نقد و بررسی

نقد و بررسی هاستینگ سون هاست

به‌دنبال خرید هاست هستید؛ ببینیم سون هاست چطوره؟

شرکت سون هاست یکی از شرکت‌های فعال در زمینه خدمات خرید هاست و دامنه است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در شهر شیراز آغاز کرده است. این شرکت در دهه اول فعالیت خود می‌توان گفت که تمرکز بیشتر خود را روی مشتریان فعلی گذاشته بود؛ اما در دهه دوم با تصمیمات جدی و تغییرات گسترده‌ای که به خود گرفت حالا شاهد میزبانی سایت‌های بسیار زیادی توسط این شرکت هستیم.

در طول این ۴ سال اخیر که این تغییرات آغاز شده است، سرویس‌های مختلف دیگری به این سایت اضافه شده و حسابی روی برند خود تمرکز کرده است. اما همچنان تمرکز اصلی این شرکت روی خدمات میزبانی وب می‌باشد که در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی سون هاست پرداخته و ببینیم که خرید سرور، هاست، ثبت دامنه و خدمات دیگری که در حوزه وبمستری این شرکت قرار دارند برای چه گروهی مناسب خواهد بود.

نقد و بررسی سون هاست

با مراجعه به صفحه اصلی این سایت که به تازگی بازطراحی شده است، پیش از هرچیزی استفاده از کوپن تخفیف بهرام شید سون هاست و خرید دامنه خودنمایی می‌کند که آغازگر ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی است. از همین اتفاق می‌توان این نتیجه را گرفت که سون هاست روی جذب کاربران جدید تمرکز کرده است.

نقد و بررسی هاستینگ سون هاست

در ادامه همین بخش شاهد این هستیم که یک ربات تلگرامی هم برای جستجوی دامنه درنظر گرفته شده که با مراجعه به صفحه این ربات در تلگرام می‌توانید بین بیش از ۴۰۰ پسوند مختلف دامنه جستجو کرده و بهترین نامی که به ذهنتان می‌رسد را خریداری کنید.

پس از انتخاب دامنه نوبت به انتخاب سرویس میزبانی می‌رسد که با کلیک روی دکمه‌ی «پیشنهاد دهنده سرویس» به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید مشخصات فردی و وضعیت سایت خود را مشخص کنید تا بهترین پلن برای شما از واحد فروش این شرکت طی تماس تلفنی یا ارسال از طریق ایمیل پیشنهاد شود.

سرویس‌های ارائه شده در سایت سون هاست

سرورهای این شرکت در بهترین دیتاسنترهای دنیا که در نقاط مختلف کشورهای اروپا نظیر آلمان و ایران قرار دارند میزبانی می‌شود. یکی از اهداف اصلی سون هاست ارائه خدمات با کیفیت در سطح بین‌المللی است که تا به امروز توانسته قدم‌های مناسبی هم برای رسیدن به این هدف بردارد. سون هاست به دنبال این است که بتواند به‌عنوان بهترین ارائه دهنده سرویس میزبانی وب، چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمتی، رقابت سالمی را در بین هاستینگ‌های مختلف داشته باشد.

محصولات این شرکت در زمینه میزبانی شامل انواع هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، هاست دانلود، سرور مجازی، سرور اختصاصی، نمایندگی هاست و هاست ایمیل می‌باشند.

سون هاست تا ۳۰ روز امکان گارانتی و بازگشت وجه سرویس را دارد. در صورتی که از سرویس خریداری شده ناراضی باشید، بدون هیچ چون و چرایی می‌توانید در صورتی که ۳۰ روز از خرید سرویس نگذشته باشد مبلغ پرداختی را پس بگیرید.

تا پیش از آغاز تغییر و تحولات اساسی که در سون هاست رخ نداده بود، شاهد استفاده از هارد‌های پرسرعت SSD بودیم؛ اما بعد از این تغییر برای اینکه کیفیت خدمات افزایش زیادی داشته باشد، تمامی سرورها به هارد NVMe مجهز شدند تا سرعت ۵ برابری را در هاست‌های خود تجربه کنید.

پلن‌های ارائه شده در سون هاست در انواع مختلف اقتصادی و حرفه‌ای هستند و ممکن است بعد از مدت زمانی بخواهید سرویس خود را به نسخه بالاتر ارتقا دهید. برخلاف شرکت‌های دیگر این امکان برای شما فراهم شده تا هر زمان نیاز به ارتقا سرویس داشتید، بدون نیاز به ارسال درخواست و کاملا آنلاین از بخش افزودنی سرویس آن را افزایش دهید.

اگر هم قصد داشتید به‌صورت کلی به یکی دیگر از پلن‌ها ارتقا دهید می‌توانید با ارسال درخواست تیکت از پشتیبانی برای این کار کمک بگیرید. در این صورت به‌جای اینکه هزینه کامل سرویس جدید را پرداخت کنید، مابه‌التفاوت سرویس فعلی روی آن اعمال شده و بسته به اینکه چه مدتی از سرویس فعلی استفاده کرده اید، هزینه نهایی اعلام خواهد شد.

بررسی سرویس هاست وردپرس و سرور ایران و آلمان

هاست وردپرس این شرکت در دو کشور ایران و آلمان میزبانی می‌شود. در هر دو لوکیشن میزبانی شده شاهد ارائه فضای یکسان در پلن‌ها هستیم. نامگذاری پلن‌ها هم یکسان بوده و بر اساس جدول زیر می‌باشند.

پلنبسته ۱بسته ۲بسته ۳بسته ۴بسته ۵
ایرانIR-WP-01IR-WP-02IR-WP-03IR-WP-04IR-WP-05
آلمانDE-WP-01DE-WP-02DE-WP-03DE-WP-04DE-WP-05

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید سرویس‌های ایران با IR و سرویس‌های آلمان با DE نامگذاری شده‌اند. تمامی مشخصات در این سرویس‌ها یکسان هستند و تنها تفاوتی که دارند در موقعیت میزبانی شده آنها می‌باشد.

با این مدل انتخاب پلنی که صورت گرفته می‌توانید برای یک سایت تازه تاسیس تا یک سایتی که سال‌هاست فعالیت داشته و بازدید بالایی هم دارد از شرکت سون هاست، اقدام به خرید هاست کنید. چرا که پهنای باند نیز نامحدود بوده و منابع که شامل CPU و رم هستند یکسان ارائه می‌شود. با توجه به قیمت دلاری هاست خارجی در مقایسه با هاست ایران اندکی تفاوت قیمت وجود دارد.

به همین ترتیب در سایر سرویس‌ها هم شاهد این نوع انتخاب پلن هستیم. به عنوان نمونه در سرورهای مجازی مشخصات پلان‌ها صرفا در میزان منابع CPU اندکی تفاوت دارند که در لوکیشن ایران به میزان ۱۰ درصد کمتر می‌باشد و برای همین هم با توجه به هزینه ارز قیمت کمتری در مقایسه با سرور مجازی آلمان دارد.

ثبت و خرید دامنه

خرید و ثبت دامنه در این هاستینگ توسط رجیسترارهای مختلف و مطمئنی انجام می‌گیرد. می‌توانید انواع دامنه‌های ملی و مرتبه سوم، دامنه‌های بین‌المللی و دامنه‌های موضوعی را از این هاستینگ خریداری کنید.

از آنجایی که در کشور ایران گاها به‌خاطر تحریم، مشکلاتی گریبان‌گیر کاربران ایرانی می‌شود این شرکت از اطلاعات حقوقی کشور دیگری برای ثبت دامنه استفاده کرده تا مشکلی در این خصوص برایتان پیش نیاید.

خدمات دیگر

سایر خدمات این شرکت شامل گواهینامه امنیتی SSL، خدمات بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس، ارائه DNS اختصاصی، ip اختصاصی و ارائه هاست رایگان دانشجویی می‌باشد.

در هنگام خرید SSL برخلاف سایر شرکت‌ها نصب این سرویس به‌صورت رایگان توسط سون هاست انجام می‌گیرد. بسته به اینکه از چه نوع SSL استفاده کنید تحویل آن می‌تواند در عرض چند ساعت بوده یا اینکه ۲۴ ساعت از زمان تحویل آن بگذرد.

خدمات افزایش سرعت وردپرس سون هاست

خدمات افزایش سرعت وردپرس نیز در جهت بالا بردن سرعت سایت انجام می‌گیرد که اگر دارای سایت وردپرسی باشید، می‌توانید از این خدمات استفاده کرده و با کم کردن دیتای اضافی از سایت و بهینه سازی دیتابیس سرعت سایت خود را بالا ببرید.

سون هاست در جهت حمایت از دانشجویان و مسئولیت اجتماعی خود اقدام به ارائه هاست رایگان دانشجویی نیز می‌کند. که در این صورت با ارائه کارت دانشجویی و ثبت مشخصات خود می‌توانید یک هاست دانشجویی با فضای یک گیگ، پهنای باند نامحدود و امکان استفاده تا زمان پایان تحصیلات تکمیلی دریافت کنید.

کوتاه کننده لینک زایا سون هاست

خدمات رایگان ۷host

اما در کنار همه‌ی این‌ها یک سری ابزار هم ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها برای کارهای وبمستری استفاده کنید.

از جمله آنها می‌توان به سرویس‌های زیر اشاره کرد:

  • کوتاه کننده لینک زایا
  • انجمن فعال و متشکل از کاربران مختلف در زمینه‌های تخصصی گوناگون
  • وبلاگ سون هاست همراه با آموزش‌های متنی، ویدئویی و پادکست
  • صفحه اینستاگرام با آموزش‌ها و کامیک‌های جذاب وبمستری

پشتیبانی سون هاست چطوره؟

وضعیت پشتیبانی در سون هاست بسیار مناسب است و اینطور نیست که مانند برخی هاستینگ‌ها صرفا به موارد مربوط به هاست اهمیت دهند؛ بلکه در کنار آن سعی کرده‌اند تا جای ممکن در خصوص مواردی که خارج از محدوده پشتیبانی هم هست کاربران را راهنمایی کنند که شخصا چنین تجربه‌ای را برای سه سرویس که در این سایت است داریم.

شما می‌توانید به صورت تلفنی از مشاوره سون هاست برای خرید یا حتی رفع مشکلات استفاده کنید و در کنار ان از سیستم تیکیت هم برای ارسال مشکلات و درخواست‌هایی که دارید استفاده کنید. روند پاسخ‌دهی به تیکت‌ها بر اساس اولویتی که در هنگام ارسال انتخاب می‌کنید انجام گرفته و معمولا در هر ساعت از شبانه‌روز که تیکتی ارسال کنید، با توجه به اینکه شیفت روزانه و شبانه برای پاسخ‌دهی به تیکت‌ها قرار دارند؛ بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بررسی و پاسخ داده می‌شود.

چرا باید از سون هاست سرویس بگیریم؟

یکی از مقوله‌های مهمی که باعث می‌شود یک برند را به‌عنوان سرویس دهنده خدمات میزبانی خود انتخاب کنید سابقه فعالیت آن است.

از آنجایی که سون هاست ۱۰ سالی را بدون هیچ حاشیه طی کرده و تجربه کافی در این زمینه کسب کرده است؛ حال نوبت این رسیده بود تا فعالیت جدی خود را بعد از کسب این تجربیات آغاز کند که در این چند سال شاهد این تغییرات گسترده و بهبودهای لازم بوده‌ایم.

ارتقاء دادن سخت‌افزار سرورها، اضافه کردن خدمات جدید و تغییر سیاست‌های کاری و در کنار آن ارائه سرویس‌ با فضا و پهنای باند نامحدود باعث شده تا این هاستینگ انتخاب خوبی برای میزبانی سایت باشد.

  • امکان تغییر دوره پرداخت صورتحساب
  • ارائه تخفیف‌های متنوع
  • امکان خرید سرویس برای چند سال
  • قیمت‌گذاری متناسب با نیازی که دارید

در این مطلب به نقد و بررسی هاست سون هاست پرداخته و خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کند را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که تجربه‌ای در استفاده از این هاستینگ دارید می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر و مراجعه به صفحه رسمی این برند در سایت تخفیفه تجربیات استفاده‌تان از این هاستینگ را با دیگر وبمستران در میان بگذارید تا با استناد بر اساس آن اقدام به خرید هاست کنند.

کد تخفیف سون هاست

اگر هم از مشتریان این شرکت هستید یا می‌خواهید از سرویس‌های آن در خرید اول خود استفاده کنید، با کلیک روی دکمه فوق می‌توانید کد تخفیف این شرکت را که به مناسبات خاص ارائه می‌شود دریافت کنید.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا