بازاریابی

ارسال پیامک کد تخفیف با ۶ روش هدفمند و کاربردی

۶ ترفند برای ارسال هدفمند کد تخفیف از طریق پیامک و بازاریابی پیامکی

یک تولید کننده محتوا شاید بیش از ۳ ساعت را صرف نشستن پشت کامپیوتر یا لپ تاپ خود کند تا مقاله پیش رو را تولید کند. مدت‌ها بود که دنبال انتخاب یک تشک طبی مناسب بودم تا ساعت‌ها زمانی که صرف تولید محتوا می‌کردم زیاد اذیت نشوم. تا اینکه یک روز که در حال کار بودم، پیامک زیر را دریافت کردم!

همین امروز فرصت دارید تا لوازم پزشکی مورد نیاز خود را با تخفیف ۵۰ درصد تا سقف ۱۵۰ هزار تومان خریداری کنید.

کد تخفیف: ABC

همین یک پیامک باعث شد تا بدون معطلی چند محصولی که در لیست علاقه‌مندی خود داشتم بررسی کنم. تا پیش از این قیمت محصولاتی که اولویت بالاتری برای من داشتند با دخل و خرج من همخوانی نداشتند. اما همین یک کد تخفیف باعث شد تا یکی از آنها را برای خرید کردن انتخاب کنم. اما واقعا چه شد که چند ماهی که خرید را به تعویق انداخته بودم، یک باره با یک پیامک در عرض چند دقیقه نهایی شد؟ بیایید نگاهی به متن پیامک ارسالی بیندازیم.

  1. همین امروز: این بخش از پیامک باعث می‌شود تا برای خرید کردن اضطراب و عجله داشته باشم.
  2. لوازم پزشکی مورد نیاز: ظاهرا فروشگاه بازدیدهایی که من داشته‌ام را بررسی کرده و می‌داند که دقیقا به چه چیزی نیاز دارم. همین یک موضوع باعث می‌شود که فکر کنم این پیامک مختص من ارسال شده است.
  3. تخفیف ۵۰ درصد: با دیدن این درصد از تخفیف، آب هم که دستتان باشد باید زمین بگذارید و سریع مراحل خرید را طی کنید.
  4. سقف ۱۵۰ هزار تومان: اما نیاز نیست زیاد هم عجله کنید. کمی روی مبلغ تخفیف فکر کنید.
  5. کد تخفیف: برویم که مراحل خرید را طی کنیم.

همانطور که می‌بینید یک متن حاوی کد تخفیف که از طریق پیامک ارسال شده، باعث شد تا منی که هنوز بین خرید کردن یا نخریدن گیر کرده بودم، خیلی سریع در عرض چند دقیقه خرید خود را انجام دهم.

در ادامه این مقاله از وبلاگ تخفیفه قصد دارم به بررسی ارسال پیامک کد تخفیف بپردازم و نکاتی را در خصوص استفاده از بازاریابی با کد تخفیف را در کنار بازاریابی پیامکی بررسی کنم. پس اگر به دنبال این هستید تا پیامک‌های هدفمند برای مشتری ارسال کنید، تا پایان همراه ما باشید.

پنل پیامکی چیست و چه کاربردی دارد؟

به زبان ساده پنل پیام کوتاه یا همان پنل اس ام اس، یک نرم افزار تحت وب است که شما از طریق اینترنت و مرورگر به آن دسترسی خواهید داشت. با خرید این پنل یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می‌گیرد تا درست مثل دسترسی به ایمیل خود، وارد آن شده و پیامک‌های ارسالی و دریافتی خود را مدیریت کنید.

همانطور که در ایمیل ما گیرندگان را مشخص می‌کنیم و متن خود را برای آنها ارسال می‌کنیم، در این روش هم گیرندگان ما که همان شماره موبایل افراد است مشخص شده و متن خود را برای آنها ارسال می‌کنیم. شاید پیش خود بگویید که «خب این کار را با موبایل هم که می‌توان انجام داد».

در پاسخ باید گفت که بله، درست است. شما با موبایل هم می‌توانید پیامک ارسال کنید، اما این کجا و آن کجا(!)

پنل پیامک:

  • سرعت بالای ارسال پیامک
  • امکان ارسال پیامک به میلیون‌ها مخاطب
  • دسترسی به شماره موبایل افراد بر اساس شغل، سن، جنسیت و…
  • قابلیت برگزاری مسابقه پیامکی و نظرسنجی

استفاده از موبایل:

  • سرعت پایین ارسال پیامک
  • عدم امکان ارسال به تعداد مخاطب زیاد
  • نداشتن بانک شماره آماده
  • عدم امکانات هوشمند مثل مسابقه پیامکی و نظرسنجی

این ها تنها بخشی از ۱۰۰ قابلیت پنل اس ام اس در مقایسه با ارسال پیامک از طریق موبایل است که می‌توانید با خرید یک پنل ارسال اس ام اس انبوه به آنها دسترسی داشته باشید. حال که یم آشنایی کلی با این سامانه پیدا کردید، در ادامه به بررسی چرایی استفاده از آن و معرفی ۶ راهکار برای ارسال هدفمند کد تخفیف از طریق پیامک می‌پردازیم.


ارسال پیامک کد تخفیف با ۶ روش هدفمند و کاربردی

چرا باید از پنل اس ام اس برای ارسال کد تخفیف استفاده کنیم؟

پیامک یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار ارتباط با مشتری است. بدون نیاز به اینترنت و با محدوده پوشش آنتن دهی زیادی که وجود دارد، در قالب متن‌هایی کوتاه می‌توانید پیغام خود را به مشتری اعلام کنید. بدون اینکه زمان مشتری را زیاد بگیرید.

استفاده از این روش می‌تواند برای اطلاع رسانی، ارسال متن‌های تبریک و بسیاری موارد دیگر استفاده شود. اما یکی از مواردی که این روزها خیلی هم آن را می‌بینیم، ارسال کد تخفیف از طریق پیامک است.

همین که گوشی خود را در دست می‌گیرید، می‌بینید که فروشگاهی پیغامی با این عنوان که جشنواره فروش بهاره را آغاز کرده و تا ۳۰ درصد تخفیف نیز برای مشتریان جدید در نظر گرفته، برایتان ارسال می‌شود.

حال در ادامه بیایید ابتدا به بررسی چند تا از مزایای استفاده از پنل اس ام اس پرداخته و سپس ببینیم که چرا باید کدهای تخفیف خود را از طریق sms ارسال کنیم؟

عدم نیاز به تجهیزات سخت افزاری

برای ارسال پیامک در حالت عادی ما نیاز به یک سیم کارت و گوشی تلفن همراه داریم؛ حال این گوشی می‌تواند یک گوشی کاملا ساده و نوستالژی مثل نوکیا ۱۱۰۰ باشد یا اینکه از جدیدترین آیفون ارائه شده به بازار استفاده کنید. در هر حالت تفاوتی ندارد و می‌توانید با آن اقدام به ارسال پیامک کنید.

اما وقتی صحبت از ارسال پیامک به تعداد افراد زیاد در یک زمان می‌شود، مطمئنا استفاده از این روش کاربردی نیست و ما باید به سراغ خرید پنل اس ام اس یا همان سامانه‌های پیام کوتاه برویم.

برای خرید این نوع پنل‌ها نیازی به سخت افزار خاص یا تحویل یک وسیله فیزیکی ندارید؛ بلکه شما به یک نرم افزار تحت وب آنلاین دسترسی دارید که از طریق آن قادر خواهید بود تا اقدام به ارسال پیامک کنید. کافی است پس از خرید، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد آن شده و شروع به ارسال پیامک کنید. درست به سادگی ارسال یک ایمیل!

ارسال پیامک به صورت انبوه

در تعریف اینکه پنل پیامکی چیست به این موضوع اشاره کردیم که اصلی‌ترین تفاوت این روش برای ارسال پیامک این است که در یک زمان کوتاه می‌توانید بیشترین تعداد پیامک را ارسال کنید. در حالی که اگر همین حالا گوشی خود را در دست گرفته و ۵۰ نفر از مخاطبان خود را برای ارسال اس ام اس انتخاب کنید، بعد از زدن دکمه ارسال باید حداقل ۱۰ دقیقا منتظر بمانید تا پیامک به آخرین نفر ارسال شود.

اما در استفاده از پنل پیامک اینطور نیست. به محض اینکه دکمه ارسال را بزنید، متن پیامک به شرکت ارائه دهنده خطوط پیامکی ارسال شده و در آن واحد می‌تواند در هر دقیقه برای بیش از ده‌ها هزار نفر ارسال و تحویل داده شود.

دسترسی به بانک شماره موبایل

یکی از مسائلی که در مقاله روش های دادن تخفیف به مشتری ذکر کردم این بود که سعی کنید بیشتر روی جذب مشتری جدید تمرکز کنید. از آنجایی که برای ارسال پیامک شما اطلاعات گیرندگان خود را ندارید، می‌توانید از بانک شماره موبایل موجود در این پنل‌های پیام کوتاه استفاده کنید.

کلیه ارائه دهندگان خدمات پنل اس ام اس دارای یانک شماره موبایل تمامی شهرهای ایران بر اساس اطلاعات تفکیک شده‌ای هستند. این شماره‌ها در گروه‌های زیر تفکیک شده تا به شما کمک کند به شکل هدفمند اقدام به ارسال پیامک کد تخفیف کنید.

  • سن و جنسیت
  • مشاغل
  • شهر محل سکونت
  • محدوده روی نقشه

حال شما به کمک این طبقه بندی از شماره‌ها که وجود دارد، می‌توانید یک «کد تخفیف خرید لوازم آرایشی لب و صورت» برای گروه خاصی مثل خانم‌هایی با سن بزرگ‌تر از ۱۸ سال را انتخاب کنید تا پیامک ارسال شده صرفا برای این گروه ارسال شود.

در حالی که این محصول برای آقایان کاربردی ندارد، ضرورتی هم ندارد که بخواهید برای وی چنین پیامکی ارسال کنید. در نتیجه اینجاست که استفاده از پیامک به شما کمک می‌کند فروش هدفمند داشته باشید.

ارسال پیامک بر اساس منطقه جغرافیایی

ارسال اس ام اس از روی نقشه و کد پستی

یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی ارسال از روی نقشه یا کد پستی افراد است.

به عنوان نمونه فرض کنیم به تازگی یک فروشگاه برای فروش گل در محدوده سعادت آباد تهران را اجاره کردید. حالا می‌خواهید یک پیامک برای این محدوده ارسال کنید و ضمن تاسیس فروشگاه اعلام کنید که سفارشات با امکان ارسال رایگان در کمتر از یک ساعت تحویل داده خواهد شد.

عالی نیست؟

حالا که چند مورد از مزیت‌ها و دلایل اینکه چرا باید از پیامک برای ارسال کد تخفیف استفاده کنید پرداختیم، در ادامه به معرفی چند پیشنهاد هدفمند و هوشمندانه برای ارسال پیامک کوپن تخفیف می‌پردازیم که می‌تواند به برندینگ، اعتماد و فروش شما کمک فوق العاده زیادی داشته باشد.


۶ راهکار هدفمند برای ارسال پیامک کد تخفیف

راستش برای ارسال کوپن تخفیف با پیامک شما صرفا قرار نیست که از این ابزار برای اطلاع رسانی و بالا بردن تعداد استفاده از کدهای تخفیف تمرکز کنید. بلکه هدف این است که هوشمندانه از این دو ابزار استفاده کنید. منظور از هوشمند بودن این است که:

  • تمرکز کردن روی برند خود
  • جذب مشتریان جدید
  • خالی کردن انبار از محصولات قدیمی
  • شناخت مشتریان و نیاز آنها
  • فروش بیشتر محصولات
  • بالا بردن تعداد مشتریان وفادار

به نظر شما چه چیزهای دیگری را باید دنبال کرد؟ برای ما از طریق بخش دیدگاه‌ها ارسال کنید تا با هم به بحث و گفتگو بپردازیم.

مخاطبان خود را طبقه بندی کنید

اولین قانونی که باید در ارسال پیام‌های کد تخفیف از طریق پیامک رعایت کنید، طبقه بندی مخاطبان است. تا وقتی مخاطبان خود را طبقه بندی نکرده باشید، نه تنها تاثیر مثبتی از آن نخواهید گرفت، بلکه موجب نارضایتی مخاطب هم شده و برند شما را به چشم یک مزاحم و اسپمر خواهد دید.

اگر شما یک فروشگاه در زمینه مد و زیبایی دارید که صرفا محصولات را برای خانم‌ها عرضه می‌کنید، چه دلیلی دارد که بخواهید برای آقایان پیامک ارسال کنید؟ حالت عکس این موضوع هم صدق می‌کند.

البته شاید شما هم مثل برخی این نظر را بدهید که؛ خب می‌توانیم برای آقایان نیز این کار را در مناسبات انجام داده و اینطور پیامک بفرستیم که: به مناسبت ولنتاین، کادوی عشق خود را با تخفیف X درصدی از «فروشگاه حامیان حقوق بانوان جاج شده در توییتر» خرید کنید.

اما بیایید با خود صادق باشیم؛ واقعا ارسال چنین پیامکی حتی در زمان یک مناسبت خاص تاثیر آنچنانی برای شما نخواهد داشت. اگر قرار باشد یک درصد هم احتمال دهیم که کاربر به مشتری شما تبدیل می‌شود، در بین انبوه پیامکی که ارسال کردید شاید حتی موفق نشوید یک درصد از کل گیرندگان را به مشتری تبدیل کنید. حتی باز هم اگر فکر کنیم به این موفقیت عظیم رسیده باشید، با کنار گذاشته هزینه‌هایی که برای ارسال پیامک شده و تاثیرِ بی تاثیری که از این نوع ارسال می‌گیرید، خروجی مناسبی برای شما ندارد.

ارسال کد تخفیف به مناسبت تولد

مناسبت‌ها را فراموش نکنید

مناسبت‌های شخصی مثل تولد یا مناسبات ملی و بین المللی فرصت عالی هستند تا بتوانید جشنواره‌های فروش خود را به صورت کلی یا برای مشتریان خاص برگزار کنید. از جمله این مناسبات که در ایران بیشترین فروش را دارند می‌توان به رویداد شب یلدا یا رویداد جمعه سیاه اشاره کرد.

کسب و کارها حسابی بازار فروش را داغ کرده و تخفیف‌های مختلفی را در زمان برگزاری رویداد در قالب مسابقه، قرعه‌کشی، تخفیف برای اولین خریدارها و… آماده می‌کنند. در این میان نیز کاربران لحظه شماری می‌کنند تا رویداد آغاز شده و خریدهایی که چند ماه منتظر بودند تا با برگزاری یک رویداد مناسب از فروشگاهی خرید کنند را انجام دهند.

سلام عباس، خوبی؟ یادته شماعی زاده می‌گفت گیتارو با خودت نبر؟ تو به عنوان یکی از ۱۰ برنده خوش شانس تخفیف ۷۵ درصدی خرید گیتار انتخاب شدی، کافیه سری به رویداد یلدای «فروشگاه نوازندگان گیتارِ بدون سیم» بزنی!

شما می‌توانید به کمک پیامک این نوع مناسبت‌ها را هوشمندانه‌تر کنید و کدهای تخفیف خود را برای مشتری ارسال کنید. به عنوان نمونه می‌توانید کاربرانی که در سایت شما عضو هستند، اما تاکنون خریدی ثبت نکرده‌اند را هدف قرار دهید.

با انجام این کار آنها برای خرید از سایت شما ترغیب شده و با دیدن این تخفیف کمر همت را خواهند بست تا خرید خود را انجام دهند. حای اگر در حال حاضر نیازی به خرید این محصول نداشته باشند.

با کسب و کارها همکاری کنید

یکی از راه‌های ارسال هوشمندانه تخفیف ار طریق پیامک همکاری با سایر کسب و کارهاست. شما می‌توانید با سایت‌ها و مجموعه‌هایی که مکمل محصولات و خدمات شما هستند وارد همکاری شده و رویدادهای تخفیف بزرگی را برگزار کنید. این نوع رویدادها کمک می‌کنند تا به صورت غیر مستقیم و بدون اینکه نیاز باشد اطلاعات کاربران خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، کاربران یکدیگر را جذب کنید.

اجازه دهید یک مثال بزنم. برای یک لحظه هم که شده فکر کنیم که کرونا یک خواب و رویا بوده است. حال فرض کنید که فصل امتحانات و مدرسه به پایان رسیده و می‌خواهید این تابستان را حسابی پربار کار کنید. ایده ساخت یک فروشگاه اینترنتی هم به سر شما زده است که چند ماهی است فقط لحظه شماری کردید تا تابستان از راه برسد و آن را استارت بزنید.

حالا در این میان می‌بینید که دینگ دینگ، یک پیامک جدید برای شما ارسال می‌شود. چند کسب و کار با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا شما از خدماتی که برای ساخت سایت نیاز دارید استفاده کنید.

  • خرید هاست و دامنه
  • خرید قالب وردپرس
  • پنل ایمیل مارکتینگ
  • خرید افزونه وردپرس
  • خرید پنل اس ام اس
  • پنل ارسال پوش و نوتیفیکیشن

همانطور که می‌بینید چنین پیشنهادهایی واقعا جذاب هستند و حتی همین حالا خود من را هم وسوسه کردند تا خریدی انجام دهم(!)

ارسال پیامک کد تخفیف برای شهر خاص

موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید

تقریبا تا یک دهه پیش می‌توانستیم بگوییم کشور ما ایران، کشوری چهار فصل است. اما متاسفانه گرمایش جهانی زمین، این خاص بودن را هم تا حدودی از ما گرفته است.

گاهی اوقات نیاز به مشتریانی داریم که محصولات خاصی را به شهرهای خاص بفروشیم. به عنوان نمونه شروع فصل گرما را در نظر بگیرید. هر کسی نیاز به خرید کولر دارد. اما نه هر کولری(!) شما هیچ گاه نمی‌توانید برای یک هم وطن که در شهرهای جنوبی مثل اهواز، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و سایر شهرهای جنوبی زندگی می‌کند پیشنهاد خرید کولر آبی بدهید. این کار شما نشان خواهد داد که اصلا حرفه‌ای نیستید!

ارسال کد تخفیف با پیامک برای مشتریانی که در شهرهای خاصی هستند می‌تواند موفقیت شما را در کمپین تضمین کند. در عین حال برای مشتریانی که در بخش مرکزی ایران هستند می‌توانید پیشنهاد خرید کولرهای آبی را ارسال کنید.

از کاربران بخواهید اطلاعات خود را تکمیل کنند

یکی دیگر از ایده‌هایی که با ارسال کوپن تخفیف از طریق پیامک می‌توانید هدفمند عمل کنید این است که اطلاعات خاصی را از مشتریان خود بگیرید. به عنوان نمونه فرض کنیم که شما اطلاعاتی از شهر مشتریان خود ندارید که برای شروع فصل گرما بخواهید همان کولرها را پیشنهاد دهید.

مشتری گرامی، همین حالا وارد لینک زیر شده و با تکمیل مشخصات پروفایل، شانس خود را برای دریافت کد تخفیف تا سقف ۴۰۰ هزار تومان امتحان کنید.

با این کار شما می‌توانید هر اطلاعاتی که از کاربران سایت خود نیاز دارید به واسطه دادن کد تخفیف دریافت کنید. سعی کنید اطلاعاتی که به آنها نیاز دارید زیاد نباشند و دست روی اطلاعاتی که ضرورتی به داشتن آنها نیست نگذارید. از جمله اطلاعاتی که پیشنهاد می‌شود دریافت کنید، سن و جنسیت، شهر محل سکونت، انتخاب محصولاتی که به آنها علاقه دارند و… است تا بتوانید با مطالعه این اطلاعات در آینده کدهای تخفیف دیگری برای مشتری ارسال کنید تا خرید خود را انجام دهد.

داشتن چنین اطلاعاتی از کاربران کمک می‌کند تا در فروش محصولات بهتر عمل کنید. مثلا در کالاهایی که فیزیکی هستند و خصوصا دارای تاریخ انقضا هستند، مهم است که در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم انبار خود را خالی کنیم. در نتیجه می‌توانید با ارسال چنین پیشنهاداتی کاربران را به خرید کردن تشویق کنید.

صحبت از محصولات با تاریخ مصرف محدود شد. می‌توانید برای اینکه جذابیت فروش را بالاتر ببرید و طوری نشان دهید که دیگر چنین پیشنهادی را شاید ممکن است تا ماه‌ها کاربران دریافت نکنند، جشنواره‌هایی مثل انبار تکانی برگزار کنید. استفاده از این روش می‌تواند برای خالی کردن انبار از محصولاتی که به فروش نرفته گزینه ایده‌آلی باشد.

ارسال کوپن تخفیف هدفمند

برای مخاطب خود ارزش قائل شوید

راستش را بخواهید شما قرار نیست که با ارسال پیامک کد تخفیف مشتری خود را سوراخ کنید. استفاده بیش از حد از این روش هم زیاد خوب نیست و می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی برند شما داشته باشد. اصلا لزومی هم ندارد که شما مدام پیشنهادات تخفیف برای مشتریان ارسال کنید.

سعی می‌کنم در یک مقاله جداگانه به معایب دادن تخفیف بیش از حد بپردازم و به صورت کامل آن را بررسی کنم. اما تکرار بیش از حد ارسال پیامک‌های حاوی تخفیف می‌تواند تاثیرات زیر را هم به دنبال داشته باشد.

  • بی اعتمادی به برند به دلیل ارسال زیاد و اسپم کردن
  • بی ارزش کردن محصولات و تصور اینکه محصولات شما کیفیت لازم را ندارند
  • کاهش اعتماد به نفس فروشنده و عدم توانایی در فروش به روش‌های دیگر بازاریابی
  • ایجاد مزاحمت به این دلیل که کاربر اصلا شاید نیازی به این پیشنهادات نداشته باشد
  • عادت دادن مشتری به استفاده از کد تخفیف برای خرید که منجر به بالا بردن سطح انتظارات وی می‌شود
  • کاهش سود از فروش محصولات و به دنبال آن کاهش قدرت مالی

به عبارت دیگر مثل هر چیزی دیگری تکرار کردن و استفاده زیاد می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد و به جای اینکه از مزایای آن استفاده کنیم، معایب آن نصیبمان خواهد شد.

جمع بندی و کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفتیم، روش‌های متعددی وجود دارد که بتوانید با ارسال پیامک کد تخفیف هدف گذاری دلخواه خود را طوری انجام دهید که هم به برند خود کمک کنید و هم اینکه سعی کنید به صورت هوشمندانه اطلاعات خاصی را از مشتریان دریافت کنید. استفاده از پیامک به عنوان یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها برای بازاریابی از طریق کد تخفیف است.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بازاریابی از طریق کد تخفیف نیازمند ابزارهای مختلفی است که به کمک آن بتوانید کدهای تخفیف خود را توزیع کرده و به دست گیرندگان برسانید. در این میان پنل پیامکی یکی از این روش‌هاست. اما برای اینکه بتوانید از این شیوه برای انتشار کد تخفیف خود کمک بگیرید نیاز به یک پنل اس ام اس دارید.

با مراجعه به سایت تخفیفه و کلیک روی لینک زیر، می‌توانید به لیستی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده پنل اس ام اس دسترسی داشته و از بین آنهایی که تخفیف مناسبی ارائه می‌کنند اقدام به خرید سامانه پیام کوتاه کنید.

کد تخفیف خرید پنل اس ام اس

در پایان از شما خواهشمندیم که نظرات و تجربیات خود را در خصوص ارسال پیامک کد تخفیف در کسب و کار خود را ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما چه چیزهای دیگری وجود دارد که به ما کمک می‌کند بتوانیم با ارسال کد تخفیف به این شیوه، هدفمندتر به تبلیغات و بازاریابی بپردازیم؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا