و بررسی خریداران
  • گارانتی اصالت و مرجوعی کالا تا ۷ روز
  • روند خرید ساده و سریع
بهترین سایت خرید لپ تاپ شهر فافا

شهر فافا

فروشگاه اینترنتی شهر فافا بیشتر برای خرید محصولات و لوازم خانگی شناخته شده است. اما گروه لپ تاپ و محصولات دیجیتال هم در این فروشگاه عرضه می‌شود که می‌توانید مشابه سایت‌های دیگر با رفتن به گروه محصولات لپ تاپ با بررسی محصولات به کمک فیلترهای موجود، چیزی را که به دنبالش هستید را به راحتی پیدا کنید.

مشخصات محصولات همراه با نقد و بررسی آنها درج شده و امکان ارسال محصولات نیز به هر جای ایران فراهم است. این فروشگاه در شهر شیراز فعالیت دارد اما شهر تهران نیز جزو شهرهایی است که محصولات را در زمان سریع ارسال می‌کند.

  • تنوع بالای محصولات
  • ارائه اطلاعات دقیق و بررسی تخصصی
  • پشتیبانی و گارانتی محصولات
  • مشاهده نظرات و نقد و بررسی خریداران
  • گارانتی اصالت و مرجوعی کالا تا ۷ رو
  • روند خرید ساده و ارسال سریع

جمع بندی و کلام آخر

در این پست که به صورت نقد و بررسی ارائه شد، ابتدا به این موضوع پرداختیم که چه معیارهایی برای انتخاب یک فروشگاه اینترنتی به عنوان بهترین سایت خرید لپ تاپ می‌تواند در انتخاب ما تاثیرگذار باشد؟ سپس چندتا از بهترین سایت‌ها را بررسی کرده و به شما معرفی کردیم.

بعد از اینکه بر اساس این معیارها یکی از این سایت ها را انتخاب کرده و محصولی که برای خرید انتخاب کردید، لازم است که پیش از ان سری هم به سایت شرکت سازنده زده و مشخصات و ویژگی‌هایی که لپ تاپ انتخاب شده دارد را با آن مطابقت دهید. چرا که هر شرکتی که یک لپ تاپ تولید می‌کند، چندین نسخه از آن را بر اساس کشورها نیز تولید می‌کند که مشخصات قطعات در انها با هم متفاوت است.

مطمئنا چه از بهترین این سایت‌ها خرید خود را انجام دهید و چه از یک فروشگاه گمنامی خرید کنید، این امکان وجود دارد که به خاطر یک اشتباه کوچک مشکلاتی برای شما رخ دهد. بنابراین مهم است که با ارائه اطلاعات کامل و دقیق از بخش پشتیبانی، سعی کنید مشکلات را در بهترین زمان ممکن حل و فصل کنید.

ممکن است تجربیات ناخوشایندی برای شما رخ دهد یا اینکه مثل من با خرید لپ تاپ از یکی از این فروشگاه‌ها، درست بعد از ۱۵ ساعت با اینکه در شهر تهران نیستید محصول خود را یک روز قبل از زمان تحویل هم دریافت کنید. بنابراین چیزی که مهم است این خواهد بود که سعی کنید برای خریدهای این چنینی در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های انتشار محتوا مثل ویرگول، تجربه خرید خود را بنویسید تا دیگران نیز از آن بهره‌مند شوید.

به نظر شما چه معیارهای دیگری برای انتخاب یک فروشگاه اینترنتی به عنوان بهترین سایت خرید لپ تاپ می‌تواند وجود داشته باشید؟ اگر سایت‌های دیگری هم می‌شناسید که امکان معرفی آنها در این لیست وجود دارد، از بخش نظرات اعلام کنید تا به این محتوا اضافه کنیم.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا