سبک زندگی

همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

رژیم دکتر کرمانی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های غذایی است که تبدیل به نمونه‌ای مرجع برای مشتاقان و کاربران سلامتی و تغذیه شده است. رژیم دکتر کرمانی برنامه‌ی کاربردی تغذیه‌ است که برای کاهش وزن و لاغری و همینطور افزایش وزن و چاقی به صورت تخصصی رژیم طراحی می‌کند. اما دو مورد رژیم لاغری و رژیم چاقی تنها رژیم‌های دکتر کرمانی نیستند.

رژیم غذایی دکتر کرمانی با توجه به نیازها و شرایط کاربران، برنامه‌‌های متنوع تنظیم و طراحی کرده است تا ضمن تامین نیازهای بدن و در نظر گرفتن هرم غذایی به کاربران این امکان را بدهد تا در هر شرایطی یک برنامه ی غذایی منظم و متناسب با نیازها و اهدافشان داشته باشند.

به طور مثال ممکن است فردی مبتلا به دیابت باشد و برای لاغری و کاهش وزن احتیاج به برنامه‌ی غذایی داشته باشد تا هم متناسب با شرایط بیماری وی تنظیم شده باشد هم باعث تناسب اندام و کاهش وزن بشود.

در ادامه به معرفی انواع برنامه‌های غذایی دکتر کرمانی و ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم.

رژیم لاغری

پرطرفدارترین برنامه‌ی غذایی، برنامه رژیم لاغری و کاهش وزن است. پر مخاطب بودن این رژیم، خبر از آمار روزافزون چاقی و بحران افزایش وزن در جامعه می‌دهد.

شواهد نشان داده بسیاری از افراد بزرگسال جامعه درگیر اضافه وزن متوسط یا شدید بوده و در پیِ کاهش وزن با انگیزه‌ی سلامتی و تناسب اندام هستند.

رژیم لاغری دکتر کرمانی با ویژگی‌هایی نظیر تعدد وعده‌ها و استفاده از سفره‌ی خانواده، کاهش وزن از طریق برنامه‌ی غذایی را تسهیل کرده است.

همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

تنوع غذایی

مهم‌ترین ویژگی رژیم دکتر کرمانی تنوع غذایی آن است. برنامه‌ی لاغری دکتر کرمانی با در نظر گرفتن همه‌ی سلیقه‌ها و ذائقه‌ها محدودیت غذایی برای کاربر ایجاد نکرده و تمام گروه‌های غذایی و انواع غذاها و مواد خوراکی را در برنامه‌ی رژیم گنجانده‌ است. این کار مانع حس حرص و ولع و پرخوری عصبی می‌شود و موجب می‌شود تا فرد بنا به نیاز و شرایط مختلف بتواند از غذاهای مختلف سفره بهره ببرد.

پشتیبانی

در طول دوره‌ی رژیم، کاربر می‌تواند با کمک پشتیبانی از طریق تماس و پیام، تمام سوالات و چالش‌های خود را حل کند و باور داشته باشد که در این مسیر تنها نیست و پشتیبانی همچون یک حامی پر و پا قرص در کنار اوست و ضمن ایجاد انگیزه، مشکلات او در مسیر گرفتن رژیم را بررسی و حل می‌کند و به ابهامات، پاسخ درخور می‌دهد.

لیست متنوع

نه تنها مواد غذایی و خوراکی‌های این رژیم تنوع کافی دارند، بلکه لیست‌هایی که هر هفته در اختیار کاربر قرار می‌گیرد نیز متنوع است و از یک الگوی ثابت تبعیت نمی‌کند.

طی یک رژیم سه ماهه، دوازده لیست غذایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و این لیست‌های غذایی به صورت هفتگی به روز رسانی می‌شوند.

همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

کاربر رژیم لاغری دکتر کرمانی می‌تواند در صورت تمایل همراه برنامه‌ی غذایی خود، برنامه‌ی ورزشی نیز دریافت کند.

همچنین تمرینات خود را در خانه و زیر نظر کارشناسان مجرب ورزشی انجام دهد و کاهش وزن و تناسب اندام مطلوب‌تری را تجربه کند.

برنامه ی هوشمند

رژیم دکتر کرمانی تنها یک لیست ساده نیست و در یک برگ کاغذ، دفترچه یا فایل پی دی اف در اختیارتان قرار نمی‌گیرد، بلکه این برنامه در قالب یک اپلیکیشن هوشمند به نام به‌اندام به شما ارائه می‌شود.

هوشمند و آنلاین بودن برنامه‌ی به‌‌اندام به مخاطب امکان جایگزینی غذا و انتخاب غذای مورد نظر و محاسبه‌ی هوشمند کالری و مقدار مورد نظر را برای مخاطب فراهم می‌آورد.

کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است و کاربر در هر وعده‌ی روزانه، با مراجعه به اپلیکیشن از غذای آن وعده و مقدار و حجم آن و میان وعده‌ها و سهمیه‌های روزانه‌ی خود مطلع می‌شود.

اپلیکیشن به‌اندام رژیم دکتر کرمانی امکانات دیگری نیز دارد؛ این امکانات از این قرارند:

  • توصیه های روزانه‌ی دکتر و کارشناسان در قالب ویدیو
  • ثبت میزان تغییرات
  • نمودار زمان بندی رسیدن به وزن هدف و وزن ایده‌آل
  • محاسبه ی BMI با توجه به اطلاعات جسمی شما
  • درخواست ارتباط با پشتیبانی
همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

رژیم چاقی

چاق شدن می‌تواند به اندازه‌ی لاغری سخت و پر دردسر باشد. بسیاری از افراد از استعداد خود در چاقی و بالا رفتن سریع وزنشان گلایه می‎‌کنند، اما تعداد افرادی که در حسرت چند کیلو افزایش وزن هستند کم نیست.

برخلاف باور عموم افزایش وزن از کاهش وزن سخت‌تر است چرا که بسیاری از افرادی که کمبود وزن دارند با مشکل بی‌اشتهایی و عدم تمایل به زیاد غذا خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین این افراد به علت سوخت و ساز بالا به سختی وزن اضافه می‌کنند.

برنامه‌ی غذایی برای افزایش وزن، به اندازه‌ی برنامه‌ی لاغری و کاهش وزن حائز اهمیت است و باید به صورت تخصصی و کارشناسی انجام شود و صورت بگیرد.

چاق شدن نیز مثل لاغری اصولی دارد و نمی‌توان از هر طریقی و با هر روشی وزن را به سلامتی و بدون کمترین عوارض افزایش داد. جبران کمبود وزن چالش بزرگی برای افرادیست که از این مشکل رنج می‌برند.

رژیم چاقی دکتر کرمانی نیز، مانند برنامه‌ی لاغری از امکاناتی نظیر برنامه‌ی هوشمند و پشتیبانی همه‌جانبه برخوردار است و تنوع غذایی، امکان جا به جایی و انتخاب غذا و برنامه‌ی ورزشی متناسب با رژیم از ویژگی‌های برنامه‌ی افزایش وزن دکتر کرمانی است.

رژیم چاقی دکتر کرمانی برای افرادی که درگیر کمبود وزن هستند:

  • افزایش وزن سالم
  • چاقی بدون به هم ریختن تعادل و تناسب اندام
  • تنظیم هورمون‌ها
  • افزایش اعتماد به نفس
  • تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم
  • افزایش عضلات و کاهش چربی‌ها
  • جلوگیری از ایجاد سلولیت
  • افزایش اشتها

به ارمغان می‌آورد.

رژیم کودک دکتر کرمانی

بر خلاف باور عموم، کودکان نیز مثل افراد بزرگسال در معرض اضافه وزن و خطر چاقی و عوارض ناشی از آن هستند. این تصور که کودک هر چه بیشتر بخورد بهتر است و باید مدام در حال دریافت کالری باشد چون در سن رشد است، موجب افزایش چشمگیر چاقی در کودکان شده است.

کم‌تحرکی کودکان، عوامل محیطی همچون بازی‌های کامپیوتری و پیشرفت تکنولوژی و همینطور پیشآمد شرایطی نظیر دوران قرنطینه و خانه‌نشینی خانواده‌ها در اثر اپیدمی کرونا به مشکل چاقی کودکان دامن زده و آن را تشدید کرده است.

اضافه وزن در کودکان زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها در بزرگسالی است و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و کلسترول بالا را افزایش می‌‌دهد.

همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

برنامه‌ی غذایی سالم در کنار فعالیت بدنی، باعث رشد بهتر کودک و سلامتی، شادابی و اعتماد به نفس بالاتر در زندگی او خواهد شد.

مجموعه‌ی دکتر کرمانی با هدف ارتقای سلامتی جامعه و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جسمانی، برنامه‌ی غذایی مخصوص کودکان ارائه داده است. رژیم کودک یک رژیم اصولی است که تمام نیازها و اقتضائات سن رشد کودک را در نظر گرفته و ضمن تامین همه‌ی منابع ضروری و مفید برای بدن، باعث کاهش وزن تدریجی و ایجاد تعادل در قد و وزن کودک خواهد شد.

کاهش وزن در کودکان بیش از بزرگسالان نیازمند تغییر سبک زندگی است. چرا که کودکان معمولا قوانین زودگذر و مقطعی را یاد نمی‌گیرند و به صورت منظم به آن پای‌بند نخواهند بود.

برای تغییر سبک تغذیه و اصلاح عادات غلط غذایی، لازم است به صورت بلندمدت و هدفمند والدین در کنار فرزند تلاش کنند و نه تنها به دنبال تغییر بشقاب، بلکه تغییر سفره و سبد خانواده باشند.

بهترین راه تغذیه‌ی سالم کودک، ایجاد اشتیاق است. والدین باید خرید مواد غذایی سالم از جمله میوه و سبزیجات و لبنیات را در اولویت خود قرار دهند و تلاش کنند کودک را با پروتئین، فیبر و لبنیات آشتی دهند.

پرهیز غذایی نیز در رژیم کودک نقش موثری دارد. لازم است در برنامه‌ی غذایی کودکان مواد قندی و شیرینی، آبمیوه‌های صنعتی و محصولات فرآوری شده‌ی بی‌ارزش و چاق‌کننده نظیر چیپس و پفک‌ حذف شوند و بیسکویت‌ها، غلات شیرین، فست‌فودها و سیب‌زمینی سرخ‌کرده به مقدار محدود مصرف شوند.

رژیم کودک دکتر کرمانی با گنجاندن درشت‌مغذی‌ها (کربوهیدرات، چربی و پروتئین) و ریزمغذی‌ها (کلسیم، فسفر، سدیم، آهن و …) در یک برنامه‌ی متعادل و متنوع سعی در تامین نیازهای کودک در طول روز و سهولت کار والدین در تهیه‌ی وعده‌ها و میان‌وعده‌های فرزندشان دارد.

ویژگی‌های رژیم کودک دکتر کرمانی:

  • تنوع غذایی
  • امکان انتخاب غذاها و میان‌وعده‌ها
  • در نظر گرفتن سهمیه‌ی قند و لبنیات برای کودک
  • تعدد وعده‌ها
  • اپلیکیشن هوشمند
  • پشتیبانی

رژیم بارداری دکتر کرمانی

دوران بارداری، یکی از حساس‌ترین دوران زندگی بانوان است و تغذیه نقش و جایگاه ویژه‌ای در این دوران ایفا می‌کند. واقعیت این است که خانم‌ها در دوران بارداری، به کالری بیشتری نیاز دارند و باید نیازهای بدنشان تامین شود اما این به معنی این نیست که باید دو برابر گذشته غذا بخورند یا نگران افزایش وزن خود نباشند.

 خانم‌ها در دوران بارداری به علت رشد جنین، تحرک کمتر، غذای بیشتر و عوامل دیگری نظیر تغییرات هورمونی وزن قابل توجهی اضافه می‌کنند، اما همین افزایش وزن را نیز می‌توان کنترل و مدیریت کرد.

چاقی بیش از حد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطرات مختلفی در پی دارد. ناهنجاری‌های بارداری، نارسایی جفت، زایمان زودرس، بارداری پرخطر و کمبود یا اضافه وزن جنین از جمله عوارضی است که چاقی در این دوران حساس می‌تواند به بار بیاورد.

مادر در دوره‌ی بارداری نیاز بیشتری به مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم و انواع ویتامین‌ها پیدا می‌کند و لازم است در کنار مصرف مواد غذایی غنی و باارزش، با تشخیص پزشک متخصص مکمل‌های دارویی جهت تامین مواد معدنی مورد نیاز دریافت کند.

باید توجه داشت که مادر در دوران بارداری ریسک بالاتری جهت ابتلا به دیابت نوع ۲ و فشار خون را تجربه می‌کند که البته تا حد زیادی با تغذیه‌ی صحیح و اصولی قابل کنترل و پیشگیری است.

در دوران بارداری خبری از محدودیت‌های سفت و سخت، کالری‌شماری و گرسنگی کشیدن نیست و تامین همه‌ی منابع ضروری در کنار پرهیز از مواد غذایی مضر نظیر قندها و چربی‌ها هدف اصلی رژیم بارداری است.

رژیم بارداری با ویژگی‌های نظیر:

  • تنوع غذایی و امکان جایگزینی غذاها
  • اپلیکیشن آنلاین و برنامه‌ی هوشمند
  • توجه به نیازها و هوس‌های مادر باردار
  • پشتیبانی رایگان

کمک می‌کند تا مادر، افزایش وزن متعادل و مطلوبی را تجربه کرده و از چاقی افراطی در امان باشد و بیماری‌هایی نظیر دیابت گریبان‌گیر مادر و جنین نشود.

همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

رژیم شیردهی دکتر کرمانی

شاید هیچ دوره‌ای در زندگی زنان، حساس‌تر از دوران شیردهی نباشد. نیازهای تغذیه‌ای مادر در این دوره اگر بیشتر از زمان بارداری نباشد کمتر نیست.

حساسیت این دوره از این جهت که مادر شیرده علاوه بر از سر گذراندن زایمان و نقاحت پس از آن، در تلاش است تا به نوزاد خود شیر بدهد بیشتر می‌شود.

در دوره‌ی شیردهی مادر نیازمند تغذیه‌ی مناسب و کافی است تا بدن او توان تولید شیر مورد نیاز نوزاد را داشته باشد.

 تغذیه تاثیر مستقیم بر میزان و کیفیت شیر مادر می‌گذارد و لازم است مادر شیرده از بعضی مواد غذایی که تاثیر منفی روی کیفیت، طعم یا حجم شیرش می‌گذارند پرهیز کند و نیز غذاهای مفید و منابع مغذی جهت تولید شیر برای نوزاد استفاده کند.

از طرفی بعد از به دنیا آمدن نوزاد و خاتمه‌ی دوران بارداری، اضافه وزنی از زمان حاملگی همراه با مادر است که کم کردن آن همزمان با شیردهی برای مادر چالش به دنبال خواهد داشت.

مادر شیرده نمی‌تواند مثل سایر دوره‌های زندگی، رژیم کم‌کالری داشته باشد اما باید در نوع و کیفیت تغذیه‌ی خود دقت کافی به عمل بیاورد.

رژیم شیردهی دکتر کرمانی بعد از شش ماه اول زندگی نوزاد تجویز می‌شود و وقتی نوزاد می‌تواند در کنار شیر مادر، غذای کمکی دریافت کند بهترین زمان برای شروع رژیم شیردهی و کنترل اضافه وزن مادر خواهد بود.

رژیم شیردهی به نومادران کمک می‌کند تا ضمن شیردهی موفق به نوزاد خود، درگیر اضافه وزن بیش از حد نشوند و به مقدار مطلوب و متعادل، طوری که سلامتی مادر و کودک به خطر نیفتد وزن کم کنند.

 کاهش وزن برای مادر شیرده غیرممکن نیست؛ تنها باید زیر نظر متخصصان و کارشناسان از برنامه‌ی اصولی و منظم پیروی کرده و تمام گروه‌های غذایی را در وعده‌های خود بگنجاند و حجم کافی از هر غذا دریافت نماید.

رژیم شیردهی باید:

  • نیازهای طبیعی مادر و جنین را تامین کند.
  • باعث سوءتغذیه در مادر نشود.
  • از چاقی و اضافه وزن مادر جلوگیری کند.
  • وزن مادر را متعادل نماید.

نکته‌ی مهم در مورد تغذیه در دوران شیردهی این است که مادر به هیچ وجه خودسرانه اقدام به رژیم گرفتن نکند و به خصوص در شش ماه نخست که تغذیه‌ی کودک کاملا متکی و وابسته به شیر مادر است، مادر به هیچ وجه رژیم نگیرد و رشد کودک و سلامتی خودش را در اولویت قرار دهد.

مصرف به اندازه‌ی مایعات، غذاهای مقوی و ویتامین‌های ضروری از توصیه‌های عمومی راجع به این دوران است.

کارشناسان مجرب برنامه‌ی دکتر کرمانی، بعد از شش ماه نخست مادر و کودک در تمام مراحل رژیم پا به پای مادر همراه او خواهند بود تا تجربه‌ی رژیم در دوران شیردهی برای مادر تجربه‌ای شیرین و نتیجه‌بخش باشد.

رژیم دیابت دکتر کرمانی

برنامه‌ی غذایی تنها برای لاغر شدن و تناسب اندام نیست. تعداد زیادی از کاربران با هدف سلامتی و رفع بسیاری از بیماری‌ها که ارتباط مستقیمی با تغذیه دارند رژیم می‌گیرند.

بیماری‌هایی نظیر کبد چرب، دیابت نوع ۲، درد و دیسک کمر و کلسترول بالا رابطه‌ی تنگاتنگی با اضافه وزن دارند و لازم است مبتلایان به این بیماری‌ها در کنار مداخله‌ی پزشکی، نحوه‌ی تغذیه‌ی خود را نیز اصلاح کنند. یکی از بیماری‌هایی که تقاضای زیادی برای دریافت رژیم در افراد به وجود می‌آورد بیماری دیابت نوع ۲ است که به علت تغذیه‌ی غلط عارض می‌شود.

رژیم دیابت دکتر کرمانی با در نظر گرفتن شرایط فرد بیمار، برنامه‌ای جامع به وی ارائه می‌دهد که در برگیرنده‌ی تمام وعده‌ها و گروه‌های غذایی است و مواد مضر برای قند خون بالا را حذف و کنترل و مواد غذایی مفید برای این بیماری را جایگزین کرده است.

این برنامه با توجه به شرایط فرد دیابتی از جمله ضعف و عدم تحمل گرسنگی طراحی شده و تمام جوانب را در نظر گرفته است.

در تغذیه‌ی افراد دیابتی، پروتئین و چربی‌های سالم نقش مهمی دارند و باید مصرف کربوهیدرات و قندها محدود و هدفمند باشد.

تحرک و استرس نیز روی میزان سطح قند خون تاثیر می‌گذارد و برخی عادت‌های غلط مثل گرسنگی کشیدن، حذف صبحانه یا حذف کامل انواع شیرینی حتی شیرینی‌های طبیعی و سالم نه تنها به بهبود این بیماری کمک نخواهد کرد بلکه بیمار را بیشتر به سمت ناپرهیزی و شدت گرفتن بیماری‌اش سوق می‌دهد.

ویژگی‌های رژیم دیابت دکتر کرمانی:

  • تنظیم قند خون
  • تعدد وعده‌ها و تنوع غذایی
  • محدودیت کربوهیدرات
  • کاهش وزن بدون ضعف و گرسنگی
  • ایجاد تعادل در دریافت کالری
  • پشتیبانی کارشناسان تغذیه
  • اپلیکیشن هوشمند
همه چیز درباره‌ی انواع رژیم دکتر کرمانی و مزایا و معایب آن

عوارض رژیم

رژیم گرفتن می‌تواند عوارضی نیز برای فرد در پی داشته باشد. رژیم دکتر کرمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است افراد با گرفتن این رژیم دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو، یبوست، بدخلقی و کاهش انرژی شوند.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که بالاخره هر راه و روشی می‌تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد. به طور مثال اگر شما به دنبال ورزش‌های استقامتی بروید و خواستار حرفه‌ای شدن در این عرصه باشید باید درد عضلات، تمرینات سخت و محدودیت‌های غذایی را به جان بخرید.

رژیم گرفتن و رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندام هم از چنین معادله‌ای پیروی می‌کند و اگرچه عوارضی با خود به همراه دارد، اما راه حل‌هایی دارد و به راحتی قابل کنترل و رفع شدن است.

مشکل ریزش مو تا حد زیادی به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن بازمی‌گردد و در دوران رژیم، قاعدتا این مشکل تشدید خواهد شد.

برای حل مشکل ریزش مو در زمان رژیم، فرد باید در کنار مصرف مواد مغذی نظیر مغزها و سبزیجات، از ویتامین‌های ضروری استفاده کند و روزانه مولتی ویتامین مصرف نماید.

یکی از عوارض شایع رژیم لاغری مشکل یبوست است. یبوست به دلیل کمبود آب در بدن و فیبر فراوان به وجود می‌آید.

با رعایت چند نکته از جمله نوشیدن آب و مایعات فراوان، استفاده از روغن زیتون و مواد غذایی محرک روده می‌توان تا حد زیادی این مشکل را رفع یا از بروز آن پیشگیری کرد.

تنگیِ خلق و اُفت انرژی نیز از عوارض رژیم گرفتن است. رژیم دکتر کرمانی با پشتیبانی روانشناسی، آماده‌‌ی ارائه‌ی خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای است و به کاربران خود کمک می‌کند تا با تغییرات خلقی در این دوره بهتر کنار بیایند و بتوانند بحران‌های روحی را مدیریت کنند.

استفاده از مولتی‌ویتامین‌های مناسب و مواد غذایی مفید، خواب و استراحت کافی و تحرک و فعالیت بدنی به بهتر شدن روحیه و حفظ انگیزه برای ادامه‌ی مسیر کمک خواهد کرد.

وقتی پای عوارض رژیم وسط می‌آید، ضرورت وجود پشتیبانی بیش از همیشه حس خواهد شد. پشتیبانی دقیق و پیگیر و دلسوزانه به افراد کمک می‌کند تا در طول دوره‌ی رژیم در صورت بروز مشکل و چالش‌ با رژیم، از پشتیبانی کمک بگیرند و مشکلاتشان را در سریع‌ترین زمان حل کنند.

کلام آخر اینکه:

رژیم دکتر کرمانی با سال‌ها تجربه و ارائه‌ی خدمات به کاربران، سطح مطلوبی از موفقیت و رضایت کاربران را به دست آورده است. بسیاری از کاربران این رژیم، پس از بارها تجربه‌های ناموفق، توانسته‌اند با رژیم دکتر کرمانی به وزن مطلوب و اندام ایده‌آل خود برسند و راز موفقیتشان در رژیم دکتر کرمانی را بیش از همه چیز، تنوع غذایی و توجه به همه‌ی گروه‌های غذایی در این برنامه عنوان کرده‌اند.  

۴/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا