آموزش

آموزش نحوه ساخت کد تخفیف در گرویتی فرم وردپرس

راهنمای جامع استفاده از افزودنی تخفیف گرویتی فرم (Gravity Forms Addon Wordpress)

ابزارهای مختلفی در وردپرس برای فروش محصولات و خدمات وجود دارد که هر کدام به نوعی امکان ساخت کد تخفیف را فراهم کرده‌اند تا بتوانید روی بازاریابی و افزایش فروش تمرکز کنید. یکی دیگر از افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس که مناسب سایت‌های خدماتی و انجام پروژه است افزونه گرویتی فرم (Gravity Forms) است که به کمک آن می‌توانید فرم‌های پیشرفته با قابلیت فیلدهای شرطی ایجاد کنید.

در ادامه این پست از وبلاگ تخفیفه قصد داریم به بررسی این افزونه پرداخته و شما را با راهنمای کامل ساخت کد تخفیف در گرویتی فرم آشنا کنیم. اگر از این افزونه وردپرس برای فرم‌های محصول در وردپرس که شامل محصولات فروش فایل یا انجام خدمات هستند استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم این پست را تا انتها دنبال کنید.

پیش از این نیز به چگونگی ساخت کد تخفیف در ووکامرس پرداختیم و روش‌های مختلفی که امکان ساخت کد تخفیف با قابلیت شرطی کردن، استفاده از مبلغ و درصد، امکان استفاده برای محصولات در دسته بندی خاص و… بود پرداختیم که پیشنهاد می‌کنم اگر از افزونه ووکامرس هم استفاده می‌کنید، آن را از دست ندهید.

افزونه گرویتی فرم وردپرس چیست؟

افزونه گرویتی فرم (Gravity Forms) یک پلاگین پیشرفته و فرم ساز وردپرس است که امکان ساخت فرم‌های چند مرحله‌ای، شرطی و پیشرفته را با استفاده از انواع فیلد برای شما فراهم خواهد کرد. از این افزونه می‌توانید برای ساخت انواع فرم تماس، سفارش محصول، پیگیری خرید و… استفاده کنید که برخی از قابلیت‌های آن عبارتند از:

  • دارای بیش از ۳۰+ فیلد مختلف
  • امکان استفاده از فیلدهای شرطی
  • امکان پر کردن فرم‌ها به صورت چند مرحله‌ای
  • امکان ارسال فرم با قابلیت استفاده از کد رهگیری
  • طراحی رسپانسیو و کاربرپسند
  • دارای قابلیت فیلد شهرهای ایران، کد پستی و…
  • استفاده از آپلود فایل با فرمت و حجم دلخواه
  • اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن از طریق ایمیل و پیامک
  • امکان استفاده از تاریخ و تقویم
  • امکان ایجاد محدودیت در تعداد ارسال و تاریخ فرم‌ها
  • جلوگیری از ارسال اسپم در فرم‌ها
  • امکان اتصال به انواع درگاه پرداخت بانکی
افزونه گرویتی فرم

ویژگی‌های این افزونه علاوه بر موارد فوق شامل امکان اتصال آن به سایر سرویس‌ها همچون میل چیمپ و Aweber برای ساخت انواع خبرنامه، اتصال به ترلو برای مدیریت لیست کارها، دراپ باکس و اسلک و بیش از ده‌ها سرویس انلاین دیگر است که به شما امکان کار کردن حرفه‌ای و اتصال سایت وردپرسی را به این سرویس‌ها خواهد داد.

داشتن چنین قابلیت‌هایی شما را از اینکه بخواهید از چندین افزونه استفاده کنید بی نیاز خواهد کرد. به عنوان نمونه شما برای استفاده از فرم‌هایی برای تماس و خرید باید از افزونه‌های مختلفی همچون فرم تماس ۷، ووکامرس یا EDD، افزونه‌های جانبی و… کنید در حالی که با استفاده از افزونه گرویتی فرم می‌توانید به همان قابلیت هایی که برای یک سایت انجام خدمات آنلاین یا پروژه نیاز دارید استفاده کنید.

از کجا افزونه گراویتی فرم را بخریم؟

افزونه گرویتی فرم یک افزونه پولی است که امکان خرید آن فقط از سایت رسمی انکان پذیر است. توسعه دهندگان این افزونه از مارکت‌هایی مثل کد کانیون و… برای فروش این افزونه استفاده نمی‌کنند و برای استفاده از نسخه اورجینال باید به صورت دلاری لایسنس این افزونه را خریداری کنید.

ما در ایران چیزی به عنوان کپی رایت نداریم و بازار و مارکت وردپرس شاید عجیب‌ترین مارکتی در ایران باشد که از نظر کپی رایت اصلا به آن توجهی نمی‌شود. در مارکت‌های فارسی شاهد فروش افزونه گرویتی فرم همراه با افزودنی‌های آن هستیم. اینکه افزونه را مستقیما از سایت gravityforms.com خریداری کنید یا اینکه از سایت‌های داخلی خرید کنید، انتخاب کاملا با خود شماست؛ اما نکته مهم این است که اگر از سایت‌های فارسی خرید می‌کنید، باید ریسک بالای آن را هم بپذیرید. چرا که این نسخه‌ها عموما اورجینال نبوده و شامل فایل‌های مخرب و ویروسی هستند که موجب هک و تزریق کدهای مخرب به سایت وردپرسی شما خواهد شد.

با خرید لایسنس اورجینال افزونه گرویتی فرم امکان دسترسی به بیش از ۲۰ اددان جانبی هم فراهم است که امکان ساخت فرم‌های پیشرفته‌تر را در اختیارتان قرار خواهد داد که امکان استفاده از تخفیف در گرویتی فرم هم با یکی از اددان‌های این افزونه با نام coupon add-on فراهم است. علاوه بر این نسخه جدید افزونه را مستقیما می‌توانید در منوی افزونه‌های پیشخوان وردپرس دریافت کرده و با چند کلیک مستقیما از سایت سازنده نصب کنید.


آموزش نحوه ساخت کد تخفیف در گرویتی فرم وردپرس

برای اینکه بتوانید از قابلیت کد تخفیف در گراویتی فرم استفاده کنید لازم است که افزونه جانبی یا اددان تخفیف گرویتی فرم را نصب کنید. این اددان برای لایسنس خاصی از این افزونه در دسترس است که اگر این لایسنس را داشته باشید قادر به نصب این افزودنی در گرویتی فرم خواهید بود. در ادامه به ترتیب مراحل نصب افزونه تخفیف گرویتی فرم را همراه با مراحل تعریف و استفاده از کد تخفیف با هم بررسی می‌کنیم.

گام اول: نصب افزودنی تخفیف گرویتی فرم

برای استفاده از کد تخفیف گرویتی فرم ابتدا باید افزودنی این افزونه را نصب کنید تا امکان تعریف کد تخفیف و استفاده از فیلد تخفیف در گرویتی فرم فعال شود.

برای این منظور همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، از پیشخوان وردپرس به منوی فرم‌ها> افزودنی‌ها مراجعه کنید تا لیست افزودنی‌های قابل استفاده گراویتی فرمز بر اساس لایسنس خریداری شده به شما نمایش داده شود.

افزونه تخفیف گرویتی فرم

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید افزودنی Coupons Add-on را از بین لیست یافته و روی دکمه‌ی Install کلیک کنید. در این صورت بعد از نصب این افزودنی مشابه تصویر زیر، افزونه تخفیف گرویتی فرم به صورت غیرفعال نمایش داده می‌شود.

افزودنی تخفیف گرویتی فرم

با کلیک روی دکمه Activate افزونه فعال شده و منویی با نام coupons به منوی گرویتی فرم در پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد.

گام دوم: ساخت کد تخفیف در افزونه گرویتی فرم

حالا برای ساخت کد تخفیف در گرویتی فرم کافی است مشابه تصویر زیر در صفحه‌ای که برای زیر منوی Coupons قرار دارد، روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید.

اددان تخفیف گرویتی فرم

در این مرحله از شما خواسته می‌شود که ابتدا فرمی که می‌خواهید کد تخفیف در آن نمایش داده شده و کاربران قادر به وارد کردن کد تخفیف باشند را انتخاب کنید. من در اینجا یک فرم برای «سفارش تولید محتوا» دارم که برای نمونه این فرم را انتخاب می‌کنم.

نحوه ساخت کد تخفیف در گرویتی فرم

در مرحله بعدی پس از انتخاب فرم، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، از شما خواسته می‌شود که جزییات کد تخفیف را وارد کنید که شامل محدودیت‌ها و شرایط استفاده از تخفیف خواهد بود.

نحوه ساخت کوپن تخفیف در گرویتی فرم
  1. ابتدا یک عنوان برای کد تخفیف مشخص کنید. در اینجا عنوان برای این است که بتوانید کدهای تخفیف ساخته شده را از هم مجزا کنید. می‌توانید درصد یا مبلغی که برای تخفیف در نظر گرفتید را همراه با شرایط استفاده تعیین کنید.
  2. کد تخفیف را وارد کنید. در این کادر باید یک کد دلخواه که می‌تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد را وارد کنید. این کد همان کد تخفیف شما خواهد بود که کاربران با وارد کردن آن قادر به استفاده از تخفیف خواهند بود.
  3. در این فیلد می‌توانید مشخص کنید که تخفیف ارائه شده به صورت مبلغ باشد یا اینکه درصدی محاسبه شود. اگر حالت مقدار ثابت را انتخاب کردید، باید یک مبلغ را بر اساس واحد پولی انتخاب شده (تومان یا ریال) وارد کنید.
چگونگی ساخت کد تخفیف در گراویتی فرم
  1. اما اگر حالت تخفیف را روی حالت درصد قرار دادید، باید یک عدد را بر حسب درصصد که می‌تواند شامل اعداد ۱ تا ۱۰۰ باشد را انتخاب کنید.

پس از مشخص کردن عنوان، کد تخفیف و مقدار تخفیف در مرحله بعد می‌توانید شرایط فعال بودن تخفیف را بر اساس تاریخ و محدودیت های استفاده تعیین کنید.

تاریخ انقضا در تخفیف گرویتی فرمز
  1. تاریخ شروع برای استفاده از تخفیف را تعیین کنید. تاریخی که در این فیلد انتخاب می‌کند، مشخص می‌شود که این کد تخفیف از چه تاریخی به بعد قابل استفاده است.
  2. تاریخ پایان استفاده از تخفیف را مشخص کنید. تاریخی که در اینجا انتخاب می‌کنید، مشخص می‌کند که کاربران صرفا تا این تاریخ این امکان را دارند که از تخفیف ایجاد شده برخوردار شوند. اگر تاریخی انتخاب نشده باشد محدودیتی از نظر تاریخ وجود نخواهد داشت و برای همیشه کاربران قادر به استفاده از این کد تخفیف گرویتی فرم خواهند بود.
  3. با استفاده از فیلد محدودیت استفاده می‌توانید مشخص کنید که در مجموع چند بار کاربران می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند. برای نمونه اگر عدد ۵۰ را در این فیلد قرار دهید، ۵۰ خریدار اول از این تخفیف برخوردار شده و مشتری که خرید ۵۱ را انجام دهد دیگر از این تخفیف برخوردار نخواهد شد. اگر مقداری در این فیلد وارد نکنید، محدودیتی از نظر تعداد استفاده برای این تخفیف لحاظ نخواهد شد.
  4. در صورتی که تیک گزینه همزمان را فعال کنید، کاربران قادر هستند که بعد از وارد کردن این کد تخفیف از تخفیف‌های دیگر هم استفاده کنند. در این صورت مبلغی که برای کد تخفیف دوم در نظر گرفته شده باشد، از مجموع مبلغ کسر شده تخفیف اول کسر خواهد شد که امکان استفاده از تخفیف بیشتر را به کاربران خواهد داد.
  5. روی دکمه ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

با انجام این کار کد تخفیف در گرویتی فرم ساخته شده و اگر به منوی فرم‌ها> Coupons مراجعه کنید مشابه تصویر زیر در لیست کدهای تخفیف قابل مشاهده است.

مدیریت کوپن تخفیف گرویتی فرم

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، جزییات تخفیف به صورت خلاصه نمایش داده شده و در ستون دفعات استفاده می‌توانید ببینید که از این تخفیف کاربران چند بار استفاده کرده‌اند.

گام سوم: قرار دادن فیلد تخفیف در فرم

بعد از اینکه فرم کوپن تخفیف را ایجاد کردید، کاربران قادر به استفاده از کد تخفیف خواهند بود. اما برای این منظور لازم است که حتما در فرم ساخته شده، فیلد کد تخفیف را هم اضافه کرده باشید. برای افزودن کد تخفیف به گرویتی فرم می‌توانید طبق توضیحات زیر عمل کنید.

ابتدا به منوی فرم‌ها در پیشخوان وردپرس رفته و سپس فرمی که قصد دارید فیلد کد تخفیف در ان نمایش داده شود را یافته و روی دکمه ویرایش فرم کلیک کنید.

ساخت فرم تخفیف در گرویتی فرم

در این صورت صفحه ویرایش فرم مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد که می‌توانید فیلد کد تخفیف را که با نصب افزودنی کد تخفیف گرویتی فرم فعال می‌شود، به فرم خود اضافه کنید.

افزودن تخفیف به گرویتی فرم
  1. از ستون سمت چپ ابتدا روی فیلدهای قیمت گذاری کلیک کرده و سپس فیلد تخفیف را برای افزودن به فرم انتخاب کنید.
  2. در این صورت فیلد تخفیف به فرم شما اضافه خواهد شد که با کلیک روی آن می‌توانید اقدام به شخصی سازی توضیحات یا استفاده از کلاس سفارشی یا شرط کنید.

نکته: توجه داشته باشید که افزودنی کد تخفیف در گرویتی فرم برای فرم‌هایی قابل استفاده است که دارای فیلد محصول باشند. بنابراین لازم است که ابتدا قبل از هر چیزی فیلد محصول را در فرم خود داشته باشید.

برای اینکه یک سری شروط دیگر برای استفاده از تخفیف در گرویتی فرم اضافه کنیم برای نمونه می‌توانیم از فیلدهای شرطی استفاده کنیم. برای نمونه می‌توانید از شروط خاصی مانند موارد زیر در تخفیف استفاده کنید.

  • امکان استفاده از کد تخفیف به شرط تعداد خرید بیشتر
  • استفاده از کد تخفیف به شرط اینکه کاربر در سایت ثبت نام کرده باشد
  • استفاده از کد تخفیف به شرط بالاتر بودن مبلغ خرید بیشتر از X
  • استفاده از کد تخفیف به شرط سفارش پلن یا محصول خاص

از آنجایی که افزونه گرویتی فرم یک افزونه پیشرفته با قابلیت انعطاف بالا برای نمایش فرم های شرطی است، می‌توانید شرایط گوناگونی را به صورت ترکیبی هم استفاده کنید. به عنوان نمونه می‌توانید فیلد کد تخفیف را طوری تنظیم کنید که کاربرانی که همه شرایط بالا یا تعدادی از آنها را داشته باشند قادر به استفاده از آن باشند. برای نمونه در اینجا من شرط استفاده از تخفیف را روی تعداد سفارش انتخاب می‌کنم.

شرطی کردن تخفیف در گرویتی فرم

برای شرطی کردن کد تخفیف در گرویتی فرم کافی است مشابه تصویر بالا بر اساس مراحلی که شماره گذاری کردم، مراحل را طبق توضیحات زیر طی کنید.

  1. ابتدا فیلد کد تخفیف را انتخاب کنید تا از ستون سمت چپ تنظیمات آن نمایش داده شود.
  2. از ستون چپ روی گزینه منطق شرطی کلیک کنید.
  3. برای اینکه امکان تعریف شرط وجود داشته باشد، دکمه فعال منطق شرطی را انتخاب کنید.
  4. انتخاب کنید که نمایش این فیلد بر اساس این باشد که حداقل یکی از شرط‌هایی که در ادامه تعیین می‌کنید فراهم باشد یا اینکه همه شرط‌ها روی مقدار تعیین شده باشند.
  5. شروطی که می‌خواهید برای نمایش فیلد تخفیف استفاده کنید را انتخاب کنید. به عنوان نمونه من در اینجا انتخاب کردم که اگر تعداد سفارش بالاتر از ۱۴ تا بود (یعنی سفارشات بالای ۱۵ عدد) امکان استفاده از این کد تخفیف فراهم باشد.

به همین ترتیب می‌توانید شروط را به صورت‌های مختلف انتخاب کنید تا برای نمایش فیلد کد تخفیف اعمال شوند. در نهایت فرم خود را ذخیره کرده و در ادامه به نحوه استفاده از کوپن تخفیف در گرویتی فرم می‌پردازیم.

گام نهایی: تست و بررسی فیلد تخفیف

در مرحله قبل من تعیین کردم که امکان نمایش و استفاده از کد تخفیف روی حالتی باشد که اگر تعداد سفارش بیشتر از ۱۵ مقاله بود، کابران قادر به استفاده از این تخفیف باشند.

استفاده از کد تخفیف در گراویتی فرم

حالا همانطور که در تصویر می‌بینید فیلد کد تخفیف بعد از اینکه تعداد مقاله روی ۱۵ عدد انتخاب شده نمایش داده می‌شود. اگر تعداد سفارش را در اینجا من روی ۱۴ عدد قرار دهم فیلد کد تخفیف مخفی شده و کاربر قادر به استفاده از این تخفیف نخواهد بود.

وارد کردن کد تخفیف در gravity forms

بعد از وارد کردن کد تخفیف و کلیک روی دکمه اجرا که در تصویر بالا می‌بینید، تخفیف بر روی مجموع مبلغ خرید اعمال شده و کاربر می‌تواند فرم را ارسال کرده و وارد درگاه بانکی شود.

به همین ترتیب می‌توانید برای یک فرم (محصول) هر تعداد کد تخفیف که می‌خواهید با درصد و شرایط گوناگون ایجاد کنید تا کاربران سایتتان قادر به استفاده از آن باشند.


انتشار و توزیع کوپن تخفیف گرویتی فرمز

مهم‌ترین هدفی که ما از بازاریابی با کد تخفیف دنبال می‌کنیم، فروش بیشتر محصولات است که سعی می‌کنیم درصدی از سود خود را کنار گذاشته و در عوض فروش بیشتر و سریعتری را داشته باشیم. اینکه شما صرفا کد تخفیف را بسازید کافی نبوده و باید روی توزیع و انتشار آن از کانال‌های مختلف هم برنامه درستی داشته باشید.

ده‌ها ابزار انلاین وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید کد تخفیف را به کاربران و کسانی که قابلیت تبدیل شدن به مشتری شما را دارند ارسال کنید. از ارسال ایمیل و پیامک گرفته تا تبلیغات بنری و انتشار در شبکه‌های اجتماعی.

اما یکی از بهترین ابزارهایی که به شما در انتشار سریع و ساده‌تر کد تخفیف کمک می‌کند استفاده از سایت تخفیفه به نسانی اینترنتی www.takhfife.com است. تخفیفه به صورت تخصصی در زمینه انتشار رایگان کد تخفیف فعالیت دارد که بیش از ۷۰۰ سایت و برند با این سایت همکاری مستقیم دارند.

تخفیفه takhfife.com

شما هم می‌توانید به جمع این سایت‌ها پیوسته و با ایجاد یک صفحه اختصاصی برای سایت خود، کدهای تخفیف جدید را در انجا منتشر کنید. از آنجایی که کاربران سایت تخفیفه به صورت روزانه در خریدهای خود این سایت را چک می‌کنند، تا ۸۰ درصد تاثیر بهتری دارد که از کد تخفیف استفاده کرده و به مشتری شما تبدیل شوند. از جمله مزایای انتشار کد تخفیف در این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به طیف وسیعی از کاربران که تصمیم به خرید گرفته‌اند
  • امکان نمایش کد تخفیف در جایگاه‌های خاص صفحه اصلی برای نمایش بیشتر
  • ارسال کدهای تخفیف از طریق ایمیل به بیش از هزاران کاربر
  • امکان دنبال کردن کدهای تخفیف یک سایت توسط کاربران
  • ارسال کدهای تخفیف در شبکه‌های اجتماعی
  • داشتن صفحه اختصاصی با اعتبار بالا که به سئو سایت شما کمک می‌کند

یک پیشنهاد ویژه: همین حالا با مراجعه به صفحه همکاری با ما می‌توانید درخواست خود را برای ساخت صفحه برند و انتشار کدهای تخفیف در سایت تخفیفه ارسال کنید تا کدهای تخفیف سایت شما را با تخفیف ۲۰ درصدی به بیش از هزاران کاربری که در تخفیفه عضو هستند ارسال کنیم. انتشار کد تخفیف در تخفیفه علاوه بر سایت شامل ارسال خبرنامه از طریق ایمیل و اشتراک گذاری کدها در شبکه‌های اجتماعی است.

سوالات متداول

چطور از کد تخفیف در گرویتی فرم استفاده کنیم؟

برای استفاده از کد تخفیف در افزونه گرویتی فرم نیاز به نصب افزودنی یا اددان coupon add-on گرویتی فرم دارید. بعد از فعال کردن این افزونه امکان استفاده از کوپن تخفیف در گراویتی فرم فراهم خواهد بود.

آیا می‌توان برای یک فرم چندین کد تخفیف ساخت؟

بله. شما به هر تعداد که بخواهید می‌توانید کوپن تخفیف در گرویتی فرم با درصدها و مبالغ گوناگون بسازید. هر کاربری می‌تواند به تعداد محدودی از این کدها استفاده کند.

آیا امکان شرطی کردن فیلد تخفیف در گرویتی فرم فراهم است؟

بله. شما می‌توانید فیلد تخفیف را به صورت شرطی ایجاد کنید تا بر اساس محصولات و خدماتی که کاربران در پر کردن فرم انتخاب می‌کنند نمایش داده شود.


جمع بندی و کلام آخر

در این آموزش به شما یاد دادیم که چطور با استفاده از افزودنی تخفیف افزونه گرویتی فرم می‌توانید قابلیت استفاده از کد تخفیف را در این افزونه برای سایت وردپرسی خود فعال کنید. این افزونه فرم ساز وردپرس یک افزونه قدرتمند و قوی برای ساخت انواع فرم شرطی است که امکان فروش آنلاین خدمات و محصولات را به شما خواهد داد.

استفاده از افزونه گرویتی فرم برای سایت‌هایی که در زمینه انجام خدمات آنلاین همچون پروژه‌های برنامه نویسی، تولید محتوا، انجام کارهای نرم افزاری و طراحی هستند یک گزینه بسیار عالی است. امکانات متعددی هم همچون آپلود فایل در اختیارتان قرار خواهد داد تا بتوانید از این افزونه برای سایت‌هایی همچون چاپ و تبلیغات استفاده کنید تا از کاربران نمونه طرح‌ها را دریافت کنید.

در صورتی که به دنبال استفاده از این افزونه هستید توصیه می‌کنیم که اکیدا افزونه را با استفاده از خرید دلاری از سایت رسمی خریداری کرده و از لایسنس اصلی استفاده کنید. در پایان هر گونه سوال یا مشکلی در خصوص استفاده از این افزونه دارید از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    آیا امکانش هست که یه فرم طراحی کنیم، شماره تماس و اسم از کاربر بخوایم و کد تخفیفی که بهشون دادیم رو وارد کنن و بعد اون تخفیف بر روی همه محصولات اعمال بشه؟

    1. درود
      اگر منظورتون محصولاتی هستند که با استفاده از خود گرویتی فرم ایجاد شده، بله.
      در غیر این صورت باید برای ووکامرس یا سایر پلاگین‌های فروشگاهی یک کدنویسی اختصاصی جزئی انجام بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا